Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
För att vara totalt utfryst av etablissemanget tycker jag Birro har väldigt många plattformar att uttrycka sig från (nyheter24, poddar, webtv, ny roman samt Mats Magnussons självbiografi).
Det är ju dock vansinnigt sorgligt såklart att hans narcissistiska personlighetsstörning hindrar honom från att ha ett välfungerande liv med välfungerande relationer. Du kan ta valfri krönika/text från 1998, 2006, 2012 och nu 2016 och ganska tydligt se att han lidit av samma bitterhet och att han inte utvecklats ett dugg som person och inte tagit lärdom av sina misstag. Det finns tyvärr noll hopp om att han någonsin kommer bli frisk.
Han är inte vassaste kniven i lådan, men han är åtminstone medveten om sin personlighetsstörning! Dessutom är han godhjärtad! Han var mycket omtyckt här i Norrköping där jag bor, och tog alltid chansen att hylla staden och folket som bor här! Vilket vi sög i oss!
Han gillar fotboll, Thåström, Tranströmer och är emot etablissemanget, en sådan person måste man gilla mer än vad man ogillar! Ibland har han en vass penna dessutom! Jag tror faktiskt han är precis lagom begåvad för att åsamka maximal skada på etablissemanget, tillräckligt obegåvad för att ta martyrrollen på allvar och tillräckligt begåvad för att inte vara harmös från sin plattform!