2008-07-16, 00:34
  #10717
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det står att hunden skällt tidigare mot kojan men efter dådet ignorera den kojan helt och detta vittne hade bara sett en kvinna där 1 gång.
Då kan man ju fråga sig vem som huserat i hyddan innan då hunden reagerat mot den.
Man kan ju tänka sig att hon (eller någon annan) var där eller i närheten, men att hundägaren inte såg dem.
2008-07-16, 00:34
  #10718
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ingen har väl påstått att vittnets hund skällde. Den markerade har jag förstått, på samma sätt som jag beskrev ovan. En hund kan markera med att dra i kopplet, stanna och rikta blicken eller bete sig oroligt.
Som jag också förklarade i förra inlägget så bryr sig inte hunden om objektet inte längre finns där nästa gång man passerar samma plats.
I AB tidningsupplaga står det att hunden hoppade på kvinnan, han bad om ursäkt-och hörde att hon talade med brytning.
2008-07-16, 00:42
  #10719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I AB tidningsupplaga står det att hunden hoppade på kvinnan, han bad om ursäkt-och hörde att hon talade med brytning.

En lös hund som inte är tight till sin ledare springer ofta fram till främmande människor och inte sällan sätter de frambenen mot den främmande människan som upplever det beteendet som fientligt. Anledningen att hundar gör så är inte av aggresivitet utan för att de t.ex. vill lukta oss runt munnen. Kan utveckla det mera i hundtråden om det behövs.
Det kan förklara att hunden "hoppade på" kvinnan.
Alla hundägare blir förlägna och ber om ursäkt när ens hund sätter tassarna upp på en främmande människas kläder.
2008-07-16, 00:45
  #10720
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Reagerar gör vi väl alla men det lät mysko att överhuvudtaget poängtera att hunden efter dådet ignorerar kojan utan skall vilket inläggsskrivaren hade aningar om varför.
Själv är jag inne på att det inte fanns någon att skälla på då kojan stog tom och därav brydde sig inte jycken.
Jag får en känsla av att Arbogaborna målar upp mycket mystiska observationer som egentligen är naturliga och därför skulle det vara intressant att höra personens aningar.

Vem har sagt något om något mystiskt?

Innan dådet: Någon lurar i kojan. Hund reagerar.
Efter dådet: Ingen lurar i kojan. Hund ignorerar.
Slutsats: Den som var i kojan kan misstänkas ha haft med dådet att göra.

Så uppfattar jag Mr. Wishmasters "mystiska observation". Rätta mej om jag har fel...
__________________
Senast redigerad av Arabesque 2008-07-16 kl. 00:52.
2008-07-16, 00:49
  #10721
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Om nu hunden bet tyskan så borde hon väl ha bitmärken från den händelsen?

Var det inte två pitbull som...
Det var när hon blev biten som hon skrek Hilfe! Hilfe! (eller vad det nu heter på tyska): D

F-n Kenny, har garvat i en kvart, de är briljanta dina knivskarpa inlägg!
2008-07-16, 00:52
  #10722
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Om en liten artikel i tidningen kan ställa till med så mycket frågor vad ska då inte FUP på ca 3000 sidor då göra för dessa personer

Ja det blir så när man får nöja sig med småsmulor... Vi får tro att det är lite mer information i FUn...
2008-07-16, 00:54
  #10723
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja det blir så när man får nöja sig med småsmulor... Vi får tro att det är lite mer information i FUn...

Ja värsta scenariot är väl om dom printar ut dom ca 3000 sidor som är skrivna här.
Nej det finns nog riktigt bra många saker som kanske klar lägger både det ena och det andra får man hoppas
2008-07-16, 00:55
  #10724
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
För er som inte haft tillgång till Aftonbladets papperstidning ligger kojan i kommentarsruta nr.2 Strax efter meningens slut. Utsiktspunkten ligger ca 200 m längre fram i riktning mot huset.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2556599.ab
Flygfotot ger lite andra vinklar, men kartan är samma som i papperstidningen.

Tack Eloge, du är en klippa!
På kartan ser det ut att vara men än 400 m. Jag har inte riktigt fattat det här med utsiktsplatsen, är det en utsiktplats eller är det CS som skulle ha använt en plats för beskådan?
2008-07-16, 00:57
  #10725
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Vem har sagt något om något mystiskt?

Innan dådet: Någon lurar i kojan. Hund reagerar.
Efter dådet: Ingen lurar i kojan. Hund ignorerar.
Slutsats: Den som var i kojan kan misstänkas ha haft med dådet att göra.

Så uppfattar jag Wishmasters "mystiska observation". Rätta mej om jag har fel...
Det var någon vecka innan dådet som hunden hoppade på en kvinna i kojan.
Familjen hade väl bara bott i villan 3 veckor innan denna tragiska händelse skedde.
Ingen tycks ha sett någon kvinna trycka sig där samma dag/kväll då morden skedde.
Det var ju minusgrader denna tid så kanske spår av skor i frost finns om nu polisen var så snabbt på plats som sagts.
2008-07-16, 00:59
  #10726
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Tack Eloge, du är en klippa!
På kartan ser det ut att vara men än 400 m. Jag har inte riktigt fattat det här med utsiktsplatsen, är det en utsiktplats eller är det CS som skulle ha använt en plats för beskådan?

Villagatan som gär brevid huset är 400 meter lång ungfär och det blir väl ca 400-500 meter då.
Mitt hus ligger precis nedanför och jag ska visst ha ca 200 meter till ån
2008-07-16, 01:36
  #10727
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Villagatan som gär brevid huset är 400 meter lång ungfär och det blir väl ca 400-500 meter då.
Mitt hus ligger precis nedanför och jag ska visst ha ca 200 meter till ån

Såg man verkligen så mycket från kojan? Vilken sida av Ramst. är utsiktsplatsen?
På Eniros karta ser det ut som att det ligger flera hus mellan Es hus och ån.
2008-07-16, 01:37
  #10728
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
För er som inte haft tillgång till Aftonbladets papperstidning ligger kojan i kommentarsruta nr.2 Strax efter meningens slut. Utsiktspunkten ligger ca 200 m längre fram i riktning mot huset.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2556599.ab
Flygfotot ger lite andra vinklar, men kartan är samma som i papperstidningen.
Om man går efter denna karta så ser det ut som om avståndet mellan koja/utsiktsplats och familjens villa är ca 700-800 meter.
Hade det inte vart lättare och varmare att spana med bil i krokarna till villan?

Jag börjar nog förstå varför tyskan garvar i rätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in