Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Kloka ord som jag instämmer i. Att jag använde ordet Arbogamaffian var för att det används så mycket i skämtsamt tonläge av bossarnas boss (Miapetter), att det förlorat all negativ värdeladdning. Enbart ett skämtsamt begrepp för mig. Att dela in debattörerna i grupper är dålig argumentationsteknik och främjar ingenting. Var och en får stå för vad den skriver. Jag tror inte det är någon här som vill ta ansvar för vad någon annan skriver.
Det är som sagt en stor skillnad när det används i ett skämtsamt tonfall, vilket många gör, till när det, genom försåt vill få läsaren att tro att Arbogabor
vill få dit tyskan till varje pris, oavsett om hon är gm eller ej, att allt som sagts om henne kommer härifrån eller att vi föröker framställa henne som ett monster...
För mej är gm ett monster!
Sedan får tidningarna stå för vad de skriver själva, de är inte mycket som är "sanning" i dem!
Vad än E o N o T än må ha gjort i sina liv, vilka intervjuer de än medverkat i o i vilket syfte (Emma kommenterar den medverkan f ö i dagens AT att för henne är det ett led i hennes läkningsprocess, ett val hon gjort!) så är de offer för en fruktansvärd handling som ingen förtjänar! Att få sina barn eller bonusbarn mördade på detta sätt går utanpå allting o jag kan för mitt liv inte begripa varför de ska pikas o hånas? Jag skulle kunna skriva massor av elakheter om tyskan o vända på allt för att framställa henne som det monster jag
tror att hon är men vad tjänar det till? Inget kan få Max o Saga tillbaka igen o att hela tiden hacka på deras föräldrar tycker jag är sååå ynkligt! Jag hoppas i alla fall att de flesta i den här tråden önskar se en lösning på det som hänt o inte bara ser den som underhälllning...
F ö håller jag med om varje ord ooooo skrev!