2008-05-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Isåfall behövs den specifika skon och inte random sko från en Efterlyst-tittare. Åtminstone för att den ska kunna utgöra någon form av teknisk bevisning. Samma med skor som med hammare, de har oftast ett unikt mönster efter ett tags användning.

Svart jacka som GM gjorde sig av med? Isåfall syntes kanske inte blodfläckar.

Jo, visst men om det bara gäller för att fastställa vilken modell det är och att den modellen kan avge sådant avtryck som det man har, då behöver man väl inte exakt rätt sko. Om man dessutom har en bild där CS, eller annan person, har samma skor så är det väl rätt så stark bevisning?
2008-05-15, 22:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Svart jacka som GM gjorde sig av med? Isåfall syntes kanske inte blodfläckar.

Det där med blodet. Tre hårda, välriktade slag mot vardera huvud på två små barn, behöver det verkligen generera så mycket blodspillan på GM's kläder?
2008-05-15, 22:25
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
De sa tydligt två gånger, möjligen av märket VAN
De visade dessutom skorna i TV och jag är ganska säker på att det var VANS (eller kopior) eftersom jag har ägt några par i min ungdom...
2008-05-15, 22:26
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
verktygsgatan x b
Tackar och bugar!

Är detta ett ltet "x", som i okänd, eller ett stort "X", som romersk 10a?

Anledningen till att jag undrar är att jag pendlar förbi Arboga varje helg och har en liten dragning för det morbida (säger andra...)
2008-05-15, 22:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det där med blodet. Tre hårda, välriktade slag mot vardera huvud på två små barn, behöver det verkligen generera så mycket blodspillan på GM's kläder?
GM slog minst 5 slag mot E också om jag såg rätt på ärren. Det borde stänka blod...
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
De undrade om någon kan ha sett en sko, i Arboga, eller i närheten av Skavsta flygplats. Som möjligen kan vara av märket VAN.

Jag kan bara tolka det som att de har den ena. Annars skulle de väl inte fråga efter EN sko?

Men varför i så fall fråga om någon har en likadan? Mystiskt värre.

Var det denna modellen de visade? http://shop.vans.com/webapp/wcs/stores/servlet/product2_10001_10105_10101_492751_-1#

Till BoIsaren: Jag tror att det kan ha varit samma soffa. CS Facebook verkar vara borta nu??
Medlem
Troians avatar
Jag tror inte vi ska bry oss särskilt mycket om det där med skorna. Hade det varit av vikt så skulle polisen fixat fram en sån sko.

För övrigt känns Vans extremt Sverige 2004, och alltså Tyskland typ 2008.
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jo, visst men om det bara gäller för att fastställa vilken modell det är och att den modellen kan avge sådant avtryck som det man har, då behöver man väl inte exakt rätt sko. Om man dessutom har en bild där CS, eller annan person, har samma skor så är det väl rätt så stark bevisning?

Då ska det vara en rejäl limited edition av skon för att kunna utgöra "bevisning".
2008-05-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Ska Ni "sensations-lystna" nu börja anklaga Emma också? Vad håller ni på med egentligen! Nu tycker jag den här tråden ska läggas ned. Vissa av er är rent vidriga i era uttryck och tankar. Är det konstigt om hon fortfarande befinner sig i ett chocktillstånd kanske? Skulle inte tro det.....
Men Ni har väl livserfarenhet så det heter duga (eller?). Hur gamla är Ni?
Det skulle vara mycket intressant att veta..........

Ta och varva ner nu. Det är ett spektakulärt dåd och alla vill se gärningsmannen bakom lås och bom.
2008-05-15, 22:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Säkert jag som uttrycker mig konstigt eller slarvigt. Korrläste inte inlägget innan, men:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11235908&postcount=7370

Alltså, vad jag menar är att om hon inte befann sig i Stockholm eller Skarpnäck på natten så har jag svårt att se hur hon skulle kunna ha tag över huvudet. Om hon inte tagit in på hotell eller liknande, men det borde ha framkommit.

Just därför tror jag hon var i Stockholmstrakten.

Vad gäller Skarpnäck...minns jag fel kanske, men var det inte så att hennes hyresvärd var hemma, men inte sett till henne?

Tandläkaren däremot har jag missat...vem är det?

Tandläkare var fel av mej...h*n fanns i Tyskland..
2008-05-15, 22:29
Medlem
Troians avatar
Ingen som kan kirra fram skobilden som visades i Efterlyst?
2008-05-15, 22:31
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Jag tror inte vi ska bry oss särskilt mycket om det där med skorna. Hade det varit av vikt så skulle polisen fixat fram en sån sko.

För övrigt känns Vans extremt Sverige 2004, och alltså Tyskland typ 2008.

Hehe, om det var så viktigt borde de väl ha sagt skostorlek också? Missade halva inslaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in