Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-28, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Du smälter det och använder för fritrering
åhå. trodde man gav det till pippifåglar.
Citera
2010-03-29, 01:36
Medlem
rejmans avatar
Har en klurig fråga här, har käkat på lite olika kebabställen i lund/malmö området och beställer alltid vitlöksås. Nu på senare tid har såsen gått från att vara en vanlig vit sås till en tjockare kräm likt blandning mellan majonäs och hummus (är säker på att det inte är en blandning dock, smakar bara vitlök). Sinnessjukt god, nu undrar jag om någon vet vad jag menar och isåfall hur gör man denna sås?
Citera
2010-03-29, 06:13
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Har en klurig fråga här, har käkat på lite olika kebabställen i lund/malmö området och beställer alltid vitlöksås. Nu på senare tid har såsen gått från att vara en vanlig vit sås till en tjockare kräm likt blandning mellan majonäs och hummus (är säker på att det inte är en blandning dock, smakar bara vitlök). Sinnessjukt god, nu undrar jag om någon vet vad jag menar och isåfall hur gör man denna sås?
Jag skulle gissa på att det är Aioli. En vitlöksjmajonäs. Som ska göras själv, de färdiga som går att köpa som jag har testat smakar helvete.
Citera
2010-03-29, 09:56
Medlem
dePauls avatar
Fast allt som oftast så kör man på färdigköpta såsbaser. Till ex Albasås: http://alba.dana1.se/data/images/pdf%20-%20sortiment/albasauce.pdf

~Paul~
Citera
2010-03-29, 15:47
Medlem
pirates avatar
Orkar inte starta en ny tråd men vad kan man äta vid denna tid, alltså mellan 15.30-17, om inte middag eller lunch?
Citera
2010-03-29, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Orkar inte starta en ny tråd men vad kan man äta vid denna tid, alltså mellan 15.30-17, om inte middag eller lunch?
Afternoon tea. Baka några scones och ta till te. Clothed cream, marmelad och onödigt mycket mjölk i teet är nödvändiga ingridienser.
Citera
2010-03-29, 16:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Afternoon tea. Baka några scones och ta till te. Clothed cream, marmelad och onödigt mycket mjölk i teet är nödvändiga ingridienser.
Och var får du tag i Clotted Cream i Svedala?

~Paul~
Citera
2010-03-29, 16:45
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

English Shop? Finns i Göteborg och i Stockholm.
Annars går det också att göra själv, dock inget man slänger ihop i en handvändning, men ingen omöjlighet.
Citera
2010-03-29, 16:54
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant_Grön
English Shop? Finns i Göteborg och i Stockholm.
Annars går det också att göra själv, dock inget man slänger ihop i en handvändning, men ingen omöjlighet.
Jag är medveten om dessa tre alternativ men för en vanlig svenne så blir det nog ett "no go" projekt, är jag rädd .

~Paul~
Citera
2010-03-29, 16:58
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Jag är medveten om dessa tre alternativ men för en vanlig svenne så blir det nog ett "no go" projekt, är jag rädd .

~Paul~

Jag kör på marmelad och philadelphia för det mesta, funkar lika bra det med. Så får man lyxa till det när man är i England i stället.
Citera
2010-03-29, 17:14
Medlem
Köpte entrecote förra veckan och har "glömt" av dom i kylen. Det rör sig om två skivor köpta i saluhallen och dessa har nu legat i 6 dagar i kylen. Kan jag äta dessa och bör jag isf tillreda de "well done"? De ser okey ut och luktar inte illa.
Citera
2010-03-29, 17:20
Bannlyst
Citat:

~Paul~
Stavar ju bra...
Han får väl åka till London...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in