2025-08-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Djur gör inte så av den anledningen att de är människor i det tillståndet.
Jag menar djur gör väl inte så. Och om de skulle. Inte av den anledningen.

av 'vilken anledning' ? människor i grupp är det i särklass farligaste rovdjuret på denna planet. spola resten av ditt trötta svammel.

frågeställningen gällde _VARFÖR_ det går överstyr (i stort sett jämt) när det är en gruppsituation. frågeställningen var inte varför människor mobbar, svaret på det är tämligen enkelt och ointressant.
Citera
2025-08-19, 12:25
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
av 'vilken anledning' ? människor i grupp är det i särklass farligaste rovdjuret på denna planet. spola resten av ditt trötta svammel.

frågeställningen gällde _VARFÖR_ det går överstyr (i stort sett jämt) när det är en gruppsituation. frågeställningen var inte varför människor mobbar, svaret på det är tämligen enkelt och ointressant.
Mitt svar är "för att"
Varför inte? Kanske vi skulle fråga oss istället.

Är du bög eller?
Citera
2025-08-19, 14:28
Medlem
Citat:
Mitt svar är "för att"
Varför inte? Kanske vi skulle fråga oss istället.

Är du bög eller?

du är uppenbarligen helt jävla dum i hela huvudet. du framförde en massa svammel. blev ifrågasatt. din replik är att göra ett påstående om sexuell läggning?

det finns _NOLL_ uppseendeväckande i det som hände hron, människor i grupp är djur, när en sådan händelse eskalerar så krävs det att utomstående som lägger sig i och får stopp på det, att djuren som redan befinner sig i gruppen skulle avbryta på eget bevåg, innan man är 'färdig' ? sker i stort sett aldrig.

detta är för övrigt delen av sagan där du sitter ner och tiger käft.
Citera
2025-08-19, 21:26
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
du är uppenbarligen helt jävla dum i hela huvudet. du framförde en massa svammel. blev ifrågasatt. din replik är att göra ett påstående om sexuell läggning?

det finns _NOLL_ uppseendeväckande i det som hände hron, människor i grupp är djur, när en sådan händelse eskalerar så krävs det att utomstående som lägger sig i och får stopp på det, att djuren som redan befinner sig i gruppen skulle avbryta på eget bevåg, innan man är 'färdig' ? sker i stort sett aldrig.

Förlåt mig att jag frågade om din läggning. Det var onödigt. Det var inget påstående. Har en jobbig dag. Svagt ögonblick.
Men jag kände mig lite uppgiven idag med allt skit som hänt. Ber om ursäkt.

Du säger att jag uppenbarligen är dum i huvudet. Ok. Då får vi utgå från det. Jobba med det.

Det är hemskt det som hände. Fruktansvärt.
Ja människor kan bete sig som djur. Fast djur är oskyldiga.
Människor är skadade när de gör sånt. De vet inte vad de gör. De agerar i affekt.
Jesus saves. Jesus är svaret. Ha det gott.
Beklagar att jag gjorde dig less och irriterad.

Ursäkta mitt svammel.
Citera
2025-08-19, 21:37
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:

Varför ska jag vara tyst? Du beter dig övermåttan kan jag tycka över mitt framförande. Du får väl tycka det. Jag frågade om din läggning. Det var onödigt, Ursäkta mig. Jag spelade nån som jag inte är.Jag förstår dig.
Vet snart inte vem jag är.
Jag gjorde mitt bästa där och då. Behövde ventilera lite.
Jag tar det konstruktivt nu ditt klagomål.
Vi griper in om vi ser nåt dåligt hända. Det spelar roll. Det är bra Dip. Ha det bäst.

Det finns folk här som lider av mental ohälsa. Jag har fått hjälp men återföll tyvärr till gammal ovana där. Tack för du läxa upp mig.
Senast redigerad av Traveller7 2025-08-19 kl. 21:46.
Citera
2025-08-19, 23:26
Medlem
Citat:
Varför ska jag vara tyst? Du beter dig övermåttan kan jag tycka över mitt framförande. Du får väl tycka det. Jag frågade om din läggning. Det var onödigt, Ursäkta mig. Jag spelade nån som jag inte är.Jag förstår dig.
Vet snart inte vem jag är.
Jag gjorde mitt bästa där och då. Behövde ventilera lite.
Jag tar det konstruktivt nu ditt klagomål.
Vi griper in om vi ser nåt dåligt hända. Det spelar roll. Det är bra Dip. Ha det bäst.

Det finns folk här som lider av mental ohälsa. Jag har fått hjälp men återföll tyvärr till gammal ovana där. Tack för du läxa upp mig.

jag beklagar att du mår dåligt, förhoppningsvis har du någon i din närhet att prata med (annars ring någon av de stödlinjer som finns) livet är åt helvete för kort för att inte söka hjälp, och finns ingen som helst svaghet i att sträcka ut en hand och erkänna att man behöver hjälp. snarare tvärtom

önskar dig all lycka (förhoppningsvis hinner du läsa detta innan någon rapporterar det för OT och det blir borttaget)
Citera
2025-08-31, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Jävligt stark dokumentär om en far som förlåter och träffar den personen som dödade tre av hans barn: https://www.youtube.com/watch?v=gzc9VAKfCbI

Hämndtankar och sådan skit leder bara till ditt eget helvete.

Vad fint av den far som förlåter den som mördat inte en, utan tre av hans barn!

Vilken jävla idiot!
Mår han nu bra av att förlåtit sina barns mödare.? Kan han nu gå vidare och sörja och minnas sina barn bättre?

Kännslan av hämnd/rättvisa är en av de starkaste/bästa känslor vi har.
Jag har bara (som tur är) upplevt hämnd/rättvisa som är knuten till skadat ego/finansiellt. Känndes fantastiskt och behöde inte rub it in the face utan det bara spelades upp. Säger en del om ens karaktär hur man agerar när man hämnas/vunnit.

Men när det gäller ens familj finns inga hämmningar.

Den loser till far kommer på sina äldre dagar ångra sig. BIG time!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in