Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-20, 00:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Isglass gör du genom att frysa saft i former men den skall inte vara lika utspädd som saft man dricker.
Hälften är nog. Någon tillsats behövs inte.
Mindre utspädd väl. Mer "saft" och inte sockerfri.

Jaja, nu tolkade jag ditt inlägg rätt. "mindre utspädd". :-)
Citera
2010-02-20, 16:06
Medlem
Hur gör man en pajdeg så att den nästan blir som vetebröd? Har ätit det ngn stans fattar ni vad jag menar? Lite luftig och mjuk liksom
Citera
2010-02-20, 16:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahaha
Hur gör man en pajdeg så att den nästan blir som vetebröd? Har ätit det ngn stans fattar ni vad jag menar? Lite luftig och mjuk liksom
Bara att göra enligt receptet.
Citera
2010-02-20, 16:24
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Det var inget vidare värdefullt råd. Har du nåt särskilt recept att förerslå?
Citera
2010-02-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag söker ju efter ett recept på en speciell slags pajdeg som nästan är som vetebröd alltså lite mjuk och inte frasig och hård. Andra recept på pajdeg har jag ju såklart testat
Citera
2010-02-20, 17:13
Medlem
klybans avatar
Pajdeg är ju just hård och frasig, för det är ju bara smör, mjöl och en skvätt vatten ibland.

Testa lite bakpulver så kanske den lyfter lite och blir lite luftigare.
Citera
2010-02-21, 14:30
Medlem
Blev lurad av min gamla termometer idag när jag plockade ut en stek, den stod på 55 grader men köttet är knappt ens tillagat, går det att bara slänga in den i ugnen igen?
Citera
2010-02-21, 14:51
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv
Blev lurad av min gamla termometer idag när jag plockade ut en stek, den stod på 55 grader men köttet är knappt ens tillagat, går det att bara slänga in den i ugnen igen?
Självklart.

~Paul~
Citera
2010-02-21, 14:57
Medlem
TimGunns avatar
Fråga
Kan man dricka vattnet som har kokt tillsammans med ägg? Eller kan man koka grönsaker tillsammans med ägg?
Citera
2010-02-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv

Litet tips för "trasiga" digitala stektermometrar; en av mina började plötsligt visa ca 20 grader för hög temperatur. Misstänkte att det krupit in fukt i insticksgivaren vid sladden. Så jag tog gasbrännaren och blåste på som fan på givaren (den blev glödgad) efter det fungerar den perfekt igen (har kontrollmätt den).
Citera
2010-02-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffbordet
Litet tips för "trasiga" digitala stektermometrar; en av mina började plötsligt visa ca 20 grader för hög temperatur. Misstänkte att det krupit in fukt i insticksgivaren vid sladden. Så jag tog gasbrännaren och blåste på som fan på givaren (den blev glödgad) efter det fungerar den perfekt igen (har kontrollmätt den).
Måste ta och skaffa en digital termometer, istället för min gamla fina metallpinne.
Senast redigerad av Ingeliv 2010-02-21 kl. 15:29.
Citera
2010-02-21, 19:20
Medlem
PyR0s avatar
Någon som har ett förslag på något trevligt man kan göra med ett par fina fläskkotletter? Har ett ganska begränsat studentkök men de flesta vanliga kryddor, råvaror och såser finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in