2008-07-26, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Det har inte alls konstaterats. Varifrån har du den uppgiften?

Hursomhelst håret kan bara härröra från barnen eller GM. Jag utgår ifrån att håret inte tillhör barnen eller CS då det hade framgått i FU. Att det skulle kunna röra sig om katthår är bara ett larvigt påstående.

ERGO: CS är inte GM

Jag uppfattade det som så av det någon sa tidigare i tråden. Hur som helst det bevisar inte att tyskan är oskyldig.
2008-07-26, 15:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Jag uppfattade det som så av det någon sa tidigare i tråden. Hur som helst det bevisar inte att tyskan är oskyldig.
Det var en ambulansman som såg hårtussen i hennes hand under färd till Örebro sjukhus.
2008-07-26, 15:32
Bannlyst
Citat:
Nähä men vems ÄR det då?
2008-07-26, 15:33
Bannlyst
J-klanen

Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Ponera att hon ÄR skyldig och släpps. Vilka konsekvenser tror du det får för E och T? För resten av livet? Resonera lite kring det.

Vilka konsekvenser tror du det får för CS att oskyldigt dömas för barnamord? Att J-klanen gör allt för att peka ut henne som skyldig trots att inga bevis finns ska inte få påverka en rättsprocess. Dessvärre tror jag att hon i och med den mediekampanj som förs mot henne kommer att dömas i den första instansen. Domen kommer att överklagas och hon kommer då att frikännas. Jag tror inte et får E och T att må bättre. Vad tror du??
2008-07-26, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och då är det din uppgift att ta fram något konkret som skulle kunna peka mot en annan gm/gk - men du kan då inte komma dragandes med E:s första, drömlika minnesbilder där hon pga sina svåra skador, medicin m m rört ihop begreppen.

Nähä varför kan jag inte komma dragandes med dem, när det är dem som åtalet delvis vilar på? De är väl ganska relevanta dessa minnesbilder?

Vad menar du med något konkret som pekar på nån annan?
Hårtussen om inte annat pekar på¨någon annan.

Eller vadå, menar du att man ska fälla tyskan bara för att man inte kan "peka ut nån annan"? Det är ju ett helflummigt resonemang.
Om man ska fälla tyskan är det för att hon har GJORT det.
Senast redigerad av vhyt 2008-07-26 kl. 15:40.
2008-07-26, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Det har inte alls konstaterats. Varifrån har du den uppgiften?

Hursomhelst håret kan bara härröra från barnen eller GM. Jag utgår ifrån att håret inte tillhör barnen eller CS då det hade framgått i FU. Att det skulle kunna röra sig om katthår är bara ett larvigt påstående.

ERGO: CS är inte GM

Det ÄR inte katthår fakta. De var på bild i expressen och det var definitivt människohår,ca 5-10 cm långt gissar jag, ljust människohår.
2008-07-26, 15:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Därför att han har brottom eftersom han glömt nycklarna till nästa ställe hemma.
Då skulle iaf jag gasa lite extra.
Han körde fullt klart inte så fort under telefonsamtalet. Då skulle han ha kommit längre än till strax hitom Vallskog (sett från arbogahållet) på de fyra minuter och tjugotre sekunder som det varade. Eftersom han förtfarande är kvar i vallskogtrakten runt 19:10:30, så skulle jag tro att han inte kan komma hem före 19:15 ens om han kör 30 km/h för fort hela vägen efter det.
2008-07-26, 15:45
Bannlyst
Citat:

Inte? Om nu denna hårtuss inte kommer från:
a) barnen
b) en katt
c) CS
.....vems hårtuss rör det sig om. Hårtussar i handen på ett mordoffer(som överlevde denna gång)? Vad brukar det tyda på?

Den ända alternativa förklaringen till GM skulle var att CS strax innan hade ett mycket passionerat kärleksmöte. Men jag utgår ifrån att man då hade hitta sperma eller dylikt på henne ( iförsta skedet var ju exet misstänkt).

Men alla ni som nonchalerar denna hårtuss. Kom med en förklaring som verkar trovärdig.

Lägg därtill inget DNA från CS. Inget mordvapen.
2008-07-26, 16:13
Medlem
eloges avatar
Förhör om förhör

Nu kan väl ingen hävda att Emma har varit helt opåverkad av yttre information under förhörsprocessen. Det betyder inte att jag påstår att någon medvetet har försökt påverka henne, men rätt skall vara rätt.

I förhör om förhör med AP (sid. 943 FU) medger han att någon omständighet borde inte Emma fått reda på innan förhören var gjorda. Det har varit långt ifrån något vattentätt arngemang.
Bland annat finns det beskrivit ett telefonsamtal till just den person som så snabbt riktade polisens misstankar på CS. En person som kanske inte var så insatt i polisens restriktioner som de anhöriga. Någon med bättre minne än mig som kan placera det samtalet i tiden?
Senast redigerad av eloge 2008-07-26 kl. 16:39.
2008-07-26, 16:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Katthåren är väl inte färdiganalyserade, sen förstår jag inte varför du tror att håren i mammans hand skulle vara gärningsmannens. Ennligt mammans egna vittnesmål så har hon ju inte rivit bort en massa hår från gärningsmannen.
Man kan dessutom konstatera att det enda hårstrå som verkligen har kunnat individbestämmas tillhörde just den individ som hade det i handen.
2008-07-26, 16:28
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man kan dessutom konstatera att det enda hårstrå som verkligen har kunnat individbestämmas tillhörde just den individ som hade det i handen.
Eftersom du helt vill föringa bevisvärdet i människohår, så vad tror du om katthår? Hur högt är bevisvärdet där?
2008-07-26, 16:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Har E sett C innan dådet?

Under förhör med E så framkommer det i förhör 080418 att E sett C i Ts bilddagbok. Hur kommer detta hålla i rätten?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-07-26 kl. 16:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in