2008-04-14, 23:20
  #3193
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Tuffa i Tyskland? Hon har ju rätt att vägra att ens bli förhörd tydligen... Dvs så vidare tuffa har de visst inte kunnat vara...
C hara haft sina rättigheter att tiga. Dom rättigheterna har C advokat informerat henne om.
2008-04-14, 23:26
  #3194
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jo, men nu är det ju så, vilket framkom tidigare idag att CS inte har någon dna alls! Så om det inte finns dna på hammaren...
case closed...
Eller att polisen vidgar vyerna!
Ingen av oss vet i dagläge om det funnits DNA från hammaren från C.
Ingen av oss har än fått svar på vad hårtussen gav.
De som vi alla vet idag är att inget DNA har än framkommit från andra än E, barnen och T i villan.
2008-04-14, 23:36
  #3195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
De som vi alla vet idag är att inget DNA har än framkommit från andra än E, barnen och T i villan.
Fel. Det vi vet idag är att vi inte vet om något DNA från någon annan än familjen har påträffats eller ej då polisen sagt att de troligen inte kommer gå ut med några analyssvar. Detta har bland annat jag skrivit åtskilliga gånger men trots det är antingen ditt minne gjort av teflon eller så har du grava problem med läsförståelsen.
2008-04-14, 23:41
  #3196
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Eller att polisen vidgar vyerna!
Ingen av oss vet i dagläge om det funnits DNA från hammaren från C.
Ingen av oss har än fått svar på vad hårtussen gav.
De som vi alla vet idag är att inget DNA har än framkommit från andra än E, barnen och T i villan.

DNA från blåljuspersonal har hittats i villan, både ambulanspersonal och poliser. Det är förunderligt att man inte har hittat ett främmande DNA. Men det kan ju finnas en hypotes om att E och CS kanske har exakt samma DNA-sträng. Man får ta i beaktande att DNA-vetenskapen ännu är i sin linda och men vet inte med säkerhet ur många av jordens befolkning som har samma DNA-sträng.

Men påträffar man något med ett DNA som överenstämmer med det som finns på en brottsplats är väl sannolikheten för att man inte har vart där ganska liten.

Det finns inget som med 100 % säkerhet kan säga att CS är gärningsperson. Det finns inget som med 100 % säkerhet kan säga att T eller NJ inte skulle kunna vara gärningspersoner.
__________________
Senast redigerad av SingleStar 2008-04-14 kl. 23:44.
2008-04-14, 23:43
  #3197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
I Sverige, som ännu har några rester av rättstat, så kan du med lätthet vägra "träffa polisen". Dvs välja att ej deltaga i förhör. Du har rätt att vägra lämna cellen, och ingen får "bära" eller fysiskt tvinga dig till förhörsrum. Förhör kan ej hållas i cellen.

Nja RB 23 kap 7§ säger annat:
Är den som skall höras anhållen eller häktad, skall han eller hon inställas
på den plats som bestämts för förhöret.

Och vägra lämna cellen önskar jag källa på tack!
2008-04-14, 23:45
  #3198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
C hara haft sina rättigheter att tiga. Dom rättigheterna har C advokat informerat henne om.

Sa jag något annat? NEJ!
Jag sa ifrågasatte bara någon som trodde att man haft "tuffa" förhör med CS i Tyskland just med samma svar som du just gav. LÄS ALLT!!
2008-04-14, 23:46
  #3199
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Fel. Det vi vet idag är att vi inte vet om något DNA från någon annan än familjen har påträffats eller ej då polisen sagt att de troligen inte kommer gå ut med några analyssvar. Detta har bland annat jag skrivit åtskilliga gånger men trots det är antingen ditt minne gjort av teflon eller så har du grava problem med läsförståelsen.
Det här är nog det senaste ang. DNA analysen.
Från Expressens arkiv:
Polisen har hittills inte fått något napp på de många prov som skickats till SKL på analys. De spår som har säkrats har antingen tillhört någon i familjen eller räddningspersonal.
2008-04-14, 23:47
  #3200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
DNA från blåljuspersonal har hittats i villan, både ambulanspersonal och poliser. Det är förunderligt att man inte har hittat ett främmande DNA. Men det kan ju finnas en hypotes om att E och CS kanske har exakt samma DNA-sträng. Man får ta i beaktande att DNA-vetenskapen ännu är i sin linda och men vet inte med säkerhet ur många av jordens befolkning som har samma DNA-sträng.

Men påträffar man något med ett DNA som överenstämmer med det som finns på en brottsplats är väl sannolikheten för att man inte har vart där ganska liten.

Det finns inget som med 100 % säkerhet kan säga att CS är gärningsperson. Det finns inget som med 100 % säkerhet kan säga att T eller NJ inte skulle kunna vara gärningspersoner.
Hmm, så NJ ska alltså ha lyckats med någon avancerad form av kvantfysik eftersom han med 100% säkerhet var i Motala vid tiden för brottet och att han trots det inte kan avskrivas till 100%. Förklara gärna hur du får ihop det.

Ja om CS och E var enäggstvillingar så har de samma DNA. Annars inte.
2008-04-14, 23:48
  #3201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det här är nog det senaste ang. DNA analysen.
Från Expressens arkiv:
Polisen har hittills inte fått något napp på de många prov som skickats till SKL på analys. De spår som har säkrats har antingen tillhört någon i familjen eller räddningspersonal.
Och efter det har det stått om det jag refererar till. Det du refererar till är väl rejält gammalt?
2008-04-14, 23:51
  #3202
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Nja RB 23 kap 7§ säger annat:
Är den som skall höras anhållen eller häktad, skall han eller hon inställas
på den plats som bestämts för förhöret.

Och vägra lämna cellen önskar jag källa på tack!

Källa: Chefen för Kronoberghäktet i Stockholm Lars-Åke Pettersson

Hur tror du det går till i en rättstat? Att man med våld för ut fångar som, inte är dömda för något brott , till ett förhörsrum?

Det är alltså inte Arboga Torg under häxprocessernas 1600 tal.
2008-04-14, 23:52
  #3203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det här är nog det senaste ang. DNA analysen.
Från Expressens arkiv:
Polisen har hittills inte fått något napp på de många prov som skickats till SKL på analys. De spår som har säkrats har antingen tillhört någon i familjen eller räddningspersonal.

Hallå: Vilket datum kom det påståendet ifrån? Hur VET du att det itne finns mer NU?????

FYI det var den 7 april denna artikel(http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1114122/inga-dna-bevis-pa-mordplatsen) skrevs! 1 vecka sedan!!! Efter detta har inget nytt kommit fram i media om det. Det betyder inte att man itne har något mer nu!!

Seriöst: Att sitta och upprepa gamla nyheter ger ingenting nytt!!
__________________
Senast redigerad av Melkol 2008-04-14 kl. 23:54.
2008-04-14, 23:55
  #3204
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det här är nog det senaste ang. DNA analysen.
Från Expressens arkiv:
Polisen har hittills inte fått något napp på de många prov som skickats till SKL på analys. De spår som har säkrats har antingen tillhört någon i familjen eller räddningspersonal.

Tidigare har det påståtts att det är så svårt att finna gärningsmannens DNA pga av att brottsplatsen såg ut som slaktplats, besynnerligt att man då hittat Räddningspersonalens DNA. Men inte gärningsmannens ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in