Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Självklart! O det är jätteskönt att läsa att någon är osäker på CS ev skuld UTAN att för den skull vara tvungen att ta något annat ur tomma luften att spekulera över, att svärta ner folk utan urskillnad!
Jag kan oxå tycka att det känns tunnt mot CS utav det vi fått veta, är väldigt tveksam till om det verkligen skulle hålla? Det jag däremot tar till mej är att hon fortfarande sitter där hon sitter, jag tror inte hon skulle göra det hela denna tid utan att det har något bra på henne nämligen!
Frågan är bara VAD!?
Finns väl en del i tråden som faktiskt tvivlar på skulden hos flera av de inblandade.
Att CS sitter frihetsberövad efter så lång tid talar för att man har nog med indicier för att rätten ska anse att hon bör hållas kvar, det bevisar dock inte att hon faktiskt är skyldig då hon inte är dömd än.
Att T skulle vara misstänkt faller på sin egen orimlighet, därmed inte sagt att det inte finns mer i den här historien än vad som framkommit än.
Men både T och NJ är enligt polisen avförda från utredningen så de spåren borde vara ganska kalla även på FB.
Det jag reagerar på med CS är att om man planerat något liknande och dessutom stalkat(?) (dvs. man bör veta familjens vanor bra) så skulle man kanske valt en bättre tid. Sedan skulle man väl knappast ta med en hammare till en flygplats?
En annan sak jag inte helt förstår är att advokaten påstår att bevisningen är svag, dvs. samma bevisning som rätten bedömer så stark att hon ska sitta kvar på den starkare graden av misstanke. Visst är det hans jobb att se till sin klients bästa, men nog bör han kunna bedöma bevisen lika bra som rätten och inse att om de är starka så verkar han bara korkad och inkompetent när han i media hävdar att bevisningen är svag.
Finns en hel del saker som jag inte får ihop i den här historien om man försöker se en helhetsbild. Man kan ju rikta in sig på klockslag, borttappade hammare, hur fort man kan köra bil en viss sträcka och hur någon går om man vill och dra allt för stora växlar på det, men om man försöker få överblick blir det lite konstigt.