2016-11-08, 13:49
Medlem
Ser det ut som en alkis, beter sej som en alkis och luktar som en alkis så är den nog en alkis, det upptäckte Michaela till slut.
Citera
2016-11-20, 02:39
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Jag kommer stå i främsta ledet. Jag kommer fortsätta försöka vara en röst för de miljoner människor som inte har någon röst.
Citat:
Jag lyssnar på Ulf Lundell som sjunger "Jag är hemma, ändå längtar jag hem".
Citat:
Jag har under hela mitt liv varit på tvärs med allt och alla.
Citat:
Långsamt, nästan omedvetet, rör sig alla emot varandra, härmar varandra, anpassar sig.

Men en del av oss misslyckas med det.
http://nyheter24.se/debatt/868092-ma...-som-ar-normal
Citera
2016-11-20, 09:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum
http://nyheter24.se/debatt/868092-ma...-som-ar-normal

För att vara totalt utfryst av etablissemanget tycker jag Birro har väldigt många plattformar att uttrycka sig från (nyheter24, poddar, webtv, ny roman samt Mats Magnussons självbiografi).

Det är ju dock vansinnigt sorgligt såklart att hans narcissistiska personlighetsstörning hindrar honom från att ha ett välfungerande liv med välfungerande relationer. Du kan ta valfri krönika/text från 1998, 2006, 2012 och nu 2016 och ganska tydligt se att han lidit av samma bitterhet och att han inte utvecklats ett dugg som person och inte tagit lärdom av sina misstag. Det finns tyvärr noll hopp om att han någonsin kommer bli frisk.
Citera
2016-11-21, 09:16
Medlem
MonkMans avatar
Det ar helt sjukt att han standigt delar och tjatar om vilka jobba han HAFT. "Under en tid hade jag aran att vara med i Club Calcio i tv4 bla bla bla", "En gang i tiden skrev jag kronikor for xxx", "For nagar ar sedan stod jag pa scenen med xxx i xxx, det var fantastiskt!" Han ar verkligen en sjuk man.
Citera
2016-11-21, 10:28
Medlem
Har det kommit ut någon info om varför det tog slut mellan honom och hans ex? I intervjuer har det ju låtit så otroligt lyckliga ihop.
Citera
2016-11-21, 16:51
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För att vara totalt utfryst av etablissemanget tycker jag Birro har väldigt många plattformar att uttrycka sig från (nyheter24, poddar, webtv, ny roman samt Mats Magnussons självbiografi).

Det är ju dock vansinnigt sorgligt såklart att hans narcissistiska personlighetsstörning hindrar honom från att ha ett välfungerande liv med välfungerande relationer. Du kan ta valfri krönika/text från 1998, 2006, 2012 och nu 2016 och ganska tydligt se att han lidit av samma bitterhet och att han inte utvecklats ett dugg som person och inte tagit lärdom av sina misstag. Det finns tyvärr noll hopp om att han någonsin kommer bli frisk.

Han är inte vassaste kniven i lådan, men han är åtminstone medveten om sin personlighetsstörning! Dessutom är han godhjärtad! Han var mycket omtyckt här i Norrköping där jag bor, och tog alltid chansen att hylla staden och folket som bor här! Vilket vi sög i oss!

Han gillar fotboll, Thåström, Tranströmer och är emot etablissemanget, en sådan person måste man gilla mer än vad man ogillar! Ibland har han en vass penna dessutom! Jag tror faktiskt han är precis lagom begåvad för att åsamka maximal skada på etablissemanget, tillräckligt obegåvad för att ta martyrrollen på allvar och tillräckligt begåvad för att inte vara harmös från sin plattform!
Citera
2016-11-23, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Han är inte vassaste kniven i lådan, men han är åtminstone medveten om sin personlighetsstörning! Dessutom är han godhjärtad! Han var mycket omtyckt här i Norrköping där jag bor, och tog alltid chansen att hylla staden och folket som bor här! Vilket vi sög i oss!

Han gillar fotboll, Thåström, Tranströmer och är emot etablissemanget, en sådan person måste man gilla mer än vad man ogillar! Ibland har han en vass penna dessutom! Jag tror faktiskt han är precis lagom begåvad för att åsamka maximal skada på etablissemanget, tillräckligt obegåvad för att ta martyrrollen på allvar och tillräckligt begåvad för att inte vara harmös från sin plattform!

Ja kanske tidigare, men nu så är han en person som skriver spaltmeter om hur synd det är om honom själv, för att ingen vill publicera hans texter om hur synd det är om honom, när anledningen är att han började skriva hur synd det var om honom, fast många fortfarande publicerar hans texter om hur synd det är om honom, bara inte de han vill ska publicera texter om hur synd det är om honom!
Citera
2016-11-23, 04:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Ja kanske tidigare, men nu så är han en person som skriver spaltmeter om hur synd det är om honom själv, för att ingen vill publicera hans texter om hur synd det är om honom, när anledningen är att han började skriva hur synd det var om honom, fast många fortfarande publicerar hans texter om hur synd det är om honom, bara inte de han vill ska publicera texter om hur synd det är om honom!
Håller med men samtidigt är det lite tragiskt att han går från att bli anlitad lite överallt (för mycket anser jag) i MSM media till att i princip bli paria för några ord på twitter om vilken religion han ansåg vara orsaken bakom terrordåden.
Citera
2016-11-23, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Håller med men samtidigt är det lite tragiskt att han går från att bli anlitad lite överallt (för mycket anser jag) i MSM media till att i princip bli paria för några ord på twitter om vilken religion han ansåg vara orsaken bakom terrordåden.

Kan det inte vara så enkelt att han är frustrerad? Det skulle varje annan journalist också bli när mattan rycks bort, med försörjning och allt annat som följer med ett stadigt och tryggt arbete på en skit-tidning. Det är yttrandefrihetens pris som Birro har fått betala, som att bli fattig och utfryst. Tänkvärt i dessa tider där ekonomi och skiftande opinion får Moderater med AKB, att pudla och ändra åsikt om islams framfart i Sverige.

Det är en begreppsförvirring i Sverige där islamistisk infiltration kallas för integration. Ekonomiska migranter ur olika socioekonomiska bottenskrap i arabvärlden kallas för asylsökande. Kanske Birro kommer få ta plats i framtiden, eftersom vi alla behöver hjälp att reda ut begreppen?
Citera
2016-11-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Har det kommit ut någon info om varför det tog slut mellan honom och hans ex? I intervjuer har det ju låtit så otroligt lyckliga ihop.

Alkoholen
Citera
2016-11-23, 15:49
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Marcus Birro är ett utmärkt exempel på hur det går för italienare med kristna värderingar i Sverige. Hans landsman kirurg Paolo Macchiarini och fd boxaren Paolo Roberto har också varit nertryckta under deras vistelse i Sverige. Det är som många påpekat tidigare: Italiensk bakgrund är förbjuden i Sverige.

Om han är smart så utnyttjar han sitt italienska medborgarskap och börjar om på ny kula i Italien istället.
Citera
2016-11-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Alkoholen

Är det spekulationer eller är det en officiell förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in