2008-02-20, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Hans namn kanske inte ska skrivas här.

Han som blev misshandlad är samma person som nu bor i Kode
med sina föräldrar och ofta syns där gåendes med sina hundar.

Misshandeln var enligt ryktena beordrat av Daniel som ansåg att han
snackat för mycket under rättegången. Nu var förvisso Daniel en nolla
innan han hamnade på kåken men byggde upp sin status genom att
gå med i "Brödraskapet" och kunde på så vis beordra attacken på
killen.

Du snackar om en kille vars son blivit mördad här...

Det var väl en annan nazist som högg honom, eller är jag helt ute och cyklar? Jag har för mig att jag läst det någonstans nämligen...
Citera
2008-02-20, 04:42
Bannlyst
Newdeer..
Att bli radd for ett nick vore hemskt konstigt att bli!
Jo det stammer ar en valdigt feg och radd av mig!!!!!

ubersanta...
Ja man far beklaga att du blivit av med en du kande.
Det ar alltid hemskt nar en man kanner dor.

Men tillbaka till de relavanta
Da kan du ta fram ett liknande fall som har lika hog straff som detta.
Med tanke pa dess laga alder.
Sa ater igen de fick betala ett aldeles for hog straff.
4 ar pa sluten ungdomsfangelse vore ha varit mer passande.
Har inte forsokt mala upp han sa javla illa, men har darimot forklarat precis som du skriver att han ej var guds basta barn heller.
Tror du ar den forste forutom mig som har sagt nagot illa om han.
Det jag vill ha sagt med det ar att han ej var var fel plats vid fel tillfalle.
Utan att de fanns fler saker bakom.
Mytoman... ar du helt javla sjuk i huvet eller!
Bara for att jag ej hade koll pa var han bodde betyder att jag ej vet hur kvallen som han misste livet gick till ELLER VAD DENNA TRAD IGENTLIGEN HANDLAR OM!!!!
Sa ditt javla inlagg ar sa javla forbannat mycket OT sa att man kan tro du att du ar helt blast i huvet.
Ja du verkar inte ha nagon storre koll pa brottshistoria om du tycker detta var bland de grymmaste du hort om!!!
Kan med en snabb efter tanke saga 2som varit lika eller varre.
1. De 2 pojkarna i ostra varmland som 17 ar gammla hade trakigt pa fyllan sa det akte hem till en gammal gubbe skallade ( hallde kokande vatten ) slog ihjal han gravde ur 1 oga med en gaffel.
3-4 ar vardera
2.Det nyliga mordet pa Riccardo i Sthlm,
Vet ingen dom men de gick ju ut efter rattegangen i alla fall
Och ja vet att du tycker jag skriverdaligt for det ar vall 10 gangen du namt det.
Men som sagt skiter gott i vad du tycker med i den fragan.

SMK...
Ja de flesta blev blodtorstiga i detta fallet.
Och hade velat haft langre straff.
Men den Svenska lagen TYCKER att det racker och det var vallefter den vi lever va!
Du staller en fraga som jag redan svarat pa ar du sonder pundaed i skallen eller forsoker du fa pluspoang eller nya kompisar pa natet din fjant!
NEJ FOR 100 GANGEN STRAFFET VAR FOR HART!
Sitter inte och spelar hard,men till med du kanske hadew trottnat pa att hora en efter en som mer ellre mindre se dig mosad.
Da gor jag pa detta satt, barnsligt ja kanske,men att sitta som den sida du tillhor att onska mig all olycka och inget vill gora at det tycker jag ar grymt lojligt

rocc...
Ham gick inte med i brodraskapet utan ARISKABRODRASPAET.

Oldybutgoldy...
Var det inte lika roligt langre nu ha ha
Citera
2008-02-20, 09:28
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Newdeer..

Ja du verkar inte ha nagon storre koll pa brottshistoria om du tycker detta var bland de grymmaste du hort om!!!
Kan med en snabb efter tanke saga 2som varit lika eller varre.
1. De 2 pojkarna i ostra varmland som 17 ar gammla hade trakigt pa fyllan sa det akte hem till en gammal gubbe skallade ( hallde kokande vatten ) slog ihjal han gravde ur 1 oga med en gaffel.
3-4 ar vardera
2.Det nyliga mordet pa Riccardo i Sthlm,
Vet ingen dom men de gick ju ut efter rattegangen i alla fall
Och ja vet att du tycker jag skriverdaligt for det ar vall 10 gangen du namt det.
Men som sagt skiter gott i vad du tycker med i den fragan.

Var säger jag emot dig? Jag vidhåller min ståndpunkt att straffen för Hron-mordet var på tok för låga - detta utesluter inte att jag tycker andra straff är för låga heller. Förstår du?

Och jag tycker jag har en hyfsad allmänbildad koll på modern brottshistoria (visst, hur långt bak i tiden skall vi gå?), och ja, John Hron mordet platsar in rätt högt på listan vad gäller sinnesjuka och brutala mord (grova inslag av tortyr och övervåld). Detta utesluter inte att jag tycker att ANDRA mord är lika brutala och sinnesjuka.

Men jag antar att Hron-mordet i dina ögon inte ens platsar in på topp 100 lista?

Du vrider och vänder på allt jag säger och bygger halmgubbar som du sedan försöker slå ner. Gör inte det, var konkret i din diskussion. Bemöt mina inlägg med sak istället för att försöka skifta uppmärksamheten åt annat håll.
Citera
2008-02-20, 14:33
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:

Oldybutgoldy...
Var det inte lika roligt langre nu ha ha

Hehe nja. Var bara tveksam till om det var Wolfpack det har jag inte hört talas om. Visste väl dock om att han stod i anknytning till ariska brskp. Gjorde han väl dock långt innan mordet såvitt jag vet. Han var ju tämligen känd däruppe hos oss får man väl säga.
Och ja jag känner väl till 2 av dom. Han samt Mr B***lund som jag kände till tämligen bra.
Daniel har ju setts många ggr festandes i stan under många års tid så han har varit ute mkt, mkt länge nu. Dock fortfarande tämligen störig.
Citera
2008-02-20, 19:54
Bannlyst
Citat:
Hans namn kanske inte ska skrivas här.

Han som blev misshandlad är samma person som nu bor i Kode
med sina föräldrar och ofta syns där gåendes med sina hundar.

Misshandeln var enligt ryktena beordrat av Daniel som ansåg att han
snackat för mycket under rättegången. Nu var förvisso Daniel en nolla
innan han hamnade på kåken men byggde upp sin status genom att
gå med i "Brödraskapet" och kunde på så vis beordra attacken på
killen.

Du snackar om en kille vars son blivit mördad här...

Enligt mina källor(en av två kompisar som satt på Mariefredsanstalten samtidigt som nassen) så var det inget beodrat av någon. Misshandeln skedde pga av hans åsikter och att det var svartskallar som ville spöa han pga av hans delaktighet i ett vidrigt mord på en försvarslös pojke. Han (nassen) ursäktade sig tom på kåken med att John minsann inte var så liten som massmedia ville göra gällande. Men jag vet inte hur det ligger till egentligen.

Så din version kan mycket väl stämma. Mina kopmisar har förträngt kåken och vad som skedde där och jag vill inte pressa dom. Jag har dock frågat om dom kom ihåg namnet på aset men dom mindes inte.
Citera
2008-02-20, 20:00
Bannlyst
Citat:
SMK...
Ja de flesta blev blodtorstiga i detta fallet.
Och hade velat haft langre straff.
Men den Svenska lagen TYCKER att det racker och det var vallefter den vi lever va!
Du staller en fraga som jag redan svarat pa ar du sonder pundaed i skallen eller forsoker du fa pluspoang eller nya kompisar pa natet din fjant!
NEJ FOR 100 GANGEN STRAFFET VAR FOR HART!
Sitter inte och spelar hard,men till med du kanske hadew trottnat pa att hora en efter en som mer ellre mindre se dig mosad.
Da gor jag pa detta satt, barnsligt ja kanske,men att sitta som den sida du tillhor att onska mig all olycka och inget vill gora at det tycker jag ar grymt lojligt

Lever man på din sida av lagen så får man räkna med att folk som jag önskar dig surt. Du verkar ärligt talat vara en person som förtjänar att råka ut för något så överjävligt som att få en släkting/barn/mor/far brutalt mördad. När det skett så kan vi ta upp diskussionen om dom patetiska straffen i detta land. Din polare kom jävligt lindrigt undan. Så enkelt är det, sen skiter jag i om du tycker att jag försöker skaffa internetpolare på flashback eller inte.

Och om du nu är less på att folk vill se dig mosad så föreslår jag att du ändrar inställning till livet. Livet är det dyrbaraste vi har. Att sitta och ursäkta en psykopats bestialiska mord på ett barn med motiveringen att han fick det strängaste straffet någonsin för en gärningsman i hans ålder håller liksom inte. Du kan ju börja med att fördöma det han gjort. Att du gillar han som person är en helt annan sak. Jag får uppfattningen om att du tycker att det lite häftigt att känna aset.
Citera
2008-02-20, 20:21
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Enligt mina källor(en av två kompisar som satt på Mariefredsanstalten samtidigt som nassen) så var det inget beodrat av någon. Misshandeln skedde pga av hans åsikter och att det var svartskallar som ville spöa han pga av hans delaktighet i ett vidrigt mord på en försvarslös pojke. Han (nassen) ursäktade sig tom på kåken med att John minsann inte var så liten som massmedia ville göra gällande. Men jag vet inte hur det ligger till egentligen.

Så din version kan mycket väl stämma. Mina kopmisar har förträngt kåken och vad som skedde där och jag vill inte pressa dom. Jag har dock frågat om dom kom ihåg namnet på aset men dom mindes inte.
Det är nog emot reglerna att nämna namnet här ändå. Inget allmänintresse
och inte heller någon offentlig person även om han är dömd brottsling. Tror
inte ens namnen nämndes i massmedia under den aktuella tiden.

Och som du skriver är det nog ytterst svårt att kunna ta reda på något
om misshandeln i fängelset egentligen. Killen i Kode kommer ju knappast
yttra sig utåt om något igen.
Citat:
rocc...
Ham gick inte med i brodraskapet utan ARISKABRODRASPAET.
Jag tror nog det ariska brödraskapets medlemmar föredrar mitt namn på gruppen före ditt.
Citera
2008-02-20, 20:24
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Vad? Är Daniel medlem i Brödraskapet nu? Eller var han det? Wolfpack?
Han gick med i ariska brödraskapet i fängelset. Men var han håller hus nu har väl hittills inte framgått i tråden.
Citera
2008-02-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Daniel har ju setts många ggr festandes i stan under många års tid så han har varit ute mkt, mkt länge nu. Dock fortfarande tämligen störig.

Vad är det för typer som han umgås med nu då?
Citera
2008-02-20, 21:37
Bannlyst
Citat:
Det är nog emot reglerna att nämna namnet här ändå. Inget allmänintresse
och inte heller någon offentlig person även om han är dömd brottsling. Tror
inte ens namnen nämndes i massmedia under den aktuella tiden.

Och som du skriver är det nog ytterst svårt att kunna ta reda på något
om misshandeln i fängelset egentligen. Killen i Kode kommer ju knappast
yttra sig utåt om något igen.

Jag tror nog det ariska brödraskapets medlemmar föredrar mitt namn på gruppen före ditt.

Initialerna finns publicerade på minnessidan över John. Det är någon förundersökning eller om det var rättegångsprotokoll. Och som sagt angående misshandeln så är det nog svårt att verifiera. Fast att han fick stryk på Mariefred är det ingen tvekan om. Synd om aset är frisk idag. Han förtjänade verkligen att bli invalidiserad för resten av livet.
Citera
2008-02-21, 00:30
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilleaf
Vad är det för typer som han umgås med nu då?

Av vad jag vet så är det tämligen störiga typer som tar plats om man säger så. Troligen same shit som innan. Om han är hemmaboendes runt Gbg vet jag inte, men att han går ut på stan är säkert. Vill ni se honom så kan puben på centralstationen vara ett tips. Orkar inte snoka reda på det hela då det ingår mig men skulle något extremt saftigt dyka fram så skall jag meddela. Dock så har han avtjänat sitt straff och jag tycker han borde hålla en låg profil.

Någon annan får gärna fylla i om dom vet mer.
Citera
2008-02-21, 04:06
Bannlyst
ubersanta...
Var har du sett mig skriva att jag sager i mot dig!
OK du tycker overlag att vi i Sverige har for laga straff
Battre att folk blir inlasta for evig.
Ja i den fragan behover vi inte skriva mer for dar kommer vi ingen stans.
Vill bara tillagga jag jag ABSOLUT inte ar for anarki pa nagot satt.
Men lasa in folk for tid och evighet tycker jag ar fel.
Det finns alltid omstandigheter varfor saker blir som det blir.
Har dalig koll pa rattshistoria sjalv.
Men tycker ej detta var speciellt mycket varre an manga andra.
Men givet vis sa var det ett valdigt grymt ode hron fick mota inge snack om saken.

oldybutgoldy..
Nej han gick med i detta pa kaken.
Du tror vall inte att ga med i Ariskabrodraskapen ar nagot man kan gora som en lite yngling!
Det kravs lite mer.
Om du nu vill stalla dig pa den sidan som vill se garningsmannen mosade, varfor om du nu sett Hansson ute har du inte gjort slag i saken!!!
Detta gor att du i mina ogon ar en stor snackare av stora slag!

SMK...
Har sedan snast 7 ars tid varit ute ifran kaken och mer eller mindre ostraffad.
Sa jag lever deffentif pa ratt sida av lagen, sa ge fullstandigt fan i att anta sa javla mycket.
Sa nu onskar du att nagon i min familj ska mista livet, ja detta blir bara battre och battre, ja sitta och hoppas sadana saker borde pa ett eller annat satt straffa sig din fega ynkliga javel.
Vet inte om det ens finns nagon ide att svar pa dina inlagg.
Far kannslan av att du ar max en 20 aring och inte vet mycket om livet har jag fel?
Hafftigt att kanna Hansson ha ha kanner betydligt hafftigare an han om jag ska anvanda din tonars ord.

rocc...
Sa har har vi en Nazist som sitter och fordommer en Av AB/PB medlemmar och sjalv tror att han skulle bli upptagen ha ha ha
Hur dum ar du!!!
Da ska jag informera dig att jag sjalv blev antagen for snart 8 arsen!
Daniell Hansson och S....Y B....H var det som gjorde detta!
Sa ta nu och iformera mig om vem du ar pa min PM sa ska du fa veta vem jag ar sa kan du be om ursakt din bortkomma javla pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in