2008-05-21, 22:43
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Jag lovar. Det finns ingen vettig anledning för någon att äka till Arboga en halvkall måndag i mars. Det finns ingenting där att se. Hade hon träfat någon hade hon ju uppgett det för polisen.

Det är tredje eller fjärde gången du kommer med det argumentet.

Och jag skrattar lika gott varje gång.

Kan någon bekräfta den här uppgiften?
2008-05-21, 22:43
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Jag lovar. Det finns ingen vettig anledning för någon att äka till Arboga en halvkall måndag i mars. Det finns ingenting där att se. Hade hon träfat någon hade hon ju uppgett det för polisen.

Hon kanske var där för att ta en sista stalkingtur innan Tysklands-resan? Men annars har du nog rätt. Har bara varit i Arboga två gånger i mitt liv. En gång iallafall helt säkert, men tror det var två. 90-talet är som en gröt i min skalle.
2008-05-21, 22:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ja, det är märkligt. Sen kan man ju undra vilken användning de har av ett par skor som Hasch-Kent från Arvidsjaur skickat in?
Det kanske var för att det var sista sändningen av Efterlyst och då passade polisen på att nå ut till allmänheten om skorna.
Men när jag tänker efter så var det även dagen före den nya häktesförhandlingen.
2008-05-21, 22:51
Medlem
-X-hellfires avatar
maratonlöpare

Citat:
Finns ju rätt många klena killar också. Man blir ju inte automatiskt ninja bara för att man är man.
...har dåligt med muskler på överkroppen, en del iaf, kommer ihåg en klasskompis som var maratonlöpare som vägde typ 50 kg och var rätt lång, över 180cm, såg undernärd ut och när vi hade praktik och skulle spika ihop något så hade han stora problem att få i en spik trots dubbelhändig fattning om hammaren så rörde sig nästan inte spiken trots en nästan en nästan manisk frekvens på hammaren... kort och gott såg att ut som en kvinna som försökte spika

...detta kanske kan vara en förklaring till varför E klarade sig, om det nu var en kvinnlig maratonlöpare som utfört dåden vill säga
2008-05-21, 22:51
Medlem
Veckans klubbas avatar
Vad jag undrar över är hur T inte anade att han var stalkad?
2008-05-21, 22:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det kanske var för att det var sista sändningen av Efterlyst och då passade polisen på att nå ut till allmänheten om skorna.
Men när jag tänker efter så var det även dagen före den nya häktesförhandlingen.

Dök inte Skavsta-hammaren upp i samband med någon häktesförhandling också? Eller så var det något annat, orkar inte ögna igenom alla inlägg igen.
2008-05-21, 23:02
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
...har dåligt med muskler på överkroppen, en del iaf, kommer ihåg en klasskompis som var maratonlöpare som vägde typ 50 kg och var rätt lång, över 180cm, såg undernärd ut och när vi hade praktik och skulle spika ihop något så hade han stora problem att få i en spik trots dubbelhändig fattning om hammaren så rörde sig nästan inte spiken trots en nästan en nästan manisk frekvens på hammaren... kort och gott såg att ut som en kvinna som försökte spika

...detta kanske kan vara en förklaring till varför E klarade sig, om det nu var en kvinnlig maratonlöpare som utfört dåden vill säga

Jo, maratonlöpare är inga muskelpaket direkt. Du kan ha rätt. Kan vara en kvinnlig gm. En kvinnlig Arboga-bo? Den där Västeråstjejen då? Var nåt med någon som blev misshandlad?

Vill tillägga att jag tror att gm har använt våld förut.
2008-05-21, 23:07
Medlem
airbags avatar
Citat:

Vad är det som får dig att tro det?
2008-05-21, 23:13
Medlem
Citat:
Jo, maratonlöpare är inga muskelpaket direkt. Du kan ha rätt. Kan vara en kvinnlig gm. En kvinnlig Arboga-bo? Den där Västeråstjejen då? Var nåt med någon som blev misshandlad?

Är det inte bättre att misstänka den tyska kvinnan (som ser ut som en man) som blivit häktad och omhäktad på sannolika skäl om och om igen?
2008-05-21, 23:13
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:

Det kanske var därför den andra sidan av hammaren användes så mycket?!
...då GM inte fick blev önskad effekt/resultat med "slagdelen" sas
2008-05-21, 23:15
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Vad är det som får dig att tro det?

Tycker brottets natur tyder på en riktigt kall och planerande mördare. Någon som inte har några som helst moraliska spärrar.
2008-05-21, 23:19
Medlem
airbags avatar
Citat:
Tycker brottets natur tyder på en riktigt kall och planerande mördare. Någon som inte har några som helst moraliska spärrar.

Spärrarna kan ju ha släppt nyligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in