2008-04-19, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Jag tycker wildone69 verkar vara väldigt skärpt. Fast han har troligtvis ett annat efternamn...

<sniped>

Först måste jag bocka och buga för komplimangen,

men jo.. jag har samma efternamn, I belong to the same clan.

Det jag är rädd för är som många andra är inne på, även om förnuftet säger att hon inte kan klandra T, och E är en så jävla godhjärtad person så hon kommer säkerligen göra allt för att inte göra det, men ändå känner jag att det borde gnaga nånstans långt därinnne. Hur mycket jag än försöker sätta mig in i hur man själv skulle reagera, så kan jag inte säga med säkerhet att jag skulle klara det. Det är dessutom alldeles för abstrakt för att kunna föreställa sig sina egna känslor.
Det blir en väldigt lång process och antingen svetsar det dem mer samman, eller så...
2008-04-20, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
"The clan"
Ja alla får ju sina 15 minuter i rampljuset nuförtiden. Föredrar nog att vara med i Idol jämfört med att bli riskänd i denna tragiska röra.
Inget fel att familjen J öppet går ut i media med sin story och villigt fotograferas i samband med deras intervjuver.
Men herr T har ju aldrig velat synas på bild trots att han ställt upp på att få sin story utgiven både i AB och Rapport.
Jag anser att det är rätt skumt beteende av en person som annars gillar att synas.
Det verkar som han döljer något. För C är ju inburad och kan inte föja media och därav inte vara ett hot mot hans existens.
Finns det mer stalkare än C i Ts liv?
2008-04-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

Det jag är rädd för är som många andra är inne på, även om förnuftet säger att hon inte kan klandra T, och E är en så jävla godhjärtad person så hon kommer säkerligen göra allt för att inte göra det, men ändå känner jag att det borde gnaga nånstans långt därinnne. Hur mycket jag än försöker sätta mig in i hur man själv skulle reagera, så kan jag inte säga med säkerhet att jag skulle klara det. Det är dessutom alldeles för abstrakt för att kunna föreställa sig sina egna känslor.
Det blir en väldigt lång process och antingen svetsar det dem mer samman, eller så...

Jag är också rädd för det. Tyvärr kommer effekterna av dådet att bli mycket långa.

I alla förhållanden uppstår så småningom konflikter och gräl. Ingen av oss kan behärska sig hundraprocentigt i alla lägen. Hur lätt är det inte att i en upprörd situation häva ur sig något som: "Ska du säga, du som gjorde att mina barn mördades."

Båda parter är på något plan medvetna om att anklagelsen är orimlig. Ändå sitter det där som en tagg. Ett vapen att använda. En anklagelse som är omöjlig att värja sig mot. Ett sår som är omöjligt att läka.

Men kanske behöver det inte alls bli så. Där kan ju ni anhöriga hjälpa till. Förklara att sådana känslor är naturliga. Hjälpa den ofrivlligt vållande parten att orka med en sån attack. Och som sagt, kanske det behövs något proffsperson att prata med. Säkert får de hjälp just nu, men det kan behövas länge.
2008-04-20, 00:28
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Inget fel att familjen J öppet går ut i media med sin story och villigt fotograferas i samband med deras intervjuver.
Men herr T har ju aldrig velat synas på bild trots att han ställt upp på att få sin story utgiven både i AB och Rapport.
Jag anser att det är rätt skumt beteende av en person som annars gillar att synas.
Det verkar som han döljer något. För C är ju inburad och kan inte föja media och därav inte vara ett hot mot hans existens.
Finns det mer stalkare än C i Ts liv?

Inte ett dugg skumt. Det är nog svårt för honom att genomlida detta UTAN folk som vänder sig om på gatan. Eller, ännu värre, kommer fram och ska prata, på samma sätt som folk alltid ska med kändisar.

Att pappa/morfar Jangestig var med på bild kanske han ångrar nu. Det är ju inte säkert att han tänkte på det just då. Och eftersom han trädde fram först kan ju T ha lärt sig av detta, och inte ville göra samma misstag.

Visst, det finns bilder på honom på nätet, men de allra flesta svenskar sitter ju faktiskt inte och letar upp dessa. Det finns en värld utanför FB.
2008-04-20, 00:29
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag är också rädd för det. Tyvärr kommer effekterna av dådet att bli mycket långa.

I alla förhållanden uppstår så småningom konflikter och gräl. Ingen av oss kan behärska sig hundraprocentigt i alla lägen. Hur lätt är det inte att i en upprörd situation häva ur sig något som: "Ska du säga, du som gjorde att mina barn mördades."

Båda parter är på något plan medvetna om att anklagelsen är orimlig. Ändå sitter det där som en tagg. Ett vapen att använda. En anklagelse som är omöjlig att värja sig mot. Ett sår som är omöjligt att läka.

Men kanske behöver det inte alls bli så. Där kan ju ni anhöriga hjälpa till. Förklara att sådana känslor är naturliga. Hjälpa den ofrivlligt vållande parten att orka med en sån attack. Och som sagt, kanske det behövs något proffsperson att prata med. Säkert får de hjälp just nu, men det kan behövas länge.
Det finns professionell hjälp att få med specialité att förlora sitt/sina barn.
Där kan man få utlopp för det du beskriver. De älskar varandra och kan utgå ifrån det. Många har tappat det innan. Då är det svårare.
Senast redigerad av Tantalora 2008-04-20 kl. 00:49. Anledning: felstavning
2008-04-20, 00:31
Bannlyst
Citat:
Polisen kanske inte är säker på att det är rätt stalkare som sitter i Tyskland. T visar inte ansiktet, E har livvakter, vilket är mycket ovanligt. Kanske ytterligare stalkare i faggorna ?
Tydligen verkar polisen inte alltför säkra på C eftersom E får en bevakning som endast en väldig viktig person i Svea rike skulle kostas på.
2008-04-20, 00:31
Medlem
grisöras avatar
Vari består hotbilden mot E?
OM polisen anser att de har gm i tryggt förvar i tyskt häkte, varför behöver hon vakter på sjukan ?
2008-04-20, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Tydligen verkar polisen inte alltför säkra på C eftersom E får en bevakning som endast en väldig viktig person i Svea rike skulle kostas på.

Så lite du verkar veta om hur polis arbetar i såna här fall, de jag talat med säger att sånt här är ovanligt, men detta är också ett mycket ovanligt fall. Men det är absolut ingen unik situation och har gjorts förut.
2008-04-20, 00:37
Medlem
Irriterads avatar
Citat:

Hoppas de klarar av det. Tillsammans.
2008-04-20, 00:38
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Vari består hotbilden mot E?
OM polisen anser att de har gm i tryggt förvar i tyskt häkte, varför behöver hon vakter på sjukan ?

Kan ju vara så att polisen vill ha koll på vilka hon träffar osv. så att det inte ska kunna bli galet med utredningen.
Kan ju komma nåt stolpskott och påstå senare att nån hade kunnat indoktrinera eller påverka E så att en annan sanning skulle kunna fabriceras. Och det vore ju inte bra för alla tokiga konspirationsamöbor som häckar här.

/m
2008-04-20, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz
Kan ju vara så att polisen vill ha koll på vilka hon träffar osv. så att det inte ska kunna bli galet med utredningen.
Kan ju komma nåt stolpskott och påstå senare att nån hade kunnat indoktrinera eller påverka E så att en annan sanning skulle kunna fabriceras. Och det vore ju inte bra för alla tokiga konspirationsamöbor som häckar här.

/m
Någon skrev här tidigare om knarkaffärer som E varit inblandad i.
Finns det någon relevans till detta?
Kan hon ha haft en knarkakung efter sig därav bevakning trots C inspärrad.
2008-04-20, 00:47
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Så lite du verkar veta om hur polis arbetar i såna här fall, de jag talat med säger att sånt här är ovanligt, men detta är också ett mycket ovanligt fall. Men det är absolut ingen unik situation och har gjorts förut.

Nja, personliga livvakter är mycket, mycket ovanligt. Brukar inte ens tilldelas nyckelvittnen mot MC gäng. Måste vara en KONKRET hotbild mot henne av något slag. Kan dock inte tänka mig vad den skulle bestå i ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in