2008-07-15, 22:53
  #10705
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Detta var några veckor innan dådet, vet ej exakt när
Då kojan byggdes eller då hundägaren stötte på kvinnan i/vid kojan?
2008-07-15, 22:57
  #10706
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då kojan byggdes eller då hundägaren stötte på kvinnan i/vid kojan?

Om du läser på förra sidan vad svaret var tillför fråga så har du ju svaret.
Så varför fråga igen
2008-07-15, 22:59
  #10707
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Detta var några veckor innan dådet, vet ej exakt när
Ok, och kojan har funnits där ett bra tag om jag förstod dig rätt. Åtminstone innan det blev bestämt att familjen skulle flytta till den adressen.
__________________
Senast redigerad av eloge 2008-07-15 kl. 23:14.
2008-07-15, 23:00
  #10708
Medlem
för att förtydliga mig:

det var några veckor innan dådet som hundägaren stötte ihop med kvinnan
2008-07-15, 23:02
  #10709
Medlem
John A Genzales avatar
Om en liten artikel i tidningen kan ställa till med så mycket frågor vad ska då inte FUP på ca 3000 sidor då göra för dessa personer
2008-07-15, 23:03
  #10710
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster

Vittnets hund har skällt mot kojan vid tidigare tillfällen men efter det inträffade i huset har hunden helt igonerat kojan, vad det kan bero på vet jag ej, men har mina anningar om varför.
Vilka aningar har du att hunden slutat skällt vid kojan efter det som inträffat i huset?
Kan den ha haft vittring att det är en välbekant i området som revirat runt kojan och är inget hot mot boenden i villastaden.
Låter lite långsökt om hunden som sluta skälla.

Undrar också om den röda stugan vid backen är bebodd?
__________________
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-07-15 kl. 23:07.
2008-07-15, 23:08
  #10711
Medlem
herdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det är alltså fastställt att det är en s k knullkoja?

Man får inte ta allt för bokstavligt. Jag kunde skrivit röka eller kröka istället för göka, men tog det mest hälsosamma.

Poängen var att kojbyggnation och kojvistelse normalt sker under sommarhalvåret, och eftersom denna kojvistelse för tyskan skett i företrädesvis februari (?) och mars har den kunnat äga rum utan allt för mycket påträngande ungdomar.
I stället har då en hund anmält sitt intresse.
2008-07-15, 23:59
  #10712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vilka aningar har du att hunden slutat skällt vid kojan efter det som inträffat i huset?
Kan den ha haft vittring att det är en välbekant i området som revirat runt kojan och är inget hot mot boenden i villastaden.
Låter lite långsökt om hunden som sluta skälla.

Jamen herregud, mina hundar reagerar också när jag möter folk i skogen. De vill inte anfalla och de skäller inte heller men de agerar tydligt när det är något. De gör mig uppmärksam och ibland har jag hälsat på någon som står gömd bakom en gran. Skulle det vara så att vi möter samma människa på samma plats flera gånger, skulle mina hundar påpeka det varje gång vi passerade den platsen på samma sätt som de visar mig att förut var det en ekorre i det här trädet och när ekorren inte längre finns där trots flera förbipasseringar, slutar de bry sig. Samma sak har skett när mysko människor inte längre befinner sig där vi mött dem förut.
__________________
Senast redigerad av catami 2008-07-16 kl. 00:03.
2008-07-16, 00:15
  #10713
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jamen herregud, mina hundar reagerar också när jag möter folk i skogen. De vill inte anfalla och de skäller inte heller men de agerar tydligt när det är något. De gör mig uppmärksam och ibland har jag hälsat på någon som står gömd bakom en gran. Skulle det vara så att vi möter samma människa på samma plats flera gånger, skulle mina hundar påpeka det varje gång vi passerade den platsen på samma sätt som de visar mig att förut var det en ekorre i det här trädet och när ekorren inte längre finns där trots flera förbipasseringar, slutar de bry sig. Samma sak har skett när mysko människor inte längre befinner sig där vi mött dem förut.
Reagerar gör vi väl alla men det lät mysko att överhuvudtaget poängtera att hunden efter dådet ignorerar kojan utan skall vilket inläggsskrivaren hade aningar om varför.
Själv är jag inne på att det inte fanns någon att skälla på då kojan stog tom och därav brydde sig inte jycken.
Jag får en känsla av att Arbogaborna målar upp mycket mystiska observationer som egentligen är naturliga och därför skulle det vara intressant att höra personens aningar.
2008-07-16, 00:20
  #10714
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Reagerar gör vi väl alla men det lät mysko att överhuvudtaget poängtera att hunden efter dådet ignorerar kojan utan skall vilket inläggsskrivaren hade aningar om varför.
Själv är jag inne på att det inte fanns någon att skälla på då kojan stog tom och därav brydde sig inte jycken.
Jag får en känsla av att Arbogaborna målar upp mycket mystiska observationer som egentligen är naturliga och därför skulle det vara intressant att höra personens aningar.
Det var nog precis det som Mr.Wishmaster avsåg när h*n skrev sitt inlägg...
2008-07-16, 00:24
  #10715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Reagerar gör vi väl alla men det lät mysko att överhuvudtaget poängtera att hunden efter dådet ignorerar kojan utan skall vilket inläggsskrivaren hade aningar om varför.
Själv är jag inne på att det inte fanns någon att skälla på då kojan stog tom och därav brydde sig inte jycken.
Jag får en känsla av att Arbogaborna målar upp mycket mystiska observationer som egentligen är naturliga och därför skulle det vara intressant att höra personens aningar.

Ingen har väl påstått att vittnets hund skällde. Den markerade har jag förstått, på samma sätt som jag beskrev ovan. En hund kan markera med att dra i kopplet, stanna och rikta blicken eller bete sig oroligt.
Som jag också förklarade i förra inlägget så bryr sig inte hunden om objektet inte längre finns där nästa gång man passerar samma plats.
2008-07-16, 00:31
  #10716
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det var nog precis det som Mr.Wishmaster avsåg när h*n skrev sitt inlägg...
Det står att hunden skällt tidigare mot kojan men efter dådet ignorera den kojan helt och detta vittne hade bara sett en kvinna där 1 gång.
Då kan man ju fråga sig vem som huserat i hyddan innan då hunden reagerat mot den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in