2008-05-08, 11:26
Medlem
Marmoths avatar
[quote=miapetter]
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Hehe, jo men det finns ju dårar så det är bara att skita i att svara och när debatten gick som hårdast så fattade jag inte att folk orkade bry sig och motargumentera liksom.

Jo men, som jag precis skrev, om man har en Royal Straight Flush så varför i hela fridens namn mörkar man för?

Oj, nu ändrade du....

Ja, det är ju det jag sa tidigare, d v s de har inget dna, blod eller liknande...det var liksom den teorin detta började med.[/QUOTE]

Njae...jag menar mer att de förhör utifrån förutsättningarna,
vissa går de varligt fram med. Oavsett om det finns dna eller ej så kan de lägga upp förhöret utan att ta med det om de tror att de kan komma till ett erkännande lätare utan att ta till det, hon kanske låser sig helt då?
Men om så pass graverande bevis finns, som t ex dna, spår, fingeravtryck m m, så spelar det väl ingen roll att hon nekar? Det är väl inte något de ska behöva ägna veckor åt att uppnå?
2008-05-08, 11:28
Medlem
miapetters avatar
[quote=Marmoth]
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men om så pass graverande bevis finns, som t ex dna, spår, fingeravtryck m m, så spelar det väl ingen roll att hon nekar? Det är väl inte något de ska behöva ägna veckor åt att uppnå?

Nej, precis! Däremot kan de vara övertygade om att hon kommer att erkänna, OM de går varligt fram, o ett erkännande vore skönt för alla parter..
2008-05-08, 11:29
Bannlyst
Citat:
Jag vet EXAKT vad jag sa om N!
Jag vet oxå vad jag sa efteråt, även här i forumet. (dvs inte bara här)
Det är inte jag som nu hela tiden drar upp honom i den här tråden igen..

Vad jag menar med att svärta ner folk?
Ja, kanske det FABRICERADE rykte om T o knark som det
inte funnits någon måtta på intresse för av sensationslystna?

Så du anser att jag svärtar ner CS?
Min skillnad går vi påhitt o misstänkt av polis.

Så att påstå att en pappa är skyldig till att slagit ihjäl sina egna barn fast han var oskyldig är inte att svärta ned då enligt dig? Jag tycker bara du ska tänka dig för innan du försöker fostra andra.
Du påstår dig veta en massa om N, okej det kanske du gör men jag vet inte vad som är sant. Lika lite kan du avgöra vad andra har för kännedomar om andra personer. Du och andra kanske inte vet precis allting om T?
OM ni gör det tycker jag synd om honom för då har han inte bara en stalker omkring sig.
2008-05-08, 11:30
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Självklart! O det är jätteskönt att läsa att någon är osäker på CS ev skuld UTAN att för den skull vara tvungen att ta något annat ur tomma luften att spekulera över, att svärta ner folk utan urskillnad!
Jag kan oxå tycka att det känns tunnt mot CS utav det vi fått veta, är väldigt tveksam till om det verkligen skulle hålla? Det jag däremot tar till mej är att hon fortfarande sitter där hon sitter, jag tror inte hon skulle göra det hela denna tid utan att det har något bra på henne nämligen!
Frågan är bara VAD!?

Finns väl en del i tråden som faktiskt tvivlar på skulden hos flera av de inblandade.
Att CS sitter frihetsberövad efter så lång tid talar för att man har nog med indicier för att rätten ska anse att hon bör hållas kvar, det bevisar dock inte att hon faktiskt är skyldig då hon inte är dömd än.
Att T skulle vara misstänkt faller på sin egen orimlighet, därmed inte sagt att det inte finns mer i den här historien än vad som framkommit än.
Men både T och NJ är enligt polisen avförda från utredningen så de spåren borde vara ganska kalla även på FB.

Det jag reagerar på med CS är att om man planerat något liknande och dessutom stalkat(?) (dvs. man bör veta familjens vanor bra) så skulle man kanske valt en bättre tid. Sedan skulle man väl knappast ta med en hammare till en flygplats?

En annan sak jag inte helt förstår är att advokaten påstår att bevisningen är svag, dvs. samma bevisning som rätten bedömer så stark att hon ska sitta kvar på den starkare graden av misstanke. Visst är det hans jobb att se till sin klients bästa, men nog bör han kunna bedöma bevisen lika bra som rätten och inse att om de är starka så verkar han bara korkad och inkompetent när han i media hävdar att bevisningen är svag.

Finns en hel del saker som jag inte får ihop i den här historien om man försöker se en helhetsbild. Man kan ju rikta in sig på klockslag, borttappade hammare, hur fort man kan köra bil en viss sträcka och hur någon går om man vill och dra allt för stora växlar på det, men om man försöker få överblick blir det lite konstigt.
2008-05-08, 11:31
Medlem
Marmoths avatar
[quote=miapetter]
Citat:

Nej, precis! Däremot kan de vara övertygade om att hon kommer att erkänna, OM de går varligt fram, o ett erkännande vore skönt för alla parter..
Ah, du menar så? Jo, sant...jag förstår poängen där.

Inte för att jag tror att god cop-bad cop är så himla utbrett i Sverige men jag tycker ändå att tjejerna i Englafallet gjorde ett himla bra jobb. Så ska en slipsten dras!
2008-05-08, 11:34
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ja, det är en tanke men den totala motsatsen funkade ju perfekt i Engla-fallet så jag får känslan av att deras tassande och yrande om att de inte ännu börjat förhöra henne om detaljer utan samtalar och bygger förtroende, typ, tyder på att de inte har så mycket i dagsläget.

Det är i o f s, om nu bevisen är starka, inget som hindrar att CS förhörs på samma sätt som Eklund.

Förtroende mellan den misstänkte och de som förhör är A och O. Särskilt i ett fall som detta, som skiljer sig markant från Eklund och hans sexualmord, som han begått för sin egen perversa njutnings skull.

Eklund visste hela tiden vad han hade gjort, men i det här fallet undrar jag om inte den misstänkte mördaren har lyckats att helt eller delvis förtränga vad som har hänt. Vilket skulle kunna vara ytterligare en anledning till att man tar det varligt.
Senast redigerad av DeBaly 2008-05-08 kl. 11:38.
2008-05-08, 11:42
Medlem
miapetters avatar
[quote=Marmoth]
Citat:
Ah, du menar så? Jo, sant...jag förstår poängen där.

Inte för att jag tror att god cop-bad cop är så himla utbrett i Sverige men jag tycker ändå att tjejerna i Englafallet gjorde ett himla bra jobb. Så ska en slipsten dras!

Naturligvis VET jag inte om det är så men det är en tanke som fallit mej in..

enrA Anka:
Jag håller med, det finns jättemycket i det här som man inte vare sig förstår eller får ihop!

Mariooo:
Jag har inte påstått att det inte var fel mot N.
Jag försöker inte fostra någon att tro det jag tror ang. T
Det är fortfarande de FABRICERADE ryktena om knark jag inte kan med!
har heller aldrig påstått mej veta allt om T, var får du allt ifrån?
Däremot VET jag att knarkryktena här på fb är påhittade! Av andra orsaker!
Dessutom, i lilla Arboga, det vore känt för länge sedan..
Nu tänker jag gå ut i solen istället!
Senast redigerad av miapetter 2008-05-08 kl. 11:58.
2008-05-08, 11:44
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det är i o f s, om nu bevisen är starka, inget som hindrar att CS förhörs på samma sätt som Eklund.

Förtroende mellan den misstänkte och de som förhör är A och O. Särskilt i ett fall som detta, som skiljer sig markant från Eklund och hans sexualmord, som han begått för sin egen perversa njutnings skull.

Eklund visste hela tiden vad han hade gjort, men i det här fallet undrar jag om inte den misstänkte mördaren har lyckats att helt eller delvis förtränga vad som har hänt. Vilket skulle kunna vara ytterligare en anledning till att man tar det varligt.
Japp, visa ord där med. Allt är ju inte bara svart eller vitt, sant...
2008-05-08, 11:46
Medlem
Marmoths avatar
[quote=miapetter]
Citat:
Jo, men om det är som DeBaly säger, vilket jag precis svarade på, så är det väldigt vettigt.

Jag är visare nu, tack!
2008-05-08, 11:47
Medlem
miapetters avatar
[quote=Marmoth]
Citat:
Jo, men om det är som DeBaly säger, vilket jag precis svarade på, så är det väldigt vettigt.

Jag är visare nu, tack!

Jag tror du var vis redan innan...
Tror ingen av oss någonsin kommer att förstå helt...
2008-05-08, 11:58
Bannlyst
[quote=miapetter]
Citat:

enrA Anka:
Jag håller med, det finns jättemycket i det här som man inte vare sig förstår eller får ihop!

Mariooo:
Jag har inte påstått att det var fel mot N.
Jag försöker inte fostra någon att tro det jag tror ang. T
Det är fortfarande de FABRICERADE ryktena om knark jag inte kan med!
har heller aldrig påstått mej veta allt om T, var får du allt ifrån?
Däremot VET jag att knarkryktena här på fb är påhittade! Av andra orsaker!
Dessutom, i lilla Arboga, det vore känt för länge sedan..
Nu tänker jag gå ut i solen istället!

Jag tycker bara att rätt ska vara rätt. Debatten och spekulationerna ska vara fri och det ska inte bara vara okej att spekulera och ifrågasätta när det passar en själv bäst. Vi kan inte bevisa något för varandra så länge det bara är misstankar och prat. Jag kanske tror att erat försvar gentemot T beror på att ni inte vill att det ska komma fram? Om du är så säker på att vi har fel, nöj dig då med det. Låt oss sitta här och spekulera och var inte orolig, för om han inget har att dölja behöver han och inte du heller vara oroliga.
Det är just ifrån lilla Arboga ryktena kommer. Och jag blev misstänksam då jag hörde det även utifrån forumet från en person som inte vet vad FB är.
Det behöver inte vara sant för det. Tiden lär nog visa vad som är sant.
Det var en bra idé att gå ut i solen, jag följer ditt exempel där..
2008-05-08, 11:58
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Rapporteringen kring den här hårtussen har väl dött ut helt verkar det som, jag kan tänka mig 3 tänkbara scenarion till varför:

1. De kammade noll med undersökningen utav den.

2. Den är inte färdiganalyserad.

3. Jackpot.

Det saknades hårrot för svenska DNA-"experter".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in