2009-12-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du är inte Malmöbo, eller hur?

Bor på värnhem, är dock inflyttad smålänning med dåligt lokalsinne (får mycket skit för det).

Nu när jag tittade mer noga på bilderna såg jag att Malmö Östra Sjukhus är det som idag kallas Sege Park. Jag var där för några veckor sedan och vaccinerade mig mot influensan. Om jag hade haft lite bättre lokalkännedom (eller lokalsinne) hade det varit en spännande upplevelse att gå i Anders fotspår. Rummen och korridorerna var verkligen kalla och deprimerande.

Under två timmar slussades en stor mängd människor runt i dessa byggnader och om jag förstod saken rätt var det vi som bor i östra centrum samt Kirseberg som vaccinerade oss på Sege Park. Detta öppnar ju för möjligheten att A själv (om han nu tror på vaccin som räddar liv) hade vägarna förbi sina gamla jaktmarker.

De sköterskorna som gav mig sprutan var kring 60. I teorin (och min livliga fantasi) kan de ha arbetat på sjukhusen när morden begav sig. Det skulle vara en ytterst märklig situation om någon av dem jobbat där -79 och kände igen A idag.

Nu ska jag inte spekulera mer utan sova gott.

Lev väl
Citera
2009-12-11, 13:09
Medlem
alkokanes avatar
Kanske man skulle ta in på hans hotell kan nog bli rätt intressant efter ett par groggar med han ...
http://www.eriksly.se/
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll...3759512/0/SPEL
Citera
2009-12-11, 22:42
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkokane
Kanske man skulle ta in på hans hotell kan nog bli rätt intressant efter ett par groggar med han ...
http://www.eriksly.se/
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll...3759512/0/SPEL
Inget dumt ställe! Har varit där och kollat men har aldrig sett Jojje själv tyvärr, trots att han ska bo där. Jag har nog aldrig sett honom på stan överhuvudtaget men han sitter kanske mest hemma och konspirerar
Citera
2009-12-11, 22:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Inget dumt ställe! Har varit där och kollat men har aldrig sett Jojje själv tyvärr, trots att han ska bo där. Jag har nog aldrig sett honom på stan överhuvudtaget men han sitter kanske mest hemma och konspirerar
Vänta bara...snart har vi vandrarhemmet "Gevisol"
Citera
2009-12-11, 23:05
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vänta bara...snart har vi vandrarhemmet "Gevisol"

Ja man ska ju flytta det nuvarande vandrarhemmet och man söker med ljus och lykta efter nya lokaler. Jojje fixar biffen!
Citera
2009-12-12, 14:57
Medlem
Någon som har en bild på AH? Länk här eller i PM uppskattas!

Carl Serung// Det måste ju varit en sjuk känsla att stå i kön och veta att mannen framför dig har mördat en stor mängd människor. Hur reagerade du?
Citera
2009-12-12, 17:03
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Någon som har en bild på AH? Länk här eller i PM uppskattas!

Carl Serung// Det måste ju varit en sjuk känsla att stå i kön och veta att mannen framför dig har mördat en stor mängd människor. Hur reagerade du?
Jag har postat länkar tidigare. Funkar dom inte så säg till

Edit: Bilden från en tidning som jag menade finns även med i Cousin Cocaines flerfaldigt belönade doktorsavhandling! Där får du också allt annat godis
Senast redigerad av måns 2009-12-12 kl. 17:11.
Citera
2009-12-14, 19:41
Medlem
Ah

Jag är ju tvungen att kommentera något här. Jag lyssnade på dokumentären på P3 och hittade därefter till den här tråden. Intressant.

Jag är jämnårig med AH och växte upp ganska nära honom, så vi har ju stött på varandra en del under uppväxten och så. Jag kan dock inte säga att jag fick någon närmare kontakt med honom, så jag tror tyvärr inte jag bidra så mycket till er tråd. :/ Han var ganska speciell och ingen som man fick någon direkt kontakt med.

Om ni har några frågor så kan ni ju prova och ställa dem, men tror tyvärr inte jag har nåt intressant att säga som sagt. Men vem vet.. kanske finns något som jag har förträngt

/Mats
Citera
2009-12-14, 21:11
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsOlsson
Jag är ju tvungen att kommentera något här. Jag lyssnade på dokumentären på P3 och hittade därefter till den här tråden. Intressant.

Jag är jämnårig med AH och växte upp ganska nära honom, så vi har ju stött på varandra en del under uppväxten och så. Jag kan dock inte säga att jag fick någon närmare kontakt med honom, så jag tror tyvärr inte jag bidra så mycket till er tråd. :/ Han var ganska speciell och ingen som man fick någon direkt kontakt med.

Om ni har några frågor så kan ni ju prova och ställa dem, men tror tyvärr inte jag har nåt intressant att säga som sagt. Men vem vet.. kanske finns något som jag har förträngt

/Mats
Det har varit en del troll som skrivit här så du får nog presentera något bevis för att bli trodd tyvärr..
Citera
2009-12-14, 22:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsOlsson

/Mats
Ang. det fetade:
På vilket sätt var han speciell? Varför fick "man" inte kontakt med honom?

Det du har förträngt är borta. Krävs terapi för att få fram bortträngda upplevelser.
Citera
2009-12-17, 20:39
Medlem
Trro han menade det mer allmänt, alltså att man ju inet mins allt bara hux flux, utan ibland måste nån komma med nåt för att man ska minnas.

Man växer ju inte upp med folk omkring sig för att notera alt som kan göra dem till mördare eller liknade genom åren så att säga.

I övrigt en intressant tråd om nåt jag faktiskt inte ens hade en aning om hade inträffat.
Den efterblivne kan mycket väl ha gjort det här för att visa sig duktig, det där med att det alltid är hyperintelligenta seriemördare är nonsens märker man om man oläser om många fall, det stämmer ibland bara ofta är de inget smartare än nån anna eller just faktiskt klart lågt intelligensmässigt.

Man kan liksom inte mäta sånt här i IQ på ett vettigt sätt.
Citera
2009-12-19, 04:49
Bannlyst
fel post eller något
Senast redigerad av Bravo83 2009-12-19 kl. 04:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in