2008-04-19, 22:26
  #4381
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Ni utgår ifrån att hon ska tänka som de flesta. Men det gör hon inte. Hon har vaneföreställningar. I sin kärlek till T, som inte tålt att bli avvisad, har hon vaneföreställningen att han och hon är oskiljaktiga. Hon har röjt undan hindret på samma sätt som "normala människor" försvarar sig.

Jag utgår ifrån att det inlägg är rent spekulativt, och tillstora delar ironiskt.
Annars tycker jag man ska vara försiktig med att skriva påpekanden om folks mentala status och agerande.
__________________
Senast redigerad av Amyystar 2008-04-19 kl. 22:30.
2008-04-19, 22:29
  #4382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Jag utgår ifrån att det inlägg är rent spekulativt, och tillstora delar ironiskt.
Annars tycker jag man ska vara försiktig med att skriva påpekanden om folks mentala status och agerande.

Jag bor ihop med en "nästan-psykiater" (inte psykolog) han har satt samma "diagnos" Vanföreställningar, hon har skipat rättvisa.

Jag tror det är hon, men det här blir nog svårt som fan att besvisa utan det tekniska.
2008-04-19, 22:33
  #4383
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag bor ihop med en "nästan-psykiater" (inte psykolog) han har satt samma "diagnos" Vanföreställningar, hon har skipat rättvisa.

Jag tror det är hon, men det här blir nog svårt som fan att besvisa utan det tekniska.

Okej.
Men jag har ändå svårt för dessa spekulationer om CS som presenteras som påståenden. Därav att jag för ett tag sedan slängde ut en fråga om vad som är fakta gällande mentalstatus, och vad som är spekulation/tyckande.

Men tack ändå för ditt svar
2008-04-19, 22:34
  #4384
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag bor ihop med en "nästan-psykiater" (inte psykolog) han har satt samma "diagnos" Vanföreställningar, hon har skipat rättvisa.

Jag tror det är hon, men det här blir nog svårt som fan att besvisa utan det tekniska.
Men allt om C är ju från Ts blogg. Han har hängt ut henne och sedan inte vetat om att C stalkat honom innan polisen upplyste T om vad han själv skrivit.
__________________
Senast redigerad av Agatha Christie 2008-04-19 kl. 22:37.
2008-04-19, 22:42
  #4385
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag bor ihop med en "nästan-psykiater" (inte psykolog) han har satt samma "diagnos" Vanföreställningar, hon har skipat rättvisa.

Jag tror det är hon, men det här blir nog svårt som fan att besvisa utan det tekniska.

QUE? "nästan psykiater (inte psykolog). Vad menar du? Vem förklarar du detta för? Det går inte att ställa diagnos via media oavsett vilken utbildning man har.
2008-04-19, 22:43
  #4386
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
- Den tyske kvinnen drepte barna mine ska E ha sagt enligt norsk media. Ja dessa rubriksättare!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=514485

som dom har läst i aftonbladet ja!
betyder ingenting än så länge
2008-04-19, 22:48
  #4387
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Jag utgår ifrån att det inlägg är rent spekulativt, och tillstora delar ironiskt.
Annars tycker jag man ska vara försiktig med att skriva påpekanden om folks mentala status och agerande.
Jag är inte alls ironisk.

Jag ställer ingen Diagnos!

Jag skriver min uppfattning. Precis som du gör.
__________________
Senast redigerad av Tantalora 2008-04-19 kl. 22:50.
2008-04-19, 22:54
  #4388
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Jag utgår ifrån att det inlägg är rent spekulativt, och tillstora delar ironiskt.
Annars tycker jag man ska vara försiktig med att skriva påpekanden om folks mentala status och agerande.
Och för Amystar:s skull skall jag förtydliga att jag svarade på miapetters inlägg.
2008-04-19, 22:55
  #4389
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Men allt om C är ju från Ts blogg. Han har hängt ut henne och sedan inte vetat om att C stalkat honom innan polisen upplyste T om vad han själv skrivit.

Allt om C är från T´s blogg?
Vad menar du?
Att CS skulle ha vaneföreställningar
Att hon har en morbid musiksmak o därför är sjuk?
Att hon skulle vara överintelligent?
2008-04-19, 23:13
  #4390
Medlem
Tantaloras avatar
CS mentala status

Jag grundar det på att hon är häktad på sannolika skäl
Hon har isåfall hamrat ihjäl 2 småbarn och försökt hamra ihjäl E (Är man inte mentalt labil för att klara av att göra det?) Vilken människa med sina sinnen i behåll skulle kunna göra en sådan sak?
Hon har åkt Skarpnäck - Arboga mer än 1 gång för att kolla in dem och omgivningarna. Hade hon vänner där hade de nog hört av sig vid det här laget.
Hon har pratat med sin hyresvärdinna som om de CS och T var ett par.
CS hade bott där i ett halvår. T hade gjort slut för länge sedan. Varför slå i rumskompisen att de var ett par?
Jo, för hon trodde på det själv.

Detta är vad jag tror, jag spekulerar. Är det fakta? Vem vet? Vi kanske får veta det vid rättegången.

Det är konstigt att det är så tyst om vad hon gjorde plugga/jobba? Eller var hon sjukskriven? Hur försörjde hon sig? SFI?
2008-04-19, 23:17
  #4391
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
CS vill absolut inte till Sverige.
CS känner sig inte skyldig. Hon känner sig påhoppad. Därför är hon deppig nu.
Hon kommer inte erkänna förrän hon är överbevisad. Det kan hon bli snabbt, frågan är om hon känner sig överbevisad.
För henne är det inte ett brott. För henne är det rättvisa att - om inte hon får T ska ingen annan ha honom.

Ni utgår ifrån att hon ska tänka som de flesta. Men det gör hon inte. Hon har vaneföreställningar. I sin kärlek till T, som inte tålt att bli avvisad, har hon vaneföreställningen att han och hon är oskiljaktiga. Hon har röjt undan hindret på samma sätt som "normala människor" försvarar sig.

det låter som en rimlig diagnos på tjejjen.
2008-04-19, 23:20
  #4392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Vad beträffar T så skulle han säkert föredra vilken mördare som helst utom just CS, m a o har inte heller han någon större anledning att förmå E att peka ut CS.

Precis så tänker jag också. För deras fortsatta förhållande och obligatoriska framtida skuldkänslor, vore det bättre om de var för dem en okänd GM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in