2008-04-21, 22:01
  #4717
Medlem
eloges avatar
Dementi?

Tycker mig kunna läsa in en mycket diskret dementi av lördagens uppgifter i dagens Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2299241.ab
2008-04-21, 22:06
  #4718
Medlem
miapetters avatar
http://www.flashback.org/leave.php?u=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2299241.ab

"Utlämnandet sker i samarbete mellan svensk polis o Interpol..."
Står fel där...mellan svensk polis o Arbogamaffian ska det stå...
2008-04-21, 22:07
  #4719
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tycker mig kunna läsa in en mycket diskret dementi av lördagens uppgifter i dagens Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2299241.ab

Ja gårdagens utpekande av ""tyskan"" är, åtminstone från polis håll, dementerade.
2008-04-21, 22:08
  #4720
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat.

//Mod
2008-04-21, 22:19
  #4721
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja gårdagens utpekande av ""tyskan"" är, åtminstone från polis håll, dementerade.
Så då är det väl bara indicier polisen vill förhöra C om.
2008-04-21, 22:25
  #4722
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tycker mig kunna läsa in en mycket diskret dementi av lördagens uppgifter i dagens Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2299241.ab


vet ej det. den här skrevs väl av bl.a. en bror till en person med kontakter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2290702.ab

det här är väl en tt artikel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2299241.ab
2008-04-21, 22:27
  #4723
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men visst är det sagt att hon var där morddagen/kvällen?
Ja, men uppgiften tycks härröra från en tysk tidning, som i sin tur stödjer sig på uppgifter från svensk polis, som i sin tur kan ha lagt ihop alla vittnesuppgifter varpå det blivit något fel i kommunikationen. Däremot skriver vlt 080401 att Bo Forsman, chef för länskrim i Västmanland, bekräftat att CS:s mobil varit uppkopplad mot en mast i Arboga under mordkvällen + att övervakningsfilm (okänt datum) finns från Arboga station där CS syns tydligt. - Aprilskämt? - Att CS skulle ha varit i Arboga den 12 tycks baserat på en övervakningsfilm, "flera gånger" på övervakningsfilm + uppgifter från T:s kompisar. - Var CS i Arboga mordkvällen, eller befann hon sig på en plats som kunde uppfångas av en mast nära Arboga?
__________________
Senast redigerad av letsdoit 2008-04-21 kl. 22:31.
2008-04-21, 22:38
  #4724
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men visst är det sagt att hon var där morddagen/kvällen?
Det är ju bara att fråga vilken Arbogait som helst. Självklart var hon där, annars hade det krävts ett inihelvete långt hammarskaft.

Skaft, skaft, hammarskaft,
längre skaft har ingen haft...
2008-04-21, 22:42
  #4725
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
vet ej det. den här skrevs väl av bl.a. en bror till en person med kontakter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2290702.ab

det här är väl en tt artikel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2299241.ab

Ja, men det är ändå en artikel som aftonbladet väljer att publicera. De måste väl stå för innehållet även om de har köpt den?
2008-04-21, 22:48
  #4726
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, men det är ändå en artikel som aftonbladet väljer att publicera. De måste väl stå för innehållet även om de har köpt den?

Signerar de med TT är det TTs formulering, de behöver inte "stå för den". Det betyder inte att de dementerar något de tidigare skrivit. Hade de dementerat hade de gjort det tydligt, inte indirekt.
2008-04-21, 22:52
  #4727
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, men det är ändå en artikel som aftonbladet väljer att publicera. De måste väl stå för innehållet även om de har köpt den?
Sen detta med ett nytt vittne.
Framträdde detta vittne i samband med mordkvällen eller gav personen sig till känna senare?
AB 080419
Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen också ett nytt vittne som säger sig ha sett en person med mörk huvjacka på familjens garageuppfart samma kväll som Max, 3, och Saga, 1, mördades i hemmet.

Signalementet stämmer väl överens med övervakningsbilderna på den misstänkta tyskan som polisen säkrat från Arboga station
2008-04-21, 22:52
  #4728
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men uppgiften tycks härröra från en tysk tidning, som i sin tur stödjer sig på uppgifter från svensk polis, som i sin tur kan ha lagt ihop alla vittnesuppgifter varpå det blivit något fel i kommunikationen. Däremot skriver vlt 080401 att Bo Forsman, chef för länskrim i Västmanland, bekräftat att CS:s mobil varit uppkopplad mot en mast i Arboga under mordkvällen + att övervakningsfilm (okänt datum) finns från Arboga station där CS syns tydligt. - Aprilskämt? - Att CS skulle ha varit i Arboga den 12 tycks baserat på en övervakningsfilm, "flera gånger" på övervakningsfilm + uppgifter från T:s kompisar. - Var CS i Arboga mordkvällen, eller befann hon sig på en plats som kunde uppfångas av en mast nära Arboga?

Om T´s kompisar uppger att C varit i Arboga hur kan då T uppge för polisen att han var ovetandes om hennes "stalkande"? Då borde de ju ha upplyst sin kompis T om detta och således har han ju varit medveten om hennes stalkande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in