35 053 besökare online
858 111 medlemmar • 45 866 520 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Mat, dryck & tobak > Matlagning och metoder
Svara på ämne
Ämnesverktyg
buffalo
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Skulle gissa på 225 grader, 25-30 minuter.
Blev 40 minuter i 200 grader. Perfekt!

rovskagg
Medlem
rovskaggs avatar
Vegetariskt tillbehör till potatissallad!

Undrar vad man kan ha för enkla, och billiga vegetariska tillbehör till vanlig färdig potatissallad. Har prövat att ha på macka förstås, och det är riktigt trevligt, men vad finns mer?

zaphiren
Medlem
zaphirens avatar
Tänkte slänga ihop en greksallad. Någon som kan tipsa mig om en passande vinegrette?

smålandtintin
Medlem
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovskagg
Undrar vad man kan ha för enkla, och billiga vegetariska tillbehör till vanlig färdig potatissallad. Har prövat att ha på macka förstås, och det är riktigt trevligt, men vad finns mer?
Grillad aubergine... Halloumi... vegogrillspett med lök, tomat, svamp och paprika.

meeper
Medlem
meepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Tänkte slänga ihop en greksallad. Någon som kan tipsa mig om en passande vinegrette?

Gör inget utsvävande utan håll dig till en klassisk variant på olja och vinäger. Det tycker i alla fall jag blir bäst till grekisk sallad.

Och angående frågan om vegetariska tillbehör till potatissallad så rekommenderar jag också grillad halloumi. Olika grönsakstillbehör till sallad tycker jag blir lite väl mycket av samma mynt.

rovskagg
Medlem
rovskaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Grillad aubergine... Halloumi... vegogrillspett med lök, tomat, svamp och paprika.

Tackar så mycket! Helt uppenbara grejer. Hade brutalt hjärnsläpp tyvärr

zaphiren
Medlem
zaphirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Gör inget utsvävande utan håll dig till en klassisk variant på olja och vinäger. Det tycker i alla fall jag blir bäst till grekisk sallad.

Ja det fick bli en sån igår. Tror dock den blev lite för stark körde 40/60 vinäger och olja samt salt och nymalen svartpeppar. Kanske är 30/70 som gäller?

Scientologen
Medlem
Scientologens avatar
Tänkte precis fixa ihop en pizza, har inhandlat alla ingredienserna, bl a ölkorv som brukar vara gott på pizza. Råkade nu se att korvens bäst före-datum var den 23 juli, alltså fyra dagar sen.

Är den okej fortfarande?

klyban
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientologen
Tänkte precis fixa ihop en pizza, har inhandlat alla ingredienserna, bl a ölkorv som brukar vara gott på pizza. Råkade nu se att korvens bäst före-datum var den 23 juli, alltså fyra dagar sen.

Är den okej fortfarande?
Ja om förpackningen verkar okey, dvs inte punkterad.

Men som vanligt gäller det att titta och lukta.

matte03
Medlem
matte03s avatar
Vad ska man ha i sin thaiwook för att göra den lika god som på thairesturangerna, säg kyckling med nudlar och sån där svart sås med nötter och wookade grönsaker. det är inte bara soya ju :/

Gates
Medlem
Gatess avatar
shue,

precis kommit hem från semester och hittade lite bacon i kylen, men bäst före datumet var den 22/7. Tror ni att det skulle vara några probs om man tillagar det nu?

FordEsci
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gates
shue,

precis kommit hem från semester och hittade lite bacon i kylen, men bäst före datumet var den 22/7. Tror ni att det skulle vara några probs om man tillagar det nu?

Luktar det bra och inte smakar syrligt är det ingen fara. Bacon är dessutom rökt och håller alltid efter bäst-före-datumet.

"Köp aldrig X-tras toalettpapper, om du inte vill gå som en cowboy närmsta tre dagarna efteråt."

"Iranskt morgongrus"

Svara på ämne
Topp Dela »