2022-03-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Däremot är jag mycket nyfiken på John Billing och vad det blev av honom. Jag vet att han gjorde sig lite av en karriär i nazistiska rörelser av olika slag efter fängelsevistelsen, men har sedan hållit en mycket låg profil.

Någon som vet vad John Billing gör idag? Heter han fortfarande John Billing?
Måhända har han flyttat utomlands... kanske till Australien? Mannen i länken (från 2015) heter John Billing. Han ser svensk ut, har många tatueringar och rakad skalle. Han är född 1977 eller 1978. Flera saker som alltså stämmer in med den John Billing du skriver om. Han i länken är 180 cm lång. Är det han?

https://www.mandurahmail.com.au/stor...durah/#slide=0
Citera
2022-03-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Jag kan väl bara säga en sak och det är att det är synnerligen allvarliga insinuationer/anklagelser du här kommer med riktade mot en partiellt namngiven person.

En fråga till dig: Eftersom du redan när du postade ditt ursprungliga inlägg här visste att du inte skulle komma att på minsta vis bygga under ditt påstående om att C kan vara en 'decoy' i detta fasansfulla mord på en ung kille, du ändå valde att posta -hur f-n tänkte du egentligen?
Hron och CG umgicks inte speciellt mycket. CG bjuder in Hron att tälta med honom och så dyker plötsligt fyra skins upp på en torsdagkväll ute i naturen, vid en sjö, just när Hron och CG är där. En av dessa skins (MF) gick i samma skola som Hron och CG och han var en fiende till Hron. CG var helt oskyldig till detta möte? Det var helt slumpartat?

Blev CG ens det minsta misshandlad? Han valde att hålla käften inför lastbilschauffören som han liftade med och väntade med att polisanmäla ända tills han kom hem till föräldrarna. Chock, my ass. Ett är säkert och det är att han borde byta namn. Ropade tillbaka Hron trots att han sett hur Hron hade blivit misshandlad. En jävla krake, den där CG.
Citera
2022-03-14, 10:50
Medlem
meduzan2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Vill också veta om filmerna.

Enligt polisen så är dom Gallrade, Vad det nu betyder. Vet att skaparna till John Hron filmen har kollat på dom så någonstans finns dom ju. Frågan är bara vart
Citera
2022-03-15, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meduzan2013
Enligt polisen så är dom Gallrade, Vad det nu betyder. Vet att skaparna till John Hron filmen har kollat på dom så någonstans finns dom ju. Frågan är bara vart

Går det att fråga filmskaparna?
Citera
2022-03-31, 23:53
Medlem
Twashs avatar
Det är nu bara 4 personer kvar i Sverige som var släkt med John. John föräldrar flyttade till Spanien för några år sedan. Tycker det är lite synd eftersom de gjorde ett så bra job att informera barn på skolor om mordet. Jag vet att det är väldigt många som kommer ihåg det just pågrund av det. Om det är någon some vill veta något om John eller hans släkt är det bara att fråga mig
Citera
2022-04-02, 10:21
Medlem
meduzan2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twash
Det är nu bara 4 personer kvar i Sverige som var släkt med John. John föräldrar flyttade till Spanien för några år sedan. Tycker det är lite synd eftersom de gjorde ett så bra job att informera barn på skolor om mordet. Jag vet att det är väldigt många som kommer ihåg det just pågrund av det. Om det är någon some vill veta något om John eller hans släkt är det bara att fråga mig

Har läst de mesta om fallet. Läst FUP osv. Hur känner du fam Hron? Är det något mer du tycker man borde veta eller läsa om man är intreserad av fallet ? Mvh
Citera
2022-04-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twash
Det är nu bara 4 personer kvar i Sverige som var släkt med John. John föräldrar flyttade till Spanien för några år sedan. Tycker det är lite synd eftersom de gjorde ett så bra job att informera barn på skolor om mordet.

Ett par gamla, senila pensionärer som åker ut till skolor för att prata om ett snart 30 år gammalt mord. Nej tack, både tröttsamt och patetiskt.
Citera
2022-04-04, 10:01
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ett par gamla, senila pensionärer som åker ut till skolor för att prata om ett snart 30 år gammalt mord. Nej tack, både tröttsamt och patetiskt.
Håller med, svammel att tjata om den hemska rasismen i Sverige.
Citera
2022-05-19, 14:28
Medlem
Twashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meduzan2013
Har läst de mesta om fallet. Läst FUP osv. Hur känner du fam Hron? Är det något mer du tycker man borde veta eller läsa om man är intreserad av fallet ? Mvh

Är nära vän med en av John's kusiner. Är dock inte speciellt kunnig om själva fallet.
Är inte riktigt säker på vad som är dokumenterat
Citera
2022-07-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Håller med, svammel att tjata om den hemska rasismen i Sverige.

Alla inblandade var ju av samma ras, även den mördade. Svårt att få det till rasism.
Citera
2022-07-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Hur kan du tala illa om en död familjefar undrar jag! Daniel begick ett misstag när han själv var barn. För det sattes han i fängelse trots att han var ett barn.
Daniel hade barn och levde ett familjeliv och du är vidrig som talar illa om en människa som är död.

Joseph Fritzl och BTK-killen mfl var också familjefäder.
Citera
2022-07-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
De där frågorna är att luska efter min identitet. Jag meddelade att jag inte kan säga något mer, då röjer jag två identiteter, dels min och sedan den kända personen vilket jag lovat att aldrig berätta vad vi arbetade med i och med att det aldrig blev något. Jag har skrivit på ett dokument att inte avslöja vilket projekt eller vem vi arbetade med.
Om jag avslöjar mer avslöjar jag också källan, i det här fallet så är källan skyddad av källskyddet.

Det är absolut inget dumbludder, det går som sagt inte backas upp eftersom denna teori stannade inom polisen och hamnade inte i något dokument.
Men inom polisen fanns misstanken och jag ska förklara varför.

I vilken polisutredning som helst existerar inte slumpen. Det är därför Jan Olsson blev misstänksam i Quick fallet när det gäller Tältmordet, detta att Quick av en slump träffade på paret stämde inte för Jan Olsson, att åka dit just den dagen och träffa dessa två på just den platsen på just den tidpunkten är för mycket slump för en polisman.

Samma gäller Christian, två killar som inte umgås regelbundet men den ena tar upp kontakten just denna dag och föreslår tältning, att förövarna just denna dag skulle vara på plats i och med att de inte alls brukade hänga vid Kodesjön denna sommar i och med att de var illa omtyckta av majoriteten av ungdomar i området.
Men så nära skolstart var det ingen vid Kodesjön.
Ur en polisiär synpunkt så känns detta som att Christian är ett lockbete, sånt har hänt förr vid mordfall och händer än i dag, detta är särskilt vanligt bland ungdomar att locka en tredje part till en avskild plats för att göra upp.

Förövarna berättade egentligen väldigt lite vad som hände, i och med projektet har jag läst polisutredningen och domen samt obduktionsrapporten, förhören är rätt intesägande om förloppet och förhören med Christian är futtigt.

Christian skulle idag kunna tjäna pengar på sin ögonvittnesrapport, varför har han hållit käft i alla år? han är idag vuxen och varför söker media inte upp honom om en närmare bild av förloppet för?
I mina ögon är detta en märklig tystnad och det har med åren förstärkt mina misstankar i och med de uppgifter vi fick av källan.

Tro vad ni vill men mer kan jag inte säga och jag har förklarat varför.

Vilken ofattbar nivå av mörker om John skulle blivit lurad dit av nån han trodde var hans vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in