2008-05-09, 17:06
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Han har förmodligen bytt identitet efter frisläppandet från psyk? Hur lätt kan man byta persnr?
Det sägs att det bara är ett 30-tal personer som fått ny identitet i Sverige, möjligen har han bytt namn, men det ska bli intressant att få höra om han fortfarande lever.
Citera
2008-05-09, 18:05
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Det sägs att det bara är ett 30-tal personer som fått ny identitet i Sverige, möjligen har han bytt namn, men det ska bli intressant att få höra om han fortfarande lever.

Det står väl inte i domen?
Citera
2008-05-09, 18:40
Medlem
Mördaren är en bögajävel, farsan barndoms kamrat, jag å farsan träffa han en gång i malmö för typ 3 år sedan. Skaka han med han, å det hade jag aldrig gjort om jag vetat att det var mördaren. Fick reda på det efteråt. Fy fan! Vidrigt pack. Kan återkomma med namn och sånt om ni vill?

Om det inte redan står i forumt, har ej läst hela.
Citera
2008-05-09, 18:46
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strippen
Mördaren är en bögajävel, farsan barndoms kamrat, jag å farsan träffa han en gång i malmö för typ 3 år sedan. Skaka han med han, å det hade jag aldrig gjort om jag vetat att det var mördaren. Fick reda på det efteråt. Fy fan! Vidrigt pack. Kan återkomma med namn och sånt om ni vill?

Om det inte redan står i forumt, har ej läst hela.

Hette han Anders Hansson?
Isåfall tycker jag du ska pressa din far på mer info åt oss!
Citera
2008-05-09, 20:07
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Det står väl inte i domen?
Nej men om personnummret står så är det bara att knappa in det på www.upplysning.se så ser man om han fortfarande finns.
Citera
2008-05-10, 04:13
Medlem
Krafses avatar
Tjena, har snackat med Carl Serung här på forumet och AH bor kvar i Malmö ett hundratal meter från där han växte upp.
Pappan lever fortfarande, detta vet Carl S med 100% säkerhet då han fått ta del av domen från 1979.

Over and out, eller nåt.
Citera
2008-05-10, 11:09
Medlem
frankensteins avatar
Kan man få adressen där han bor idag? Har ett gäng polare som bor nere på Värnhem, kanske deras granne? PM:a, please!
Citera
2008-05-10, 20:00
Medlem
månss avatar
Förutom domen hoppas jag att det på något sätt dyker upp någon bild på mannen
Citera
2008-05-10, 20:28
Medlem
Neus avatar
Kanske Serung och NC med flera borde sadla om och bli snutar?

Då hade vi nog haft mindre pedofiler och galningar på gatorna.

Fett med cred till er.

Kanske ngn borde sammanfatta tråden så nya läsare förstår vad ni har kommit fram till?
Citera
2008-05-11, 00:49
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neu

Fett med cred till er.

Kanske ngn borde sammanfatta tråden så nya läsare förstår vad ni har kommit fram till?

Förstår din nyfikenhet men det har inte framkommit så mycket. De flesta av oss väntar på domen för mer info..

Edit: Och att Strippen berättar mer!
Senast redigerad av måns 2008-05-11 kl. 01:13.
Citera
2008-05-11, 01:20
Medlem
ZVIVIXs avatar
Tyvärr kan jag inte bidra med annat än skepsis.

Här på FB kommer ju domen knappast läggas upp. Jag har aldrig någonsin sett ett offentligt (myndighets) dokument inscannat via länk på detta forum.

Dessutom är det annat som inte riktigt stämmer. Däribland kostnaderna som P. uppger för domens kopiering. Fyra kronor per ark? Finns ingen myndighet som tar en sådan kopieringskostnad. 390 kronor för en 170 sidig dom är en rimligare taxa, långt ifrånuppgivna 700 kronor. Detta samt tystnaden (efter införskaffad dom) är två indicier som åtminstone får mig att tvivla på att P. skulle sitta med någon dom öht.
Citera
2008-05-11, 01:27
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neu

Fett med cred till er.

* Tråden startade med en diskussion om varför den värsta "seriemördaren serien" (sett till antal offer) i Sverige inte har uppmärksammats mer i media under åren.

* Några förde fram en teori om att en förrymd mentalpatient, kallad BK, kunde ha nått med morden att göra. Denne BK visade sig leva i Kanada.

* Namnet Anders Hansson (mördaren alltså) dök upp så småningom. En jakt på info om denne och om denne fortfarande är i livet startade. Carl Serung skulle kolla med mamma om hon hade bilder från 70-talet på AH, Serung har ej avslöjat om mamma hade bilderna kvar eller inte.

* Några föreslog att domen skulle rotas fram. FB:are ifrån Skåne erbjöd sig att leta fram domen i nått arkiv, då morden och det rättsliga efterspelet utspelade sig i Malmö.

* Prudens har grävt fram domen! Dock kostade det henne (?) 700 kr. då domen var på 170 och en s k "administrationsavgift" togs ut. Enligt Prudens innehåller domen en blandning av en tragisk människa och smaskiga detaljer. Bra jobbat Prudens!

* Prudens bestämmer sig för att publicera domen i digitalt format, men var osäker på hur. Själv förslog jag Scan ---> PDF.

* Carl Serung är avstängd under en månad och hör av sig via ombudet Krafse. Serung påstår att han fått ta del av domen och uppger att AH är vid liv. Vi behöver dock detta bekräftat från ytterliggare en källa.

NU väntar vi alltså på Prudens och försöker hålla tråden vid liv med nonsens inlägg.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2008-05-11 kl. 01:32. Anledning: Stavfel x 5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in