2016-12-02, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Birro är en hjälte ju mer jag tänker på det!

1. Han har ett gott hjärta, det har han alltid haft!

2. Han slår uppåt, och det har han ALLTID gjort, kolla gamla klipp, han har alltid varit arg på eliten!

3. Han slår alltid ett slag för allt i livet som står för äkthet, fotboll, thåström, Broder Daniel och Tranströmer, bara för att nämna några exempel!

Ja, han tycker om sig själv, lite narcissistisk kanske, men vad fan är det för fel med det då! Alternativet är ju att vara en cyniker!

Då föredrar jag känsliga personer som kanske är lite väl höga på sig själva ibland, det är förlåtligt! Sådana är vi lite till mans! Det är dom jag vill ha i mitt liv! Inga jävla intellektuella pk-cyniker!

Marcus Birro är en förbaskat bra och nyttig person för Sverige! Basta! Hoppas han får det fint tillsammans med tjejen om dom nu flyttar ihop!

Stolt Norrköpingsbo som är glad att vi fick ha honom här några år!

Det här är jag väldigt intresserad av.
Birro har 33000 följare på Facebook, något han aldrig upphör att slå sig för bröstet om.
Dessa följare dyrkar honom som en sektledare med snarlika repliker av typen "vi älskar dig Marcus, du är en hjälte som säger SANNINGEN" "skriver så BRA" osv osv.

Vad handlar detta om? Vilken "sanning"? Hjälte, hur då?

Birro har skrivit samma text om och om igen de senaste åren.
Det som denne gamle bölande alkis aldrig upphör att gasta om är detta:

- Det är jättesynd om Marcus Birro för att han blev "utsparkad av sin arbetsgivare" Expressen!
Verkligheten: Marcus Birro snackade skit om Expressen i högerextrem podcast. Birro var inte anställd utan frilans. Det händer ofta att frilansare får avsluta sina kontrakt utan att böla om det i åratal efteråt. En tidning är fri att anlita vilka krönikörer den vill.
- Birro har inte längre en plattform!
Verkligheten: Birro syns överallt, senast flera gånger om i Expressen.
- Birro kan inte längre försörja sig! Han måste be sina följare att swisha pengar!
Verkligheten: Kolla allabolag.com. Idioten omsatte 756 tkr år 2015. tillgångar på över en miljon. Året dessförinnan omsatte han 2 miljoner. Det är helt galet mycket bättre än de flesta skribenter i Sverige. Och han har mage att be sina fans på fejjan swisha pengar?
- Birro har uppstått som Fågel Fenix ur askan och är nu "Folkets röst"
Verkligheten: Birro har 33000 följare på Facebook som hör till bottenskrapet av mänsklig intelligens. Annars skulle de inte gå på Birros alla idiotier.
- Birro förstår vad folkets revolution handlar om, den vänder sig mot kultureliten på Södermalm som sitter i sina bubblor och har tappat kontakten med folket!
Verkligheten: Birro pratar om sig själv. Han har väldigt länge bott på Södermalm och tillhör i allra högsta grad kultureliten. Birro vittnar aldrig i sociala medier om att han träffar några människor utom sig själv, sina barn och sin fd flickvän. Dvs han lever i en bubbla. Han har ingen annan kontakt med "folket" än dem som avgudar honom på fejjan.
- Birro skriver ofantligt bra, en gudabenådad skribent!
Verkligheten: Birro har en rätt usel penna. Stavar ofta fel, är patetiskt högtravande med en massa bibelsprängda formuleringar och hittar aldrig nya vinklar, utan tuggar bara om samma gamla spyor om och om igen.

Ni som idoliserar Birro i tråden: precisera exakt vad som är så älskvärt med den här lögnaktiga offerkoftan?
Citera
2016-12-02, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror det är så att Marcus Birro var först med att beskriva islam opartiskt. Han skrev innan tiden var mogen för sanningen om arga arabiska män som väller in i Sverige.

Det handlar om timing. Förra veckan gick Batra ut offentligt med ny åsikt, ett klartecken till journalister att granska islamiseringen!

Hur kan en katolik vara mer opartisk om en religion än andra?
Det finns få som har haft mer fel än du hade med det inlägget!
Citera
2016-12-02, 13:32
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Det handlar om timing. Förra veckan gick Batra ut offentligt med ny åsikt, ett klartecken till journalister att granska islamiseringen!

Helt rätt. På den tiden kallades Jimmie Åkesson för högerextrem, och när Birro gick på middag med honom så blev Birro ett paria. Idag hade ingen brytt sig.

Ett favoritcitat av Birro: Att jobba för Expressen är som att jobba för Kungen av Thailand. Ger man dom minsta kritik så blir man halshuggen. Han är skön, Marcus.
Citera
2016-12-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Det här är jag väldigt intresserad av.
Birro har 33000 följare på Facebook, något han aldrig upphör att slå sig för bröstet om.
Dessa följare dyrkar honom som en sektledare med snarlika repliker av typen "vi älskar dig Marcus, du är en hjälte som säger SANNINGEN" "skriver så BRA" osv osv.

Vad handlar detta om? Vilken "sanning"? Hjälte, hur då?

Birro har skrivit samma text om och om igen de senaste åren.
Det som denne gamle bölande alkis aldrig upphör att gasta om är detta:

- Det är jättesynd om Marcus Birro för att han blev "utsparkad av sin arbetsgivare" Expressen!
Verkligheten: Marcus Birro snackade skit om Expressen i högerextrem podcast. Birro var inte anställd utan frilans. Det händer ofta att frilansare får avsluta sina kontrakt utan att böla om det i åratal efteråt. En tidning är fri att anlita vilka krönikörer den vill.
- Birro har inte längre en plattform!
Verkligheten: Birro syns överallt, senast flera gånger om i Expressen.
- Birro kan inte längre försörja sig! Han måste be sina följare att swisha pengar!
Verkligheten: Kolla allabolag.com. Idioten omsatte 756 tkr år 2015. tillgångar på över en miljon. Året dessförinnan omsatte han 2 miljoner. Det är helt galet mycket bättre än de flesta skribenter i Sverige. Och han har mage att be sina fans på fejjan swisha pengar?
- Birro har uppstått som Fågel Fenix ur askan och är nu "Folkets röst"
Verkligheten: Birro har 33000 följare på Facebook som hör till bottenskrapet av mänsklig intelligens. Annars skulle de inte gå på Birros alla idiotier.
- Birro förstår vad folkets revolution handlar om, den vänder sig mot kultureliten på Södermalm som sitter i sina bubblor och har tappat kontakten med folket!
Verkligheten: Birro pratar om sig själv. Han har väldigt länge bott på Södermalm och tillhör i allra högsta grad kultureliten. Birro vittnar aldrig i sociala medier om att han träffar några människor utom sig själv, sina barn och sin fd flickvän. Dvs han lever i en bubbla. Han har ingen annan kontakt med "folket" än dem som avgudar honom på fejjan.
- Birro skriver ofantligt bra, en gudabenådad skribent!
Verkligheten: Birro har en rätt usel penna. Stavar ofta fel, är patetiskt högtravande med en massa bibelsprängda formuleringar och hittar aldrig nya vinklar, utan tuggar bara om samma gamla spyor om och om igen.

Ni som idoliserar Birro i tråden: precisera exakt vad som är så älskvärt med den här lögnaktiga offerkoftan?

Mycket bra sammanfattning. Jag tror att Birro är en psykiskt sjuk man som undgått behandling mot detta och därtill lider av någon slags personlighetsstörning. En gång gillade jag Birro. Var väl lättlurad. Gillade hans malande i radion och blev så imponerad att jag läste någon bok av honom. Det gör aldrig mer.
Citera
2016-12-03, 08:36
Medlem
Mosbulles avatar
Gud vad han är jobbig.
Han verkar otroligt självälskande och allmänt jobbig av det lilla jag har sett av honom.
Citera
2016-12-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Helt rätt. På den tiden kallades Jimmie Åkesson för högerextrem, och när Birro gick på middag med honom så blev Birro ett paria. Idag hade ingen brytt sig.

Ett favoritcitat av Birro: Att jobba för Expressen är som att jobba för Kungen av Thailand. Ger man dom minsta kritik så blir man halshuggen. Han är skön, Marcus.

Det handlar om timing. Birro var för tidigt ute, men han kommer sakta in i värmen igen. Vi är många som gillar honom.

Det dröjer inte länge tills en moderat politiker kommer äta något ihop med Åkesson för att sondera terrängen inför nästa val.

Expressen är ett liberalt skämt.
Citera
2016-12-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Gud vad han är jobbig.
Han verkar otroligt självälskande och allmänt jobbig av det lilla jag har sett av honom.

Kul att du upplever Birro som jobbig!

Det är jobbigt att ha alla emot sig, överleva och hitta sin plats i det nya Sverige.

Det är jobbiga personer som Birro som granskar och reflekterar över vad som händer i ett land, medan de som upplever honom som jobbig konsumerar skit och åker till Thailand. Utan att reflektera över vad de håller på med.
Citera
2016-12-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

"Blev ett paria"? Du har alltså också köpt Birros hemsnickrade mytologi om sig själv? Fakta: snubben har skrivit x antal förvirrade artiklar i Expressen så sent som förra veckan. Han var i SVT Opinion samtidigt. Han är med överallt och han tjänar pengar som gräs (750 tkr intäkter för 2015 är att tjäna pengar som gräs om man är skribent, tro mig, och året dessförinnan drog han in 2 milj).
Berätta: exakt hur är Birro "ett paria"?

Som sagt, alla tidningar har rätt att säga upp en frilans - särskilt om de snackar skit om sin uppdragsgivare offentligt. Det som skiljer Birro åt från alla andra frilansar är att han skrikit och bölat i varenda megafon han kunnat, under flera års tid, om det. Det är ingen mänsklig rättighet att ha egen krönika i Expressen.
Citera
2016-12-04, 16:15
Medlem
Citat:
Kul att du upplever Birro som jobbig!

Det är jobbigt att ha alla emot sig, överleva och hitta sin plats i det nya Sverige.

Det är jobbiga personer som Birro som granskar och reflekterar över vad som händer i ett land, medan de som upplever honom som jobbig konsumerar skit och åker till Thailand. Utan att reflektera över vad de håller på med.

Vad är det du menar att han granskar, förutom sitt eget navelludd och sin egen post-alkoholistiska bitterhet? Exakt vad? Han har skrivit precis samma artikel i många år nu, och den handlar enbart om hans egen navel.
Men den bild du beskriver är ju exakt den han försöker prångla ut om sig själv, att han skulle vara något slags profet med "örat mot gatan" och är "folkets röst".
Jag bara fattar inte att det finns folk som går på det.
Citera
2016-12-04, 16:23
Medlem
Citat:
Det handlar om timing. Birro var för tidigt ute, men han kommer sakta in i värmen igen. Vi är många som gillar honom.

Det dröjer inte länge tills en moderat politiker kommer äta något ihop med Åkesson för att sondera terrängen inför nästa val.

Expressen är ett liberalt skämt.

För tidigt ute för vad? Att skälla på islam, invandrare osv? Nej, det har SD gjort länge och Ny Demokrati innan dem.

Så ja, folk gillar väl Birros åsikter om de gillar SD, eller?
Men varför köper folk hans lögner, hans självförhärligande offerkofta samt tjatar om hur BRAA han skriver när det inte är sant?

Birro låtsas att han fick sparken från sin krönika för att han käkade lunch med SD men det är ju inte heller sant. Han hade redan fått sparken för att han snackat skit om Expressen i en podcast. Hans åsikter ligger dessutom väldigt nära SD:s så varför skulle liberala Expressen vilja behålla honom? När GP finns?
Givetvis spelade det också in att Birro skriver uselt och märkligt högtravande och uppblåst, ungefär som Ranelid, hittar aldrig nya vinklar och nej, han var inte anställd som han själv påstår utan frilans.

Tycker du att det är en mänsklig rättighet att ha krönika i Expressen? Tycker du t ex att Åkesson också borde få egen krönne i Aftonbladet? I så fall, varför det?
Citera
2016-12-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Mycket bra sammanfattning. Jag tror att Birro är en psykiskt sjuk man som undgått behandling mot detta och därtill lider av någon slags personlighetsstörning. En gång gillade jag Birro. Var väl lättlurad. Gillade hans malande i radion och blev så imponerad att jag läste någon bok av honom. Det gör aldrig mer.

Narcissistisk störning är uppenbart.
Tror också att det är "nykter alkis"-syndromet dvs envist moraliserande samt malande om Gud och Bibeln.
Offerkoftan tyder däremot på förvrängd verklighetsuppfattning. Har kanske med hans tidigare flitiga tv-tjattrande att göra vilket tydligen skapat gigantiskt bekräftelsebehov (var det Gokväll han var med i eller nåt liknande?) - eller så är det bara medfött, helt enkelt.
Citera
2016-12-06, 02:14
Medlem
Marcus Birro tigger pengar igen på sin Facebook-vägg.
Vad är det för fel på karln??

https://www.facebook.com/marcus.birr...nf&pnref=story
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in