Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du är inte Malmöbo, eller hur?
Bor på värnhem, är dock inflyttad smålänning med dåligt lokalsinne (får mycket skit för det).
Nu när jag tittade mer noga på bilderna såg jag att Malmö Östra Sjukhus är det som idag kallas Sege Park. Jag var där för några veckor sedan och vaccinerade mig mot influensan. Om jag hade haft lite bättre lokalkännedom (eller lokalsinne) hade det varit en spännande upplevelse att gå i Anders fotspår. Rummen och korridorerna var verkligen kalla och deprimerande.
Under två timmar slussades en stor mängd människor runt i dessa byggnader och om jag förstod saken rätt var det vi som bor i östra centrum samt Kirseberg som vaccinerade oss på Sege Park. Detta öppnar ju för möjligheten att A själv (om han nu tror på vaccin som räddar liv) hade vägarna förbi sina gamla jaktmarker.
De sköterskorna som gav mig sprutan var kring 60. I teorin (och min livliga fantasi) kan de ha arbetat på sjukhusen när morden begav sig. Det skulle vara en ytterst märklig situation om någon av dem jobbat där -79 och kände igen A idag.
Nu ska jag inte spekulera mer utan sova gott.
Lev väl