2016-11-25, 10:46
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag har inte riktigt hängt med i alla svängar i Birros liv den senaste tiden. Men han blir alltså sambo på riktigt med den stora kärleken som han skrivit flitigt om i något år, de flyttar till Tullinge och efter två månader är det slut och Marcus letar lägenhet.

Stämmer det?
Citera
2016-11-25, 17:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag har inte riktigt hängt med i alla svängar i Birros liv den senaste tiden. Men han blir alltså sambo på riktigt med den stora kärleken som han skrivit flitigt om i något år, de flyttar till Tullinge och efter två månader är det slut och Marcus letar lägenhet.

Stämmer det?

Har han skrivit så himla flitigt om henne då? Senaste åren har han ju bara ägnat åt att skriva om hur utfryst och mobbad han är av samhället. Det är min uppfattning i alla fall, att han har varit förvånansvärt förtegen om deras relation.

Men i övrigt stämmer det du skriver ja.
Citera
2016-11-25, 22:41
Medlem
Belavias avatar
Birro är en hjälte ju mer jag tänker på det!

1. Han har ett gott hjärta, det har han alltid haft!

2. Han slår uppåt, och det har han ALLTID gjort, kolla gamla klipp, han har alltid varit arg på eliten!

3. Han slår alltid ett slag för allt i livet som står för äkthet, fotboll, thåström, Broder Daniel och Tranströmer, bara för att nämna några exempel!

Ja, han tycker om sig själv, lite narcissistisk kanske, men vad fan är det för fel med det då! Alternativet är ju att vara en cyniker!

Då föredrar jag känsliga personer som kanske är lite väl höga på sig själva ibland, det är förlåtligt! Sådana är vi lite till mans! Det är dom jag vill ha i mitt liv! Inga jävla intellektuella pk-cyniker!

Marcus Birro är en förbaskat bra och nyttig person för Sverige! Basta! Hoppas han får det fint tillsammans med tjejen om dom nu flyttar ihop!

Stolt Norrköpingsbo som är glad att vi fick ha honom här några år!
Citera
2016-11-25, 23:56
Medlem
X-faktums avatar
Den alkade, självupptagne italienaren Marcus Adriano Birro ges plats i Expressen för att skriva ett par intetsägande ord:
Lyssna noga så hör du ljudet av en revolution
http://www.expressen.se/kultur/lyssn...en-revolution/
Citera
2016-11-26, 00:02
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Birro är en hjälte ju mer jag tänker på det!

1. Han har ett gott hjärta, det har han alltid haft!

2. Han slår uppåt, och det har han ALLTID gjort, kolla gamla klipp, han har alltid varit arg på eliten!

3. Han slår alltid ett slag för allt i livet som står för äkthet, fotboll, thåström, Broder Daniel och Tranströmer, bara för att nämna några exempel!

Ja, han tycker om sig själv, lite narcissistisk kanske, men vad fan är det för fel med det då! Alternativet är ju att vara en cyniker!

Då föredrar jag känsliga personer som kanske är lite väl höga på sig själva ibland, det är förlåtligt! Sådana är vi lite till mans! Det är dom jag vill ha i mitt liv! Inga jävla intellektuella pk-cyniker!

Marcus Birro är en förbaskat bra och nyttig person för Sverige! Basta! Hoppas han får det fint tillsammans med tjejen om dom nu flyttar ihop!

Stolt Norrköpingsbo som är glad att vi fick ha honom här några år!
Intressant inlägg.

Vad bidrog Birro med i Norrköping?

Problemet med Adriano Birros narcissism är mycket att han försöker slå mynt av det faktumet på ett tröttsamt pretentiöst sätt. År efter år. Dag efter dag.
Citera
2016-11-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Marcus Birro är ett utmärkt exempel på hur det går för italienare med kristna värderingar i Sverige. Hans landsman kirurg Paolo Macchiarini och fd boxaren Paolo Roberto har också varit nertryckta under deras vistelse i Sverige. Det är som många påpekat tidigare: Italiensk bakgrund är förbjuden i Sverige.

Så har det ju varit historiskt (se t ex boken ”Gipskatter och positiv” av Christian Catomeris, som handlar om tidig italiensk invandring i Sverige). Men de senaste decennierna skulle jag säga att det entydigt uppfattas som positivt och charmigt att som Birro ha italienskt påbrå.
Och Paolo Roberto må ha varit nedtryckt – ”vistelse” i Sverige är lite konstigt ordval om en som är född och levt här sedan 1960-talet!!! – men de senaste 10, 15 åren har han väl snarare hyllats som hjälte.

Men en annan sak som intresserar mig och som jag inte hittar något om i denna i och för sig långa tråd:
Hur gick det egentligen med Marcus Birros konversion till katolicismen? Det blev ju ett väldigt hallå när Birro, som många hade utgått från redan var katolik (beroende på hur han uttryckt sig på olika håll) plötsligt för ett par år sedan började tala om att han skulle gå ur Svenska kyrka och konvertera. Oklart om han sedan gjorde det eller ej. Någon som vet?
Citera
2016-11-26, 12:09
Medlem
simonvps avatar
https://twitter.com/BirroMarcus/stat...41376482164736

Vad är det han menar? Varför ger han sig på Schulman, vad är det som har hänt?
Citera
2016-11-26, 12:13
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum
Intressant inlägg.

Vad bidrog Birro med i Norrköping?

Problemet med Adriano Birros narcissism är mycket att han försöker slå mynt av det faktumet på ett tröttsamt pretentiöst sätt. År efter år. Dag efter dag.

Han skrev både i lokala tidningar och lokala magazine! Han anordnade författarträffar, medverkade i P4 östergötland, lokal radio! Han var också med i några ideella Norrköpingsprojekt och hjälpte till!

Så han syntes lite här och var, och var till mycket nytta! Alltid vänlig och trevlig! Den där Jonna eller vad hon hette, hans tjej på den tiden var dock lite snorkig, trodde hon var lite förmer kändes det som!
Citera
2016-11-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
https://twitter.com/BirroMarcus/stat...41376482164736

Vad är det han menar? Varför ger han sig på Schulman, vad är det som har hänt?
Detta (FB) TV4:s politiske kommentator Marcus Oscarsson målas ut som Sverigedemokrat i Expressen
Citera
2016-11-27, 03:37
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag tycker inte att han har kritiserat Islam, undrar ifall andra tycker det? Och var inte hans "kritik-tweet" tagen ur luften?

Birro kan inte ens kritisera Islam ordentligt.

Fast enligt Expressen var Birro's kritik av Islam så hård att han fick sparken från tidningen. Antar att folket på Expressen saknar civilkurage och integritet nog för att försvara honom.
Citera
2016-11-27, 10:41
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Fast enligt Expressen var Birro's kritik av Islam så hård att han fick sparken från tidningen. Antar att folket på Expressen saknar civilkurage och integritet nog för att försvara honom.

Han fick inte sparken för att han kritiserade islam, utan för att han snackade skit om sin arbetsgivare (Expressen, alltså) i en högerextrem podcast.
Citera
2016-11-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Han fick inte sparken för att han kritiserade islam, utan för att han snackade skit om sin arbetsgivare (Expressen, alltså) i en högerextrem podcast.

Jag tror det är så att Marcus Birro var först med att beskriva islam opartiskt. Han skrev innan tiden var mogen för sanningen om arga arabiska män som väller in i Sverige.

Det handlar om timing. Förra veckan gick Batra ut offentligt med ny åsikt, ett klartecken till journalister att granska islamiseringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in