Citat:
Birro är en hjälte ju mer jag tänker på det!
1. Han har ett gott hjärta, det har han alltid haft!
2. Han slår uppåt, och det har han ALLTID gjort, kolla gamla klipp, han har alltid varit arg på eliten!
3. Han slår alltid ett slag för allt i livet som står för äkthet, fotboll, thåström, Broder Daniel och Tranströmer, bara för att nämna några exempel!
Ja, han tycker om sig själv, lite narcissistisk kanske, men vad fan är det för fel med det då! Alternativet är ju att vara en cyniker!
Då föredrar jag känsliga personer som kanske är lite väl höga på sig själva ibland, det är förlåtligt! Sådana är vi lite till mans! Det är dom jag vill ha i mitt liv! Inga jävla intellektuella pk-cyniker!
Marcus Birro är en förbaskat bra och nyttig person för Sverige! Basta! Hoppas han får det fint tillsammans med tjejen om dom nu flyttar ihop!
Stolt Norrköpingsbo som är glad att vi fick ha honom här några år!
1. Han har ett gott hjärta, det har han alltid haft!
2. Han slår uppåt, och det har han ALLTID gjort, kolla gamla klipp, han har alltid varit arg på eliten!
3. Han slår alltid ett slag för allt i livet som står för äkthet, fotboll, thåström, Broder Daniel och Tranströmer, bara för att nämna några exempel!
Ja, han tycker om sig själv, lite narcissistisk kanske, men vad fan är det för fel med det då! Alternativet är ju att vara en cyniker!
Då föredrar jag känsliga personer som kanske är lite väl höga på sig själva ibland, det är förlåtligt! Sådana är vi lite till mans! Det är dom jag vill ha i mitt liv! Inga jävla intellektuella pk-cyniker!
Marcus Birro är en förbaskat bra och nyttig person för Sverige! Basta! Hoppas han får det fint tillsammans med tjejen om dom nu flyttar ihop!
Stolt Norrköpingsbo som är glad att vi fick ha honom här några år!
Det här är jag väldigt intresserad av.
Birro har 33000 följare på Facebook, något han aldrig upphör att slå sig för bröstet om.
Dessa följare dyrkar honom som en sektledare med snarlika repliker av typen "vi älskar dig Marcus, du är en hjälte som säger SANNINGEN" "skriver så BRA" osv osv.
Vad handlar detta om? Vilken "sanning"? Hjälte, hur då?
Birro har skrivit samma text om och om igen de senaste åren.
Det som denne gamle bölande alkis aldrig upphör att gasta om är detta:
- Det är jättesynd om Marcus Birro för att han blev "utsparkad av sin arbetsgivare" Expressen!
Verkligheten: Marcus Birro snackade skit om Expressen i högerextrem podcast. Birro var inte anställd utan frilans. Det händer ofta att frilansare får avsluta sina kontrakt utan att böla om det i åratal efteråt. En tidning är fri att anlita vilka krönikörer den vill.
- Birro har inte längre en plattform!
Verkligheten: Birro syns överallt, senast flera gånger om i Expressen.
- Birro kan inte längre försörja sig! Han måste be sina följare att swisha pengar!
Verkligheten: Kolla allabolag.com. Idioten omsatte 756 tkr år 2015. tillgångar på över en miljon. Året dessförinnan omsatte han 2 miljoner. Det är helt galet mycket bättre än de flesta skribenter i Sverige. Och han har mage att be sina fans på fejjan swisha pengar?
- Birro har uppstått som Fågel Fenix ur askan och är nu "Folkets röst"
Verkligheten: Birro har 33000 följare på Facebook som hör till bottenskrapet av mänsklig intelligens. Annars skulle de inte gå på Birros alla idiotier.
- Birro förstår vad folkets revolution handlar om, den vänder sig mot kultureliten på Södermalm som sitter i sina bubblor och har tappat kontakten med folket!
Verkligheten: Birro pratar om sig själv. Han har väldigt länge bott på Södermalm och tillhör i allra högsta grad kultureliten. Birro vittnar aldrig i sociala medier om att han träffar några människor utom sig själv, sina barn och sin fd flickvän. Dvs han lever i en bubbla. Han har ingen annan kontakt med "folket" än dem som avgudar honom på fejjan.
- Birro skriver ofantligt bra, en gudabenådad skribent!
Verkligheten: Birro har en rätt usel penna. Stavar ofta fel, är patetiskt högtravande med en massa bibelsprängda formuleringar och hittar aldrig nya vinklar, utan tuggar bara om samma gamla spyor om och om igen.
Ni som idoliserar Birro i tråden: precisera exakt vad som är så älskvärt med den här lögnaktiga offerkoftan?
Han är skön, Marcus.