2025-09-25, 19:26
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Att du är den enda som försvarar henne...Jesus.....
Kronofogden har inga preskriptionstid. Hon har skulden livet ut. Du kan ju titta på Lyxfällan om du vill lära dig mer.
läs på om preskitionsavbrott för här har du fel och skulderna är inte kronofogdens utan fodringsägaren givetvis.

Jag försvarar ingenting av det hon gjort citera gärna vart jag gjort det, jag är objektiv.

säg inte på allvar du tror man ringer kronofogden så har någon en skuld för alltid det kostar givetvis penagr använda dem och låta dem gör utmätningar och delge folk, hur tänkte du att de skulle delge och utmäta henne i etiopien med 55års föngelse?
Citera
2025-09-25, 19:30
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Att du är den enda som försvarar henne...Jesus.....
Kronofogden har inga preskriptionstid. Hon har skulden livet ut. Du kan ju titta på Lyxfällan om du vill lära dig mer.
gjorde jobbet för dig borde fakturera dig men du vet ingenting om hur saker och ting fungerar skriv inte mer om du inte vill göra bort dig då.

🔹 Exempel i civilrätt (t.ex. skulder)

En skuld preskriberas normalt efter en viss tid (t.ex. 3 år för konsumentskulder, 10 år för andra skulder).

Om borgenären skickar ett kravbrev eller påminnelse,

eller om gäldenären erkänner skulden (t.ex. genom delbetalning),

→ då sker preskriptionsavbrott och en ny preskriptionstid börjar löpa.
Citera
2025-09-25, 20:29
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Men när tycker du att hon sonat för sina brott? Är det när hon är död? Ska vi införa dödstraff i sverige igen och avrätta henne?

Hon satt 8år i ett av värden värsta fängelser och höll på dö påriktigt, ingen här i tråden hade fixat sitta där i en vecka ens.

Hon har sonat för sina brott och är en fri kvinna och kan fortfarande göra rätt för sig, varför inte låta henne försöka göra det istället?

Hon har ju uppenbarligen inte begått några nya brott sedan hon kom hem, alla har nog gjort bort ig någongång och det är inte så lätt bara ringa alla och be om förlåtelse.

För det första vill inte ens folket där ha med henne att göra och om hon gör det riskerar hon bli anmäld för nya brott och få kontaktförbud.

Är du efterbliven? Hon satt i det fängelset för NYA brott hon begått. Här i Sverige har hon inte sonat ett skit, hon ska betala tillbaks varenda öre hon svindlat. DÅ har hon sonat sina brott. Tills dess är hon ett jävla äckel som inte förtjänar att andas.
Citera
2025-09-25, 20:51
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Hon har gjort bedrägerier, lurats och manipulerat folk under lång tid. Hon har inget samvete. Ingen ånger. Tycker synd om sig själv. Hon är en psykopat.

Att vissa här i tråden försöker försvara henne gör allting bara ännu mera misstänkt och skrattretande asg 😁

Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Att hon är psykopat tror jag då allt inte.

Psykopater brukar vara framgångsrika. Hon var en klåpare rakt igenom. Misslyckad.

Att hon sen varit förslagen och ohederlig rakt igenom är ett faktum.

Tror att hennes bakgrund och beundrande av en också rakt igenom ohederlig begbilhandlade pappa påverkat henne. Barn påverkas.

Nu hoppas jag för hennes och hennes barns skull att hon reder upp det här.

Kommer hon misslyckas igen får vi veta detta ganska snabbt.

En helt annan fråga har dykt upp; är pappa av resandesläkt? Någon som vet?
Citera
2025-09-25, 22:33
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Är du efterbliven? Hon satt i det fängelset för NYA brott hon begått. Här i Sverige har hon inte sonat ett skit, hon ska betala tillbaks varenda öre hon svindlat. DÅ har hon sonat sina brott. Tills dess är hon ett jävla äckel som inte förtjänar att andas.
Är du efterbliven? ska du läsa vad jag sa igen? brotten här är preskiberade tycker du vi ska bryta emot den lagen just i hennes fall?
Senast redigerad av Inspirit81 2025-09-25 kl. 22:51.
Citera
2025-09-25, 22:48
Medlem
Namn på pappan?
Citera
2025-09-25, 22:50
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Hon har gjort bedrägerier, lurats och manipulerat folk under lång tid. Hon har inget samvete. Ingen ånger. Tycker synd om sig själv. Hon är en psykopat.

Att vissa här i tråden försöker försvara henne gör allting bara ännu mera misstänkt och skrattretande asg 😁
Kan du visa tydliga exempel på det här jag tycker och ser motsatsen flera gånger faktiskt.
Citera
2025-09-25, 22:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Varför ser hon så tjock och märklig ut i ansiktet?
Någon sjukdom hon fått under fängelsetiden eller biverkan av droger/mediciner?

Ja, hon ser ut som en hankatt i ansiktet = typiskt för folk som tar kortison...
Citera
2025-09-25, 22:53
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, hon ser ut som en hankatt i ansiktet = typiskt för folk som tar kortison...
Så du tror hon fick utskrivet kortison i fängelset i etiopien? är det dit hetaste argument? Finns fö många sätt som gör kroppen kan binda vätska.
Citera
2025-09-25, 22:59
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Asg hon är en stor lögnare. En duperande falsk människa.
Det spelar ingen roll vad du säger. Fråga alla hennes offer vad dom tycker istället.

Citat:
Kan du visa tydliga exempel på det här jag tycker och ser motsatsen flera gånger faktiskt.
Citera
2025-09-25, 23:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Så du tror hon fick utskrivet kortison i fängelset i etiopien? är det dit hetaste argument? Finns fö många sätt som gör kroppen kan binda vätska.

Jag menar som hon såg ut i dokumentären när den gjordes, naturligtvis. Den gjordes nyligen. Inte när hon satt i fängelse. Jag kan förstås inte VETA, men jag har arbetat i vården i många år och det där är ett typiskt kortisonansikte.
Citera
2025-09-25, 23:01
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Även vissa antidepressiva mediciner kan göra att kroppen samlar på sig vätska.

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in