2007-09-17, 00:28
Bannlyst
Frid vare med John Hron. En sann hjälte som återvände ur vattnet för att rädda sin vän. Ingen borde få gå igenom det han gjorde någonsin igen. Det är jätteviktigt att vi aldrig glömmer denna brutala misshandel och vad vissa människor (ja, sådana som du och jag) kan göra. Visst har vi alla döda skelett i garderoben, men det är självklart ingen ursäkt för vad John utsattes för.

Sedan är det helt irrelevant om mördarna dyrkade Hitler eller Stalin. Vad som är relevant är att dessa unga män verkar sakna all respekt för var individs rätt att få leva i frid. Där har vi det riktiga problemet. Det fanns en tid då detta inte alls var en självklarhet, och man var tvungen att bekämpa de gamla samhällsstrukurerna. Jag talar såklart om den franska revolutionen. Hursomhelst så verkar det som om vi börjar röra oss emot en ny medeltid. Därför är det viktigt att vi alla tar ställning emot dessa människor som förespråkar att bruka våld.

Återigen så har John Hron min djupaste respekt, eftersom han helt osjälviskt återvände för att rädda sin vän och för att han tog ställning emot våldet. Vila i frid, vi kommer aldrig att glömma dig.
Citera
2007-09-17, 09:43
Medlem
re:

Jag önskar mördarna ínget gott i livet.
Citera
2007-09-17, 12:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Tråkigt att den här lillpojkens öde kidnappades så jävla ohämmat av extremvänstern. Vi matades dagligdags i pressen med rapporter om hur ondskefulla , nazistiska skinheads från orten torterade sin grannpojke till döds eftersom han inte passade in enligt deras ideologi.. Sanningen i målet är ju att det bara handlade om några löjliga, lokala, jävla konflikter mellan inavlade småpojkar på orten. Ingen av de dömda gärningsmännen hade nån sorts djupare övertygelse, skinheads en dag, ravare den nästa. John är bara ännu ett offer för det meningslösa jävla våld som drabbar hundratals svenskar varje helg.
Så det begås minst 100 liknande mord i Sverige varje helg?
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Du har fel som vanligt. Idioterna i fallet ovan dömdes osedvanligt hårt på grund av den häktiska mediakampanjen..och den allena. Senare infördes begreppet "hatbrott" i svenskt rättsväseende, enligt det begreppet kunde de ha dömts ännu hårdare med hänvisning till deras politiska uppfattning. Idioterna ska straffas för sin gärning och ICKE för vilket parti de måhända röstade på.
Dom dömdes mindre milt. Du har inte sett teveserien Oz, va? Visserligen är den bara fiktion, men en del av figurerna fick t.ex. fyra år för "aggravated assault".

Lite skillnad i straffskala, va?
Citera
2007-09-17, 12:55
Medlem
En sak jag inte har fått klart för mig är hur kunde dom hata en 14årig pojke så jävla mycket liksom? Det dom gjorde mot honom är ju något man MÖJLIGTVIS skulle kunna göra mot någon som har våldtagit ens egen morsa. Eller kunde det ha varit vem som helst som råkade ut för honom? Att döma av den här bilden såg han väldigt bra ut http://www.nizkor.org/hweb/people/h/...candle-sw.html
vem vet kanske hade något med saken att göra?

Personligen tycker jag att alla som var inblandade i mordet fortfarande förtjänar att dö. Vem fan bryr sig om dom har skaffat jobb och betalar skatt, hur mycket säger det egentligen? Kanske man kunde känna någon slags förståelse om dom typ föreläste på skolor mot nazism och hatbrott men av det jag har läst verkar dom ju inte ens särskilt ångerfulla. Jag uppmuntrar folk att spridas deras namn och bild över hela sverige. Undrar vad dom kommer säga till sina barn när dom blir tillräckligt gamla för att läsa om John Hron.
Citera
2007-09-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Eller kunde det ha varit vem som helst som råkade ut för honom?

Råkade ut för hans mördare menade jag förstås. Jävla "ändra" funkar inte två ggr tydligen? Ärligt talat är fan det här det jävligaste brott jag läst om i sverige tror jag. Det är så många olika faktorer som samverkar till att göra det så fruktansvärt. Det enda som hade kunnat göra det värre skulle möjligtvis ha varit om hans flickvän hade varit med och dom hade våldtagit henne framför hans ögon.
Citera
2007-09-18, 00:59
Medlem
avskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Ska dra ut och springa men måste bara slänga in en bild på resultatet av dessa fähundars misshandel.

Så här illa misshandlad blev John Hron:

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/people...pper-torso.jpg

http://www.nizkor.org/ftp.cgi/people...ght-facial.jpg

Ja, det ser ju ut att vara ett ordentligt pojkstreck det där....
Är det verkligen något att försvara?

Nazzar eller inte, idioter får man nog påstå att det var i all fall.
Citera
2007-09-18, 03:01
Medlem
Andolorias avatar
Det är för jävligt va de gjorde. Men att sådant här drabbar svenskar dagligen i hela detta land väcker inte mycket uppmärksamhet. Okej kanske inte till döds men nära på. Som killen i Jönköping blev knivhuggen och förlamad för inte så länge sedan bara för att nämna något. Vad gäller misshandel och förnedring finns ju skenavrättningen i Landskrona och 1000-tals knivhuggningar de senaste tio åren av utlänningar mot svenskar. Sedan har vi killen i Växsjö som försökte skydda sin cancersjuka flickvän och iskallt knivmördades på öppen gata av utlänningar. Det är vad jag kom på under tiden ajg skrev tråden.
Citera
2007-09-18, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskrap
Ja, det ser ju ut att vara ett ordentligt pojkstreck det där....
Är det verkligen något att försvara?

Nazzar eller inte, idioter får man nog påstå att det var i all fall.
Jo, men så är det ju på Flashback. Nazister mördar en oskyldig kille = pojkstreck och inget man ska ta så hårt på. Invandrare misshandlar en svensk = bestialiskt mordförsök som skall straffas med dödsstraff direkt och utvisning av alla personens släktingar, vänner och bekanta.
Citera
2007-09-18, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andoloria
Det är för jävligt va de gjorde. Men att sådant här drabbar svenskar dagligen i hela detta land väcker inte mycket uppmärksamhet. Okej kanske inte till döds men nära på. Som killen i Jönköping blev knivhuggen och förlamad för inte så länge sedan bara för att nämna något. Vad gäller misshandel och förnedring finns ju skenavrättningen i Landskrona och 1000-tals knivhuggningar de senaste tio åren av utlänningar mot svenskar. Sedan har vi killen i Växsjö som försökte skydda sin cancersjuka flickvän och iskallt knivmördades på öppen gata av utlänningar. Det är vad jag kom på under tiden ajg skrev tråden.
Så du menar att minst 365 14-åriga svenskar per år blir ihjälsparkade av invandrargäng? Konstigt att man inte hör något om det.
Citera
2007-09-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jo, men så är det ju på Flashback. Nazister mördar en oskyldig kille = pojkstreck och inget man ska ta så hårt på. Invandrare misshandlar en svensk = bestialiskt mordförsök som skall straffas med dödsstraff direkt och utvisning av alla personens släktingar, vänner och bekanta.

Att det förhåller sig så på ett internet forum är ju inte det som är det anmärkningsvärda utan att det är det rakt omvända förhållandet som råder ute i det "riktiga" samhället, det om något är väl helt jävla sjukt?
Citera
2007-09-18, 11:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andoloria
Det är för jävligt va de gjorde. Punkt. För det är nämligen så att våldsbrottslingar indirekt stöttar varandra. De läser också tidningar, ser på teve och är ute på nätet. Om de får reda på att ett gäng lyckades med det-och-det så blir de inspirerade.
Citera
2007-09-18, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777

Bra poäng!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in