Citat:
Nu lipar Birro över att hans talangfulle storebror äntligen verkar ha förstått att kvalitet och Marcus inte går hand i hand.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17682556.ab
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17682556.ab
Från Mackans Facebook:
Citat:
Detta kräver några förklarande rader.
Först. Det är inte jag som "gått till media".
Eftersom vi satt i Skavlan i SVT och i andra sammanhang och talade om att vi tillsammans skulle skriva en serie för SVT om 90-talet, musik, kärlek och hjältar är det kanske inte konstigt att journalister undrar vad det var som hände.
Till sist svarade jag på några av de frågorna.
Vi skrev även kontrakt på serien. I våras köpte min bror ut mig och då fick jag uppfattningen att han inte ville skriva den typen av historia som vi skulle ha berättat och jag utgick ifrån att det han skrivit på skulle handla om något annat.
Därför blev jag fundersam när jag idag läser att han själv skrivit den serien vi skrivit kontrakt på och talat så länge om.
Jag är VERKLIGEN inte bitter. Min bror är fri att jobba eller inte jobba med vilka han vill.
Han ville inte ha med mig på det här skeppet och jag fick reda på det idag, under de här förutsättningarna.
Inte så snyggt kanske men så är det nu.
Jag går rätt raskt vidare i mitt liv och fokuserar närmast yrkesmässigt på Calcio Amore som släpps i november.
Först. Det är inte jag som "gått till media".
Eftersom vi satt i Skavlan i SVT och i andra sammanhang och talade om att vi tillsammans skulle skriva en serie för SVT om 90-talet, musik, kärlek och hjältar är det kanske inte konstigt att journalister undrar vad det var som hände.
Till sist svarade jag på några av de frågorna.
Vi skrev även kontrakt på serien. I våras köpte min bror ut mig och då fick jag uppfattningen att han inte ville skriva den typen av historia som vi skulle ha berättat och jag utgick ifrån att det han skrivit på skulle handla om något annat.
Därför blev jag fundersam när jag idag läser att han själv skrivit den serien vi skrivit kontrakt på och talat så länge om.
Jag är VERKLIGEN inte bitter. Min bror är fri att jobba eller inte jobba med vilka han vill.
Han ville inte ha med mig på det här skeppet och jag fick reda på det idag, under de här förutsättningarna.
Inte så snyggt kanske men så är det nu.
Jag går rätt raskt vidare i mitt liv och fokuserar närmast yrkesmässigt på Calcio Amore som släpps i november.
Min fetmarkering; jag får intrycket att Peter sagt ungefär "Du Marcus, är det okej om jag köper ut dig från TV-serien?" och Marcus sagt ja och tagit för givet att Peter menade att hela serien skulle läggas ner, medan Peter mest menade att han ville ha full och allsmäktig kontroll över manusskrivandet och inte tvingas skriva in Baileysfrukostar och Thåströmhyllningar i varje scen.
Verkar som om även Peter överskattar sin brors slutledningsförmåga

Jag var tvungen att googla Calcio Amore, som Birro ju nu arbetar "närmast yrkesmässigt" på. Det är tydligen en bok om fotboll för 10- till 15-åringar. Birro hävdar i ett blogginlägg att det inte finns några ungdomsböcker om fotboll, vilket tyder på att han aldrig besökt barn- och ungdomsavdelningen på ett bibliotek eller en bokhandel.
http://bloggar.expressen.se/birro/2013/07/calcio-amore/
Senast redigerad av Uncle Duke 2013-10-18 kl. 14:33.
Senast redigerad av Uncle Duke 2013-10-18 kl. 14:33.