2008-04-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jag grundar det på att hon är häktad på sannolika skäl
Hon har isåfall hamrat ihjäl 2 småbarn och försökt hamra ihjäl E (Är man inte mentalt labil för att klara av att göra det?) Vilken människa med sina sinnen i behåll skulle kunna göra en sådan sak?
Hon har åkt Skarpnäck - Arboga mer än 1 gång för att kolla in dem och omgivningarna. Hade hon vänner där hade de nog hört av sig vid det här laget.
Hon har pratat med sin hyresvärdinna som om de CS och T var ett par.
CS hade bott där i ett halvår. T hade gjort slut för länge sedan. Varför slå i rumskompisen att de var ett par?
Jo, för hon trodde på det själv.

Detta är vad jag tror, jag spekulerar. Är det fakta? Vem vet? Vi kanske får veta det vid rättegången.

Det är konstigt att det är så tyst om vad hon gjorde plugga/jobba? Eller var hon sjukskriven? Hur försörjde hon sig? SFI?

Enligt tidningarna berättade ju hyresvärdinnan att CS var kär i T och att hon var ledsen att han inte kände likadant.
(iaf i den artikeln som jag läste i aftonbladet eller expressen)

Jag har då inte läst någonstans att hon ens trodde att de var ett par.
2008-04-19, 23:24
Medlem
kmss avatar
Om det stämmer som aftonbladet skriver borde inte detta påskynda det hela lite?
eller är hon inte redo att vittna än?
2008-04-19, 23:27
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kms
påskynda vad?

Åtal är ju närmare i tiden, ja.

Överlämnande av CS, nej, Tyskland tar inte någon som helst ställning till hur mycket bevis svenska polisen/åklagaren har. De ska bara ta ställning till om hurvida arresteringsorden är korrekt utfärdad (tex om det skrivit exakt de ord som behövs osv). Därmet spelar det ingen som helt roll hur mycket bevis som finns. Enda anleningen till att CS (läs hennes advokat) överklagar arresteringsorden är för att förhala ett utlämnande av henne. De hoppas antagligen på att bevisen ska minska mot henne.
2008-04-19, 23:28
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kms

Spelar nog ingen roll om Emma är redo eller ej, först ska tyskan komma hit o sen tar det nog ett tag till innan det blir rättegång...
Alla procedurer tar sin lilla tid i ett rättssamhälle...
Därför vore det ju smidigare om vi fick släpa henne till Arboga torg o hålla räfs o rättar ting där..

Obs! Skoja bara!
2008-04-19, 23:31
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Spelar nog ingen roll om Emma är redo eller ej, först ska tyskan komma hit o sen tar det nog ett tag till innan det blir rättegång...
Alla procedurer tar sin lilla tid i ett rättssamhälle...
Därför vore det ju smidigare om vi fick släpa henne till Arboga torg o hålla räfs o rättar ting där..

Obs! Skoja bara!

Ojoj, se upp! Du blir anklagad för häxbränneri.

Jag tror inte att polisen ens försöker få henne att prata så länge hon är i Tyskland. De använder tiden till att samla på sig så mycket som möjligt och sen blir det fullt ös när hon kommer hit.
2008-04-19, 23:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Ojoj, se upp! Du blir anklagad för häxbränneri.

Jag tror inte att polisen ens försöker få henne att prata så länge hon är i Tyskland. De använder tiden till att samla på sig så mycket som möjligt och sen blir det fullt ös när hon kommer hit.

De anklagelserna är redan uttalade så de tar jag lätt på!
O tråden har ju sin egen lilla tyska häxa på bild så...
Tror oxå att all tystnad från polisen beror på att de
vill vänta tills de har henne här (på Arboga torg?)

Någon som vet vilka personer som befinner sig på en
häktningförhandling med lyckta dörrar?
2008-04-19, 23:35
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Är du Cs hyresvärdinna? Källa på vad du skriver om hyresvärdinnan tack!
Har ju värdinnan berättat i tidningen. Har du missat det?
2008-04-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad

Så här står det i Expressen:
Rumskamraten fick uppfattningen att tyskan sökte kontakt med mannen, men att gensvaret var ljumt.
2008-04-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
QUE? "nästan psykiater (inte psykolog). Vad menar du? Vem förklarar du detta för? Det går inte att ställa diagnos via media oavsett vilken utbildning man har.

Nej, jag har skrivit det tidigare. Givetvis är de ett dilemma att man utgår ifrån massmedia när man spekulerar om sådant här och en "seriös" medicinsk diagnos ställs ju aldrig utan att läkare träffat patient. Men, jag ville förtydliga att det handlar om en sjuk människa, om_det massmedia och T skriver stämmer. Många blandar ihop psykolog och psykiater (där psykiatern är expert på psykiatriska sjukdomar), men om det här stämmer så kan vi faktiskt utgå ifrån att C är djupt störd och då har hon på intet sätt som "deckartanten" skriver, resonerat som oss friska personer gör/skulle ha gjort. Det är således inte lönt att spekulera i om "men varför gjorde hon si eller så ifall det_verkligen_är hon, hade det inte varit smartare om..." osv

Men, jag vet också att det är nästan en drift hos de flesta människor att försöka hitta för oss logiska samband, att lägga pussel som verkar vettiga (precis som för en psykiater oavsett tid på dygnet, fan, jag får höra diagnoser om fiktiva personer på film om lärdagskvällarna), det är på så sätt vi klarar oss i vardagen, men här måste vi nog tänka annorlunda.
2008-04-19, 23:41
Medlem
Citat:

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1094166/jag-vill-se-henne-i-ogonen

är väl en av de länkar som rumskamratens uttalanden finns i.
2008-04-19, 23:48
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Är det någon som har lågt IQ, så är det nog fan inte fam. Jangestig. Att de är i media, är för att det är ett stort allmänintresse, hur det är med E osv.

Jag tycker wildone69 verkar vara väldigt skärpt. Fast han har troligtvis ett annat efternamn...

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det här är en mycket svår psykologisk situation. Undrar hur en förälder reagerar om den andra föräldern är med i en trafikolycka där deras gemensamma barn dör? Vet inte alls hur det brukar sluta, eller om samtalsterapi el dyl kan vara en hjälp i sådana fall.

Många separerar just pga att de inte klarar att gå vidare. Partnern påminner för mycket om barnet. I synnerhet om partnern på någotsätt orsakat barnets död. Förolyckas barnet på annat sätt eller avlider pga sjukdom kan det ändå vara för svårt att hantera minnena. Men å andra sidan är det många som reagerar tvärtom och upplever att de blir ännu mer knutna till varandra pga denna gemensamma kris. Så det är nog väldigt individuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Om han själv är inblandad kan det väl vara lämpligt för honom att skylla på polisens huvudkandidat Christine?

Men hallå, har inte ni T-misstänkare hela tiden hävdat att han då skulle ha gjort det för att kunna vara med CS? Ganska meningslöst att skylla på henne isåfall. Plötsligt försvinner ju ert fjantiga motiv då.
2008-04-19, 23:56
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag

Precis! Det vore att visa alla trumfkorten på förhand. När hon väl är här kommer hon att konfronteras med alla indicier, vittnesutsagor och bevis.

Man får inte heller glömma bort att att allt som polisen bekräftar också kommer fram till CS via hennes advokater, därav den kompakta tystnaden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in