Citat:
Ursprungligen postat av
SprayLord
Mordplatsen vid sjön är en plats som lokalt i alla tider kallats Aborrklippan (vilken är markerad med ett 'A' på bild nr 4 i ditt inlägg – såvida jag inte fått allt om bakfoten). Vid tiden för brottet var det inte helt enkelt att ta sig dit.
Platsen styrker därför misstankarna om att misshandeln mycket väl kan ha varit planerad – dvs. gärningsmännen visste vem de letade efter. Kopplingarna mellan några av gärningsmännen och John Hron, samt tidigare incidenter dem emellan (framförallt i och kring skolmiljö) stärker dessa misstankar ytterligare ett snäpp.
Vill dock minnas att alla fyra gärningmän nekar till detta vid förhören.
Okej nej det ser ut att inte vara lätt att komma dit, kan försöka leta upp en annan karta och andra foton också. Då jag inte läst FUP så vet jag heller inte om hur det kommer sig att förövarna är där samtidigt som John och hans kompis och vad deras förklaring är.
1. Gick en av förövarna tex runt på lokala ICA och där hörde någon säga "ja John Hron ska ju ut och tälta med Cristian vid Aborrklippan nu i helgen, funderar på att hälsa på dem men får se." Detta iaktar en utav förövarna och ber sina kompanjoner att hänga på och ja resten är historia.
2. Utpressade förövarna Cristian och såg till att han och John skulle tälta på detta stället varpå Cristian blev så skrämd att han inte vågade göra annat? John gillade ju dessutom att tälta/friluftsliv.
3. Cristian hade blivit sviken av John (kanske att John var skyldig han pengar) men de är fortfarande kompisar och ska ut och tälta. Av en händelse så träffar Cristian på en utav förövarna som han visste var sur på John och sade att "John har svikit mig, jag vet att du är sur på honom vi ska tälta vid arborrklippan i helgen, ni får gärna komma och nita honom (ej döda då det spårade ur totalt).
4. Något som inte pekar på detta är väl att en utav förövarna pratade ganska friskt om vem som gjort vad, borde inte han nämnt något om Cristian om han nu varit inblandad också?
5. Råkade de se John och Cristian på håll när de var på väg till Aborrklippan, följt efter lite, sett vad de slog sig ner, gick och söp för att sedan söka upp John och Cristian senare.
Känns som att vi missat något, jag har så svårt att se att det är en slump att de bara dyker upp på Aborrklippan (som är rätt så svår att komma till vid den aktuella tidpunkten) just samma dag som en av GM:s värsta antagonister är där. Ibland är det slumpen och ibland inte, men är det här verkligen en slump?