Citat:
Ursprungligen postat av måns
Jag tolkar inte utan läser bara vad som skrivs, d.v.s att han vårdat "Dödsänglar" både på M.ö.s och i Norge.
Givetvis intervjuar man Sten för att han har erfarenhet av sådana patienter och kollar man var han jobbat sedan 1979 så ser man att han nästan uteslutande jobbat på M.ö.s och M.a.s
En annan malmöbo, med en egen tråd här, åt upp sin flickvän och blev dömd till rättspsykiatrisk vård vid ungefär samma tidpunkt. Han hamnade på M.ö.s
Dessutom skulle detta kunna förklara hur och varför A.H's föräldrar kunde hälsa på så ofta
Fast så står det ju inte.
Citatet var:
"Sten Levander är professor i psykiatri vid Lunds universitet och har arbetat vid
både Malmö Östra sjukhus och ett norskt sjukhus där man vårdat två kända så
kallade dödsänglar..."
Det står inte att SL vårdat dessa dödsänglar. Det står absolut heller inte att dessa två dödsänglar eller en av dem vårdats på MÖS utan på det norska sjukhuset. Man kan däremot om man vill tolka det som att det står så, men isåfall är det otydligt uttryckt, vilket det ju naturligtvis kan vara.
Det står alltså att Sten Levander har arbetat vid både:
1 Malmö Östra sjukhus
och
2 ett norskt sjukhus där man vårdat två kända så kallade dödsänglar.. (detta kan ju dessutom hänt innan, efter eller samtidigt som SL jobbade där, med eller utan hans inblandning)
Jag vill inte verka mästrande så jag hoppas att du inte uppfattar det så och det är mycket möjligt att det är som du tror, men det är inte så det står i citatet du anger.
Jag vet att den andre malmöbon suttit på MÖS, men han åt ju inte upp sin flickvän där så det blir ju inte riktigt samma sak. Om AH satt där skulle det se ut som att han gjort ngt lite dumt, men att man tog hand om det internt liksom.