2013-10-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Verkar som om du har rätt. Marcus avslöjar nu "sanningen" om schismen. Peter, liksom alla andra i medieeliten, hatar naturligtvis Marcus för att Marcus är kristen och har varit med i På spåret!

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17686692.ab

Det är ju Pernilla Wahlgren- varning på det här! Varför gå ut i pressen med detta? Så fruktansvärt patetiskt. Marcus gör det smärtsamt tydligt varför brodern valde att avsluta samarbetet. Funderar på hur Marcus hade täkt jobba på projektet om han ej umgåtts med brodern på ett halvår före utköpet...

Naturligtvis är Marcus ett offer och brodern avundsjuk för att Marcus fått ordning på sitt liv. Rivalitet ska det handla om. Man anar dock att det är den yngre broderns flyktighet och brist på kontinuitet i sina åsikter som kan vara roten till det hela. Vilken närstående orkar hålla koll på vad Birro tycker från dag till dag?
Citera
2013-10-19, 20:15
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Det är ju Pernilla Wahlgren- varning på det här! Varför gå ut i pressen med detta? Så fruktansvärt patetiskt. Marcus gör det smärtsamt tydligt varför brodern valde att avsluta samarbetet. Funderar på hur Marcus hade täkt jobba på projektet om han ej umgåtts med brodern på ett halvår före utköpet...

Naturligtvis är Marcus ett offer och brodern avundsjuk för att Marcus fått ordning på sitt liv. Rivalitet ska det handla om. Man anar dock att det är den yngre broderns flyktighet och brist på kontinuitet i sina åsikter som kan vara roten till det hela. Vilken närstående orkar hålla koll på vad Birro tycker från dag till dag?
Äldre brodern har civilkurage. Låter inte blod vara tjockare än vatten. Låter brodern veta vilken råtta han är. Vem minns inte när de båda bröderna satt på läktaren och debatterade ditten och datten tjugotalet år sedan och hävdade att det var en rättighet för unga som inte hade jobb osv att stjäla. Peter har gått vidare som människa , Marcus är kvar på apstadiet.
Citera
2013-10-19, 21:07
Bannlyst
Tycker inte Marcus är patetisk i detta fall - enligt artikeln så har ju Peter varit ganska otydlig mot honom angående det havererade manussamarbetet.

Men för oss tv-tittare är det givetvis skönt att Marcus inte fått vara med...
Citat:
– I våras fick jag reda på att Peter ville skriva ut mig ur projektet. Hans förklaring då var att han inte ville rota i 90-talet och inte vill skriva något som låg nära våra egna liv. Jag gick därför med på att bli ”utköpt”, skriver Marcus Birro.

Han trodde att Peter skulle skriva något helt annat för SVT.

Så visade sig inte vara fallet.

– Det som hänt är alltså att han hela tiden inte velat ha med mig i sin serie. Det har han all rätt att inte vilja. Jag hade dock önskat att han kunde vara mer direkt och noga med hur han tänkte och planerade.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17686692.ab
Citera
2013-10-19, 21:28
Medlem
Ceborgias avatar
När till och med familjemedlemmar nu vänder honom ryggen, så borde det kanske vara glasklart för Marcus att någonting i hans person är allvarligt fel. Men han klarar helt enkelt inte av att lösa den ekvationen. Istället gör han precis det han är så avskydd för, han hoppar i offerkoftan och gråter ut för hela svenska folket. Denna man kommer alltid att se sig som ett offer, för han är oförmögen att förknippa sin situation med sina personliga brister.

Man kan ju tycka att den som är religiös borde ha kommit till en någorlunda grundläggande insikt i sig själv, men det har tyvärr inte Marcus gjort, vilket borde vara bevis nog för hur pass "seriös" han är i sin tro.
Citera
2013-10-19, 21:39
Medlem
bernters avatar
Den jävla råttan antyder att brodern på nåt sätt missunnar honom att han styrt upp sitt liv. Han har svikit alla de ideal bröderna stått för och då säger han bye bye. Råttan som är helt borta och inte kan göra en adekvat analys pissar på sin broder.
Citera
2013-10-19, 21:49
Medlem
Lipar ut i aftonhoran och har mage att hänga ut sin bror... Suck Marcus...
Du har blivit en kristen jävla mediahora, en sån du själv hata förr och sa dej aldrig bli...

Tacka fan att Peter inte vill jobba med dej, du skulle ju förstöra manus etc, med ditt Livets Ord-pladder...

Börja supa igen, så det blir människa av dej!
Citera
2013-10-19, 22:38
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Verkar som om du har rätt. Marcus avslöjar nu "sanningen" om schismen. ....
.
.

När man ser den kortvuxne zigenaren Peter Birro på ca 155 cm och den storvuxne italienaren Marcus Birro på 190 cm, så förstår man plötsligt allt. Marcus bör undvika allt samarbete med zigenar-Peter, som göteborgarna säger.

De bägge bröderna har samma far, men olika mödrar. Peter är zigenare och Marcus är italienare.
Citera
2013-10-19, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
"jag är sviken av mitt eget blod, det gör så ont, jag är inte bitter, jag trodde den var nedlagd fast jag fick betalt, brorsan får göra vad han vill med sitt liv bara han gör som jag vill, jag är inte bitter men han hade skrivit klart allt, jag har inte slackat, han väntade bara tre år på mej, han förklarade att han inte ville skriva en historia om MEJ...det är det som gör mest ont, han ville inte skriva om MEJ, jag fick reda på det i våras, men jag fattade det inte förrän idag....det är alla andras fel, mest min svensklärare Anns fel".
Svenskläraren Ann - är det ett skämt om att han inte kan skriva?
Citat:
Ursprungligen postat av Ceborgia
Man kan ju tycka att den som är religiös borde ha kommit till en någorlunda grundläggande insikt i sig själv, men det har tyvärr inte Marcus gjort, vilket borde vara bevis nog för hur pass "seriös" han är i sin tro.
Religiösa människor brukar vara seriöst sjuka i huvudet - Marcus inget undantag.
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Lipar ut i aftonhoran och har mage att hänga ut sin bror... Suck Marcus...
Du har blivit en kristen jävla mediahora, en sån du själv hata förr och sa dej aldrig bli...

Tacka fan att Peter inte vill jobba med dej, du skulle ju förstöra manus etc, med ditt Livets Ord-pladder...

Börja supa igen, så det blir människa av dej!
Hahaha!

Sveriges Bukowski!
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
När man ser den kortvuxne zigenaren Peter Birro på ca 155 cm och den storvuxne italienaren Marcus Birro på 190 cm, så förstår man plötsligt allt. Marcus bör undvika allt samarbete med zigenar-Peter, som göteborgarna säger.

De bägge bröderna har samma far, men olika mödrar. Peter är zigenare och Marcus är italienare.
Och pappan - är han också italienare?
Senast redigerad av flamande.grevskopa 2013-10-19 kl. 23:00.
Citera
2013-10-19, 23:33
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta

Är detta din egen hemkokta teori eller något som du kan backa upp med trovärdiga källor (i detta speciella fall kan jag t o m gå så långt som att räkna Marcus själv som en tillfälligtvis trovärdig källa)? Jag har aldrig hört att de skulle vara annat än helbröder. Att de skulle vara zigenare har man ju hört förr bland vissa konspirationsteoretiker i denna tråd, men för vissa Flashbackare är ju alla man ogillar (och som inte uppenbarligen är negrer eller araber eller ostasiater) antingen judar eller zigenare, så den teorin ger jag inte heller mycket för
Senast redigerad av Uncle Duke 2013-10-19 kl. 23:36.
Citera
2013-10-20, 00:05
Medlem
vinbras avatar
Det som fått Peter att dra öronen åt sig handlar sannolikt bland annat om Marcus ökade engagemang i Livets ord.

Här krönika fån Marcus om Livets ord.
Senast redigerad av vinbra 2013-10-20 kl. 00:10.
Citera
2013-10-20, 00:14
Medlem
Apropå det här med släkten, var det inte Marcus som lämnade återbud till något kneg i Sverige för han skulle träffa sin sjuke far som låg på sjukhus, men i stället stack till Italien och kollade fotboll för ett tag sedan. Och där skulle han träffa sina fastrar, lögn det med.

Denne Birro som ständigt tjatar om värdighet är ju värre än vilken dokusåpaunge som helst, vädra sina tillkortakommanden gentemot brorsan i Ab.Lågt.

Peter har köpt ut Marcus ur samarbetet. Det är klara papper. Har inte Marcus fattat det ännu?

Fullt förståeligt att Peter inte vill ha med brorsan i den kommande TV-serien. Går ju inte att hålla en stringent konsekvent linje i en TV-följetong med en sådan opålitlig egotrippad pladderpelle vid sin sida som Markus.
Citera
2013-10-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Det som fått Peter att dra öronen åt sig handlar sannolikt bland annat om Marcus ökade engagemang i Livets ord.

Här krönika fån Marcus om Livets ord.

Den krönikan visar ju bara att Birro inte vet vad Livets Ord är. Ja, de talar i tungor, de är för barnaga, de tycker homosexualitet är fel och går att botas och ja, de har föreläsare från andra än sitt eget trossamfund och ja, de är för välgörenhet. Birro är förvånad över nåt som inte förvånar någon annan.

Krönikan från 16 oktober berör att Birro inte vågade vittna mot en fotbollshuligan som smockat på honom. Naturligtvis är det inte Birros fel att han inte tar nåt eget ansvar och ej har nåt civilkurage, det är samhällets. Men vad väntar man sig av ett ego som inte ens bryr sig om att hjälpa en rullstolsbunden flicka med hennes ryggsäck?

http://www.expressen.se/kronikorer/m...tna-mot-honom/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in