2013-10-18, 14:22
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Nu lipar Birro över att hans talangfulle storebror äntligen verkar ha förstått att kvalitet och Marcus inte går hand i hand.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17682556.ab

Från Mackans Facebook:

Citat:
Detta kräver några förklarande rader.
Först. Det är inte jag som "gått till media".
Eftersom vi satt i Skavlan i SVT och i andra sammanhang och talade om att vi tillsammans skulle skriva en serie för SVT om 90-talet, musik, kärlek och hjältar är det kanske inte konstigt att journalister undrar vad det var som hände.
Till sist svarade jag på några av de frågorna.

Vi skrev även kontrakt på serien. I våras köpte min bror ut mig och då fick jag uppfattningen att han inte ville skriva den typen av historia som vi skulle ha berättat och jag utgick ifrån att det han skrivit på skulle handla om något annat.
Därför blev jag fundersam när jag idag läser att han själv skrivit den serien vi skrivit kontrakt på och talat så länge om.

Jag är VERKLIGEN inte bitter. Min bror är fri att jobba eller inte jobba med vilka han vill.
Han ville inte ha med mig på det här skeppet och jag fick reda på det idag, under de här förutsättningarna.

Inte så snyggt kanske men så är det nu.

Jag går rätt raskt vidare i mitt liv och fokuserar närmast yrkesmässigt på Calcio Amore som släpps i november.

Min fetmarkering; jag får intrycket att Peter sagt ungefär "Du Marcus, är det okej om jag köper ut dig från TV-serien?" och Marcus sagt ja och tagit för givet att Peter menade att hela serien skulle läggas ner, medan Peter mest menade att han ville ha full och allsmäktig kontroll över manusskrivandet och inte tvingas skriva in Baileysfrukostar och Thåströmhyllningar i varje scen.
Verkar som om även Peter överskattar sin brors slutledningsförmåga

Jag var tvungen att googla Calcio Amore, som Birro ju nu arbetar "närmast yrkesmässigt" på. Det är tydligen en bok om fotboll för 10- till 15-åringar. Birro hävdar i ett blogginlägg att det inte finns några ungdomsböcker om fotboll, vilket tyder på att han aldrig besökt barn- och ungdomsavdelningen på ett bibliotek eller en bokhandel.

http://bloggar.expressen.se/birro/2013/07/calcio-amore/
Senast redigerad av Uncle Duke 2013-10-18 kl. 14:33.
Citera
2013-10-18, 16:04
Medlem
Ratads avatar
Tror ni jag skulle kunna köpa ut Birro från all media? Han får en baginbox mot att han aldrig mer skriver, intervjuas eller ens syns i media.

Han har haft kriser men jag undrar om det inte finns bättre sätt att använda serverutrymmer och papper på. Är det journalisterna som hade en tomsida eller han själv som känner sig bortglömd? Han är som en Helena Bergströmkaraktär - fast på riktigt.
Citera
2013-10-18, 20:34
Medlem
Om Markus går med på att bli utköpt så ska han väl för i helvete också hålla käften i media och inte komma och gråta i efterhand om vilken dålig behandling han fått av sin bror! Tycker det är dåligt gjort att hänga ut sin bror offentligt på detta sätt. Sådant håller man internt inom "la famiglia". Jävla uppmärksamhetstörstande sopa!
Citera
2013-10-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Om Markus går med på att bli utköpt så ska han väl för i helvete också hålla käften i media och inte komma och gråta i efterhand om vilken dålig behandling han fått av sin bror! Tycker det är dåligt gjort att hänga ut sin bror offentligt på detta sätt. Sådant håller man internt inom "la famiglia". Jävla uppmärksamhetstörstande sopa!

Birro verkar även ha dragit upp tempot i sina utspel vad gäller både hur många motsättningar i en och samma mening han kan bygga in. Samt hur lång tid det tar mellan utspelen. Kanske just för att det är inom "la famiglia", han insåg att det kanske inte gick att bara hugga skallen av brodern i pressen utan fick lov att formulera sig lite snällare på fejan.

Så han har ringt tidningar om detta, twittrat och fejsbookat. Då väntar vi på krönikan där han bygger in:

"jag är sviken av mitt eget blod, det gör så ont, jag är inte bitter, jag trodde den var nedlagd fast jag fick betalt, brorsan får göra vad han vill med sitt liv bara han gör som jag vill, jag är inte bitter men han hade skrivit klart allt, jag har inte slackat, han väntade bara tre år på mej, han förklarade att han inte ville skriva en historia om MEJ...det är det som gör mest ont, han ville inte skriva om MEJ, jag fick reda på det i våras, men jag fattade det inte förrän idag....det är alla andras fel, mest min svensklärare Anns fel".

Naturligtvis kommer han inte "raskt gå vidare", har den karln nånsin gjort det?
Citera
2013-10-18, 21:28
Medlem
och frugan Jonna Vanhatalo eldar på konflikten på twitter:
""Kniven i ryggen" -ny tv-serie att se fram emot. Wohoo. Lite "Breaking bad" och så en del verklighetsbaserade svinigheter. Möcke bra så."
Citera
2013-10-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Birro verkar även ha dragit upp tempot i sina utspel vad gäller både hur många motsättningar i en och samma mening han kan bygga in. Samt hur lång tid det tar mellan utspelen. Kanske just för att det är inom "la famiglia", han insåg att det kanske inte gick att bara hugga skallen av brodern i pressen utan fick lov att formulera sig lite snällare på fejan.

Så han har ringt tidningar om detta, twittrat och fejsbookat. Då väntar vi på krönikan där han bygger in:

"jag är sviken av mitt eget blod, det gör så ont, jag är inte bitter, jag trodde den var nedlagd fast jag fick betalt, brorsan får göra vad han vill med sitt liv bara han gör som jag vill, jag är inte bitter men han hade skrivit klart allt, jag har inte slackat, han väntade bara tre år på mej, han förklarade att han inte ville skriva en historia om MEJ...det är det som gör mest ont, han ville inte skriva om MEJ, jag fick reda på det i våras, men jag fattade det inte förrän idag....det är alla andras fel, mest min svensklärare Anns fel".

Naturligtvis kommer han inte "raskt gå vidare", har den karln nånsin gjort det?

Nej, att gå vidare verkar inte vara den gode Birros starka sida. Har han inte glömt den elaka fröken Ann från skoltiden så lär han inte glömma denne oförrätt från sin egen bror i första taget. Birro verkar lägga en liten sten i sin ryggsäck varje dag. Han verkar inte ha viljan eller förmågan att plocka ur en sten då och då.
Citera
2013-10-18, 23:00
Medlem
vinbras avatar
Det var väl ingen som tvingade honom att gå med på att bli utköpt? Och han verkar ju inte ha ansträngt sig speciellt mycket för att ta reda på varför brorsan ville göra det. Och om man går med på en sådan deal så tar man väl pengarna och håller truten utåt sedan?
Citera
2013-10-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solo-Lars
och frugan Jonna Vanhatalo eldar på konflikten på twitter:
""Kniven i ryggen" -ny tv-serie att se fram emot. Wohoo. Lite "Breaking bad" och så en del verklighetsbaserade svinigheter. Möcke bra så."

Går det att ha en masspsykos om man bara är två stycken? Vad ska hon med twitterkontot till, räcker det inte med att en i familjen Knas har det? Hm, hon kanske vill ha lite strålglans hon med författarfru istället för fotbollsfru...
Citera
2013-10-18, 23:08
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Går det att ha en masspsykos om man bara är två stycken?

Ja, då kallas det folie ā deux, men jag betvivlar att detta är så allvarligt att man kan kalla det psykos. Snarare en lojal maka som endast hört sin käre makes version av "sveket" och snällt rycker ut till hans försvar.
Citera
2013-10-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Det var väl ingen som tvingade honom att gå med på att bli utköpt? Och han verkar ju inte ha ansträngt sig speciellt mycket för att ta reda på varför brorsan ville göra det. Och om man går med på en sådan deal så tar man väl pengarna och håller truten utåt sedan?

Exactomundo vinbra! Det är min åsikt också
Citera
2013-10-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ja, då kallas det folie ā deux, men jag betvivlar att detta är så allvarligt att man kan kalla det psykos. Snarare en lojal maka som endast hört sin käre makes version av "sveket" och snällt rycker ut till hans försvar.

Tack, ska svänga mej med det nån gång

Verkar inte vara så att familjerna Birro firar jul ihop direkt, snarare så att det skapas en fiktiv stridszon stadsdelarna emellan med möjligtvis Gamla stan som neutral zon.

Synd hon inte kunde varit den kloka delen och hållt snattran.
Citera
2013-10-19, 19:07
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Verkar inte vara så att familjerna Birro firar jul ihop direkt, snarare så att det skapas en fiktiv stridszon stadsdelarna emellan med möjligtvis Gamla stan som neutral zon.

Verkar som om du har rätt. Marcus avslöjar nu "sanningen" om schismen. Peter, liksom alla andra i medieeliten, hatar naturligtvis Marcus för att Marcus är kristen och har varit med i På spåret!

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17686692.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in