2007-05-07, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easy666
Dödsstraff är ju precis vad nazister förespråkar, och när man ser namn som ariska brödraskapet och legion wasa så faller ju tankarna gärna åt det hållet ,men det kan ju vara jag som är helt fel ute
För de första ja har absolut inget med legion wasa att göra.
Antagligen lika lite som du har med satan att göra.
För de andra så är inte Ariskabrödraskapet en organisation utan ett brödraskap för nazister som sitter inlåsta eller har suttit inlåsta på kåken.
Så sluta babbla nu.
Citera
2007-05-07, 22:21
Medlem
Easy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
För de första ja har absolut inget med legion wasa att göra.
Antagligen lika lite som du har med satan att göra.
För de andra så är inte Ariskabrödraskapet en organisation utan ett brödraskap för nazister som sitter inlåsta eller har suttit inlåsta på kåken.
Så sluta babbla nu.

Jag har bara påstått att ariska brödraskapet är nazister, och varför ett namn som legion vasa om du inte har några såna sympatier, dina tidigare inlägg om invandrare och judar visar då på att du har det. Sen var det du som skrev att du var glad för att det gått så bra för John Hrons mördare och att alla som tycker han borde få längre straff är as btw 666 behöver inte ha nåt med satan att göra
Citera
2007-05-07, 22:29
Medlem
Jag vet inte vad legion vasa är för något men jag vet att 666 står för satanism och sådant.

Men va fan, kan vi inte bara gå tillbaka till topic eller fortsätta diskutera rätt/fel angående att de fick de straff de fick?
Citera
2007-05-08, 01:46
Medlem
Läste artikeln som det länkades till här.

"Tony Hron fick veta för några månader sedan att mördaren skulle släppas den 15 januari. Sedan dess har han kämpat för att få myndigheterna att ändra datum.
– Släpp honom den 14:e eller 16:e, bara inte på min födelsedag."

Är karl'n inte klok? Det är helt främmande för vårt rättsystem att någon annan än myndigheterna bestämmer tidpunkten för villkorlig frigivning. Gamla häxan Doris har rätt (trodde aldrig jag skulle säga det, den kvinnan förstört stora delar av min volta).

Så, nu kan vi diskutera det istället!
Citera
2007-05-08, 10:37
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Är karl'n inte klok?
Det är mycket möjligt att han inte är, eller så har vi att göra med ytterligare en journalistisk tillspetsning.

Och då tackar jag för lite ordentlig information om åtminstone en av gärningsmännen. Eller två, han som är ute och går med hunden i Kode borde väl vara samma snubbe som fick en skruvmejsel i ögat.
Citat:
Ursprungligen postat av CGGH
sliskiga Johns mördare bor i gbg.
Citat:
Nu till frågan, han bor i Gbg har egen firma, allt gåt toppen för han. Har fått 2 barn. Är mycket glad för hans skull.
Vad bra att det går bra för en av dom. Hoppas han betalar riktigt mycket i skatt.

Många kloka ord från hemligaklubben.
Citat:
Nu är det iof så att ALLA människor som mördats (alltså inte avrättats) mer eller mindre helgonförklaras efter sin död. Man får inte säga ett ont ord om dem. Ganska fånigt.
Visst har du rätt i ovanstående generellt sett. Men i detta fall handlar det om ett litet barn, svårt att vare sig helgonförklara eller demonisera – fast det senare fortfarande försöks med. Bl a i denna tråd.

Vilket jag anser vara ett tämligen uselt retoriskt grepp, för att uttrycka det hela milt.

Citat:
John horn var en zigenare unge.
Nu skall du få en av Flashbacks vanligaste motfrågor, som brukar få väck det mesta skitsnacket och främja KFK: har du källa på det?
Citat:
Mycket riktigt att han dessutom var djurplågare.
Har du källa på det?
Är det något du ”hört” för du gärna nämna namn, tid och plats samt helst lägga upp en ljudfil eller filmsnutt.
Citat:
Hans pappa är en tjuv av större mått och givet vis en riktig bilskojare.
Har du källa på det?
Är det något du ”hört” för du gärna nämna namn, tid och plats samt helst lägga upp en ljudfil eller filmsnutt. Är det du som blivit bestulen får du gärna berätta hur han gick till väga, eller vilken typ av bil han skojade på dig.
Citera
2007-05-08, 11:25
Medlem
ubersantas avatar
Upptäckte denna tråden nu. Var bekant med John när jag var ung. Jag fick bara se den positiva sidan av honom, men från gemensamma vänner fick man även höra att han kunde vara lite jobbig. har dock aldrig hört något om t.ex. djurplågeri. Samma dag som jag skulle träffa honom såg man nyheterna på TV. Inte kul alls.

Men herregud, vilken 14 åring är inte jobbig? Jag var riktigt kaxig och uppkäftig när jag var yngre. Lät ingen sätta sig över mig - klart att folk störde sig på det.

Men inget i John's bakgrund rättfärdigar den brutala behandling han utsattes för. Är rätt insatt i händelseförloppet och kan säga att det är en sjukt brutal dödsmisshandel.

Länge levde jag med ett hat gentemot John's mördare, dock har den långsamt gått över i ett hopp att de unga männen som utförde dådet har bättrat på sig. Man kan ju verkligen hoppas att fängelsetiden fick dem att ändra på sig.

En av mördarna lever alltså på rätt sida av lagen med eget företag och två barn? Hur är det med de andra? Är de goda medborgare, eller hamnat långt ner i skiten?

Edit: tycker det är mkt skitsnack och rykten om John och hans familj här från folk som "hört" det. Antar att jag är den enda i denna tråden som faktiskt kände John och måste säga att ni som vanligt tror så jävla mycket.
Citera
2007-05-08, 11:41
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Får faktiskt hålla med LegionVasa där.

De var väldigt unga, kommer inte ihåg vad han hette som var äldst men han var typ bara 18 och fick väl 8-9 års fängelse...det är LÅNG tid när man är så ung. Man brukar döma till ungdomsvård då och inte fängelse, så låga tider är ovanliga. Se bara på de som begick morden på Hallandsåsen..de kom lindrigare undan.

När det gäller killen med firman, kul att det går bra för honom, hoppas att det håller i sig.

Mordet går inte att få ogjort, vem gagnas av att han skulle få sitta till han är 50 år gammal?
Vad mig anbelagar så förtjänar både dom och Hallandsåsmördarna att låsas in tills dess att dom dör. Ingen straffreducering. Ingen nåd. Inga permissioner.

Dessutom är det ingen som påstår att man straffar för att göra brotten ogjorda. För i såfall skulle man inte ens kunna skriva ut p-böter.
Citera
2007-05-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad mig anbelagar så förtjänar både dom och Hallandsåsmördarna att låsas in tills dess att dom dör. Ingen straffreducering. Ingen nåd. Inga permissioner.

Dessutom är det ingen som påstår att man straffar för att göra brotten ogjorda. För i såfall skulle man inte ens kunna skriva ut p-böter.

Ja det är klart men då ska det gälla för alla, men om vi ska tänka så i framtiden så får vi fan börja bygga ut våra fängelser.

Kostnaden för att ha dem i fängelset i, ptja hur länge lever en 18 åring om inget händer, tills denne är runt 78? 70 år? Blir riktigt dyrt tror jag..x

Nej då är det fan bättre att döda, men då är vi tillbaka till ruta 1 för vem ska ta på sig ansvaret för den personens död?

Ingen som kan ta fram vad det kostar att sitta på kumla i ett år?
Citera
2007-05-08, 11:58
Medlem
Easy666s avatar
Citat:
Läste artikeln som det länkades till här.

"Tony Hron fick veta för några månader sedan att mördaren skulle släppas den 15 januari. Sedan dess har han kämpat för att få myndigheterna att ändra datum.
– Släpp honom den 14:e eller 16:e, bara inte på min födelsedag."

Är karl'n inte klok? :

Ja det låter ju som en perfekt födelsedagspresent, att sin sons mördare blir frigiven samma dag. Skulle nog gjort samma sak som han. Om han nu inte vore klok hade han säkert gett mördaren det straff han förtjänade samma dag han kom ut.
Citera
2007-05-08, 12:02
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Ingen som kan ta fram vad det kostar att sitta på kumla i ett år?

Kostnaden för att ha någon på sluten ungdomsanstalt är iaf 4 500 kr per dygn. Alltså 1 642 500 kr per år. Det är troligtvis åtminstonne lite dyrare att ha någon på Kumla.
Citera
2007-05-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Kostnaden för att ha någon på sluten ungdomsanstalt är iaf 4 500 kr per dygn. Alltså 1 642 500 kr per år. Det är troligtvis åtminstonne lite dyrare att ha någon på Kumla.

Trodde det skulle vara billigare men som sagt det är nog dyrare på Kumla...

Så det är här våra pengar sitter, jaja tack till er alla som vill att brottslingar ska sitta längre, 5 år istället för 8 det är ju för fan 5-6 miljoner.
Citera
2007-05-08, 12:36
Medlem
Easy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Trodde det skulle vara billigare men som sagt det är nog dyrare på Kumla...

Så det är här våra pengar sitter, jaja tack till er alla som vill att brottslingar ska sitta längre, 5 år istället för 8 det är ju för fan 5-6 miljoner.

Ja det bästa vore ju om man tog bort alla straff så man kunde få slå ihjäl den man ville
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in