Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Marcus Birro "välkomnar" nu Ulf Ekman till katolska kyrkan. Jag blir illa berörd när jag läser det. Marcus Birro är inte katolik mer än att han på något sätt "hejar på katolicism", han sa klart och tydligt att han är medlem i svenska kyrkan i SVT debatt nyligen.
Lillebror Birro-kännaren nr 1 kommenterar också detta faktum i ett av dagens blogginlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av garou
Vad fan nu: välkomna till vadå? Majistern är väl inte medlem i katolska kyrkan! Det är bara som han tror och hittar på! Finns Majistern? Jag menar: på riktigt?
http://www.penguinbay.net/
Bilden och den tillhörande bildtexten är oerhört mitt i prick.
Citat:
Ursprungligen postat av garou
Bert Birro - is that you?
Måste säga att nämnde skribent (till skillnad från M Birro) lyckas med konststycket att både vara synnerligen produktiv OCH skriva mycket underhållande texter. Expressen borde ha honom och inte Birro på sin lönelista.
Vad M Birro själv beträffar är det bara ännu ett osvikligt tecken på hans galopperande megalomani att han på sitt alldeles egna vis gör sig till talesman för hela den svenska delen av det katolska samfundet (om det nu stannar vid den svenska delen) i sitt välkomnande av paret Ekman.