Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men visst är det sagt att hon var där morddagen/kvällen?
Ja, men uppgiften tycks härröra från en tysk tidning, som i sin tur stödjer sig på uppgifter från svensk polis, som i sin tur kan ha lagt ihop alla vittnesuppgifter varpå det blivit något fel i kommunikationen. Däremot skriver vlt 080401 att Bo Forsman, chef för länskrim i Västmanland, bekräftat att CS:s mobil varit uppkopplad mot en mast i Arboga under mordkvällen + att övervakningsfilm (okänt datum) finns från Arboga station där CS syns tydligt. - Aprilskämt? - Att CS skulle ha varit i Arboga den 12 tycks baserat på en övervakningsfilm, "flera gånger" på övervakningsfilm + uppgifter från T:s kompisar. - Var CS i Arboga mordkvällen, eller befann hon sig på en plats som kunde uppfångas av en mast nära Arboga?