2007-09-18, 12:50
Medlem
Det är skitsamma att dom var nazister, det hade varit precis lika illa om det hade varit invandrare. Problemet är vad jag skulle vilja säga "hatisk machokultur" och den frodas ju just bland nazister och vissa invandrargäng. Det har inget med hudfärg eller symboler att göra egentligen utan dom gemensamma faktorerna är ett djupt förakt för svaghet och empati, och ett mycket primitivt, stympat känsloliv. Dessa individer förenas i åsikten att man är cool och förtjänar beundran ju råare man kan vara utan att vissa några tecken på tveksamhet eller ånger. Ett lysande exempel på det är när killarna ställde sig och rökte varsin cigarett medan John sjönk till botten som en sten.

För all del så existerar dessa tankegångar bland massor av människor, inte bara bland gängmedlemmar och nazister. Det är ganska vanligt bland dataspelsnördar på forum t.ex, för att inte tala om här på flashback.
Citera
2007-09-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Bra poäng!

Har man avtjänat sitt straff så skall man stå på NOLL.
Oavsett om man heter Mats eller Mohammed.
Citera
2007-09-18, 13:03
Medlem
Jag skulle hålla med dig om vi hade hårdare straff i det här landet.
Citera
2007-09-18, 13:25
Medlem
galnemannens avatar
Efter att ha sett dom där bilderna.. Damn. Obeskrivligt. Mördarna måste ha varit helt djuriska. Har ett gäng människor åstakommit det där i sina yngra år så tvivlar jag starkt på att man inte lider utav en rad olika psykiska sjukdomar. Empatilösa idioter.

Nu var det ju ett ganska bra tag sen det där hände, så min enda önskan är att den där skinnskallen som fått två ungar, att dom två ungarna har mer vett i skallen än vad han HAR.

Äckligt, vidrigt och omänskligt handlande. Går ej att förlåta.
Citera
2007-09-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Kanske bara skvaller och tyckande: John Hrons föräldrar ska ha varit väldigt aggressiva och dömande mot kompisen som var med vid misshandeln, men som inte vågade ingripa.

Det kan man ju ha viss förståelse för med tanke på att han inte fick nå stryk själv, han bidrog (visserligen under hot) till johns död genom att ropa på honom att komma tillbaka när han hade simmat ut och han var kort sagt johns enda chans till räddning så till vida inte någon hade råkat dyka upp på platsen av en slump. Om han hade slitit sig loss och sprungit in i skogen kanske dom hade blivit skrajja att han skulle ha larmat någon och avbrutit misshandeln.

Det lär ju inte gå en dag iof utan att han ångrar att han inte gjorde något. Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det skulle visa sig att han begick självmord.
Någon som har uppgifter om kompisen förresten? Man kan ju fråga sig varför dom inte gav honom en enda smäll när dom gav sig på John med sån extrem frenesi.
Citera
2007-09-18, 19:07
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Så du menar att minst 365 14-åriga svenskar per år blir ihjälsparkade av invandrargäng? Konstigt att man inte hör något om det.
Jämför mordet på Hron mot mordet på Wretström så kommer även kanske du hitta en hel del skillnader i bla det rättsliga efterspelet och rapporteringarna av de både tragiska händelserna.
Vill minnas att det bara var ett mord som tjocksmocken Göran fördömde, trots att både morden var sjuka händelser och att alla politiker m.fl. gärna pratar om hur alla är lika värda!

Varför är DU så noga med att påpeka åldern på offret?
Trodde du var mer intresserad av ännu ngre småflickor och inte 14åriga killar, men i dessa tider så kanske ni nöjer er med vad som helst!?
Citera
2007-09-21, 09:39
Medlem
Vintersorgens avatar
Tvärtom

Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jo, men så är det ju på Flashback. Nazister mördar en oskyldig kille = pojkstreck och inget man ska ta så hårt på. Invandrare misshandlar en svensk = bestialiskt mordförsök som skall straffas med dödsstraff direkt och utvisning av alla personens släktingar, vänner och bekanta.

Jag upplever att det är precis tvärt om... Invandrare rånar/misshandlar/dödar en svensk och ingen höjer på ögonbrynen. Möjligtvis blir det: "fy lilla vän, så får du inte göra".

Vad gäller John Hron...
Jag kan inte för mitt liv förstå varför Johns eventuella zigenska ursprung har med hela saken att göra. (Syftar då på dom tidigare inläggen när vissa antydde att John hade sådant ursprung)
Frid vare med John och hans föräldrar. Så fruktansvärt tragisk död...och meningslös!
Även om hans mördare nu har det sååå bra, och det går sååå bra för dom (som några också antytt) så kan jag bara säga följande...
What goes around, comes around. Förr eller senare får dom också sitt straff...sitt RÄTTVISA straff.
Inte bortklemande på ungdomshem och patetiska fängelser utan regler.
Citera
2007-09-21, 09:42
Medlem
Vintersorgens avatar
"Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Kanske bara skvaller och tyckande: John Hrons föräldrar ska ha varit väldigt aggressiva och dömande mot kompisen som var med vid misshandeln, men som inte vågade ingripa."

Tacka fan för det.
Inte det minsta konstigt...möjligvis inte rättvist eftersom det som hände inte var den pojkens fel.
Men vilken förälder hade kunnat lägga alla känslomässiga band på sig och tiga och låtsas som ingenting när den pojken ändå på sätt och vis bidrog till den tragiska händelsen.
Jag förstår hur dom tänkte... deras barn lever, men vårat gör det inte...
Vad hade hänt OM han inte ropat tillbaka John?!
Inte rättvist som sagt, men mänskligt.
Citera
2007-09-21, 09:44
Medlem
Vintersorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot

Helt rätt.
OM nu våra svenska straff faktiskt vore straff och inte några jävla vilohem där man får sova, laga mat, jobba och tjäna pengar, träna osv.
Jag anser att svenska rättsystemet är totalt meningslöst och värdelöst.
Citera
2007-09-22, 12:49
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Skitsnack. Du kan t.ex. inte få arbete på postens pakethantering om du är straffad för stöld och förskingring.
Citera
2007-09-22, 13:35
Medlem
Bläckfiskens avatar
Zigenskt ursprung? Om jag inte är helt fel ute så var det judiskt påbrå. Ville bara få fakta korrekt. Annars försvara jag aldrig våld mot oskyldiga, oavsett färg, tro, nationalitet, eller sexualitet...
Citera
2007-09-22, 18:15
Medlem
Citat:

är du själv förälder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in