2008-04-24, 20:20
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Men kärnan i just ditt konspirationsteoretiserande är ju att polisen alltid ljuger. Då spelar det ingen större roll vem du teoretiserar om som gärningsman, så länge det inte är den som polisen har som misstänkt.

Vad har jag för konspirationsteori om arbogadådet? Skulle vara bra om du kunde vara utförlig om det istället för att som många andra bara slingra sig.
2008-04-24, 20:21
Medlem
knallkorks avatar
Är det ingen som hört något om utlämningen av CS? Det är så tyst om detta
2008-04-24, 20:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Är inte så säker på att polisen har gjort ett dåligt jobb.

Om man ska vara försiktig med att utse gm förrän alla kort ligger på bordet, ska man då inte i konsekvensens namn också vara försiktig med att bedömma polisens arbete innan fallet är löst?

Precis min åsikt! Du skriver mycket klokt du!
I Englafallet var det enklare att se polisens misstag o tvärtom mot vad jag fått höra här så hindrade inte prestigen dem från att erkänna det oxå...
Här VET vi inte än OM de gjort misstag, det är möjligt att jag oxå svär över deras inkompetens i slutänden men då vill jag ha klart för mej att de faktiskt begåtts misstag, inte bara hållits tyst om saker som de är i sin fulla rätt att vara tysta om!
2008-04-24, 20:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag ogillar att du ifrågasätter allt bara för ifrågasättandet skull. Polisen har avfärdat T som gärningsman och de har säkert goda skäl till det. Antag att han pratade i mobilen hela vägen hem och är spårad sekund för sekund och därmed avfärdad som tänkbar gärningsman. Du kan också antaga att han var in på macken eller vad som helst som styrker hans berättelse, eller vad som helst som vi inte känner till men som polisen har accepterat.

Jag har inget problem med att du ifrågasätter, men du ifrågasätter för saken skull...

NJ greps eftersom man i väldigt stor andel av dessa fall då har gripit gärningsmannen rent statistiskt. Om min partner skulle mördas griper man mig först eftersom jag, statistiskt sett, är den trolige gärnningsmannen och det är inget konstigt med det.

T avfördes från utredningen på grunder vi vet en del av, men med all säkerhet inte allt.

Andra medlemmar har i den här tråden berättat hur de, av polisen har fått frågor, som inte har handlat om CS för att de följer upp alla spår, men du nöjer dig inte med det. Du tror ändå på att de ljuger fast du inte har en aning om vad polisen verklgen vet och vad de väljer att berätta.

Du klagar på att andra inte läser vad som skrivs och så är det just det du själv gör dig skyldig till.

Vad andra tycker och spekulerar i är mig helt likgiltigt. Det enda som är giltigt att utgå från är det som framkommit via media. Jag ifrågasätter att polisen kan hålla någon frihetsberövad på de lösa grunder som nu finns. jag har tagit upp DNA-biten som skäl till varför bevisning mot CS är försvagad. Men ingen tar notis om detta inte du heller. Det enda jag får kastat i ansiket är att polisen håller hemligt jättehemligt och superhemligt nya resultat.

I annat fall vill jag åberopa mina hemliga kontakter i Skarpnäck som definitivt avfärdar CS som GM. Men då kan jag inte tala om varför CS inte kan vara GM eftersom det är hemligt som ingen annan kan få reda på.
2008-04-24, 20:29
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Habba habba!!!
Du vet inte vad polisen har!!!!!
och du vet inte vilken anledning de skulle ha att hemlighålla något heller!

Glöm inte ordeN JAG TROR!!!!

Jag vet att du vet att du tror på vissa saker. Jag vet att jag tar bara fasta på sådant som kommit i dagen genom media via polisen eller advokaterna.
2008-04-24, 20:30
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du klagar på att andra inte läser vad som skrivs och så är det just det du själv gör dig skyldig till.

Vad andra tycker och spekulerar i är mig helt likgiltigt. Det enda som är giltigt att utgå från är det som framkommit via media. Jag ifrågasätter att polisen kan hålla någon frihetsberövad på de lösa grunder som nu finns. jag har tagit upp DNA-biten som skäl till varför bevisning mot CS är försvagad. Men ingen tar notis om detta inte du heller. Det enda jag får kastat i ansiket är att polisen håller hemligt jättehemligt och superhemligt nya resultat.

I annat fall vill jag åberopa mina hemliga kontakter i Skarpnäck som definitivt avfärdar CS som GM. Men då kan jag inte tala om varför CS inte kan vara GM eftersom det är hemligt som ingen annan kan få reda på.

Men du, be dina hemliga kontakter i Skarpnäck att de kontaktar polisen! För de känner nog inte till det, de har fortfarande CS häktad i Tyskland på sannolika skäl..
2008-04-24, 20:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Jag vet att du vet att du tror på vissa saker. Jag vet att jag tar bara fasta på sådant som kommit i dagen genom media via polisen eller advokaterna.

Jag säjer att jag tror...
Det trodde jag du visste!
2008-04-24, 20:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Är inte så säker på att polisen har gjort ett dåligt jobb.

Om man ska vara försiktig med att utse gm förrän alla kort ligger på bordet, ska man då inte i konsekvensens namn också vara försiktig med att bedömma polisens arbete innan fallet är löst?

Jo, det är därför som jag anför att poliserna gjort ett dåligt jobb för att man har ett huvudspår utan att man har lagt alla korten på bordet.
2008-04-24, 20:35
Medlem
knallkorks avatar
Citat:

Du säger själv att det är konstigt att polisen kan hålla någon frihetsberövad på lösa grunder, det håller jag med om, och därför tror jag de har mer på CS än vad vi vet
2008-04-24, 20:35
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Är det ingen som hört något om utlämningen av CS? Det är så tyst om detta
Inte ett pip.
Ja, det har varit väldigt tyst. Nästan så man ibland kan hoppas att det aldrig hänt. Men så är det ju tyvärr inte.
Kommer kanske besked i morgon om utlämningen. Eller, hon kanske är på väg hit redan.
2008-04-24, 20:37
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Inte ett pip.
Ja, det har varit väldigt tyst. Nästan så man ibland kan hoppas att det aldrig hänt. Men så är det ju tyvärr inte.
Kommer kanske besked i morgon om utlämningen. Eller, hon kanske är på väg hit redan.
Ja det vore väl inte helt fel om hon redan är på väg.
2008-04-24, 20:42
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men du, be dina hemliga kontakter i Skarpnäck att de kontaktar polisen! För de känner nog inte till det, de har fortfarande CS häktad i Tyskland på sannolika skäl..

Men kan inte Kling och Klang från Arboga åka dit och försöka prata med folk istället. Be de fråga om någon har sett en stulen cykel i Skarpnäck. Jag är säker på att 30 % springer som attan och 70 % skulle tycka att det regnade.

Det finns få som golar i Skarpnäck. Varje gång det är utryckning i Skarpnäck kommer poliserna alltid i minst tre bilar. Efter att ha varit där sedan 1988 på deltid och sedan 2001 på heltid fram till 2007 har man lärt sig en himla massa om vad som försigår där. Det är inte guds bästa barn och polisen gör få saker för att ändra på den inställningen.

Undrar varför polisen inte säger något om den beslagtagna jackan från Skarpnäck?

Varför är det så få som inser att ju mer man undersöker de statiska bevisen mot CS desto mindre får man fram något mot henne? Hitills har man fått fram noll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in