2015-02-17, 09:41
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Nödropet om svenska Ingela i Kalityfängelset
Citat:
– Hennes hälsotillstånd blir bara sämre och sämre - både kroppsligt och mentalt. Om inte UD får ut henne så kommer hon dö där inne, säger källan till Expressen.
Citera
2015-02-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Nödropet om svenska Ingela i Kalityfängelset

Dem det är synd om är de människor som Ingela bedragit..
Citera
2015-02-17, 10:13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Hemska tanke, bör få sitta minst 10 år el hela sitt straff
i Afrika !
Varför inte? Det här är rent och skärt människoskräp som varken har haft eller någonsin kommer ha en positiv inverkan på det svenska samhället. Hon är en kostnad och en skadlig effekt för dem hon kommer i kontakt med. Låt miffot sitta, det är ingen annan än hon själv som bär ansvar för situationen ändå...
Citera
2015-02-17, 10:23
Medlem
Sniperesss avatar
Hon har gjort sina egna val och satsningar, och bör stå sitt kast, hon ska inte ha några favörer över vad den vanlige etiopiern har, det vore ytterst orättvist mot dem om hon skulle särbehandlas för att hon är svensk.
Hon visste mycket väl vad hon sysslade med, och lyckades inte ...
Citera
2015-02-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperess
Hon har gjort sina egna val och satsningar, och bör stå sitt kast, hon ska inte ha några favörer över vad den vanlige etiopiern har, det vore ytterst orättvist mot dem om hon skulle särbehandlas för att hon är svensk.

Bra skrivet och jag håller med!

Problemet här är att dem hon bedragit hamnat i svår ekonomisk knipa pga att hon inte fått någon fällande dom i dessa ärenden. Hon släpptes på fri fot... och försvann. Sedan dömdes hon till fängelse i Etiopien och den domen håller på att verkställas nu.

I detta läge är det inte Etiopien som skall ge med sig och lämna ut henne till Sverige, för att hon skall få en dom här. Det är däremot svenska myndigheter som ställt till det och det är dessa myndigheter som skall kompensera de bedrägeridrabbade.

EDIT; Enligt artikeln går preskripstionstiden för hennes brott begågna i Sverige ut 2016, dvs om ett år. Är väl preskripstionstiden utgången, finns det absolut ingen anledning till att upphäva Etiopiens verkställande av domen.
Senast redigerad av gruvjagarn 2015-02-17 kl. 10:40.
Citera
2015-02-17, 10:53
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Varje gång jag ser nåt i tidningen om Ingela så hoppas jag att det ska stå att hon blivit knivad på nån smutsig toalett i det fängelse hon sitter i, Verkligen e vidrig jävla brud som får precis va hon bad om när hon åkte ner för att fortsätta blåsa folk som hon trodde hade sämre IQ än vi i norden, Tur för oss att hennes egen IQ-reserv inte va speciellt stor från början
Citera
2015-02-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperess

Jag kan bara hålla med dig, om hon nu skulle få en överflyttning godkänd så blir det ju rena paradiset för henne här hemma i Sverige jämfört med hur hon har det nu.
Nej hoppas hon får sitta av sina 25 år hon fick där nere och som man säger "If you can't do the time, don't do the crime"
Citera
2015-02-17, 11:58
Medlem
JBernards avatar
Inte för att jag har några sympatier med henne överhuvudtaget, men ett par år med dödsångest i ett etiopiskt fängelse är ett hyfsat hårt straff. Hon har inte slagit ihjäl eller skadat någon, i Sverige sitter mördare och grova våldtäktsmän inne ett år eller två.
Citera
2015-02-17, 12:00
Medlem
eduardhs avatar
Jag har läst igenom hela tråden. Ingenstans har jag hittat varför hon är fängslad i Egypten. Det enda som framgår är att hon är åtalad för människosmuggling. Finns det några fakta om vad, hur?
Citera
2015-02-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduardh
Jag har läst igenom hela tråden. Ingenstans har jag hittat varför hon är fängslad i Egypten. Det enda som framgår är att hon är åtalad för människosmuggling. Finns det några fakta om vad, hur?

Hon är inte fängslad i Egypten och därför finner du ingen info om detta i tråden
Citera
2015-02-17, 12:44
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Inte för att jag har några sympatier med henne överhuvudtaget, men ett par år med dödsångest i ett etiopiskt fängelse är ett hyfsat hårt straff. Hon har inte slagit ihjäl eller skadat någon, i Sverige sitter mördare och grova våldtäktsmän inne ett år eller två.
men nu sitter hon i Etiopien, och det ska väl inte vara undantag för henne för att hon kommer från sverige, borde då inte alla som sitter i etiopiskt fängelse ha samma villkor?

Begår man brott i ett land bör man acceptera landets lagar och inte anse sig stå över dessas egna medborgare och kräva undantag för att man är svensk...

Hade hon begått brottet i sverige skulle hon straffats här och inte efter annat lands lagar, men ny flydde hon straff i sverige och fick ett mycket hårdare i Etiopien, låt henne stanna där tills hon sonat den tid hon dömts till
Citera
2015-02-17, 15:07
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Patetisk människa. Först flyr hon från det svenska rättsväsendet - och nu söker hon hjälp av det svenska rättsväsendet...
Nåväl, kan dock tycka att hon nu fått sitt "straff" - jämfört med att glassa runt i ett svenskt fängelse - även om hon skulle släppas fri inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in