2013-03-14, 18:38
Medlem
Basil Fawltys avatar
Birro höll faktiskt på att dö bara för några månader sedan, säger han nu, mannen som i varje krönika, varje blogg eller twitterinlägg håller omvärlden informerad om hur han mår.

"I vintras kunde jag faktiskt ha gått under. Det har jag läkarnas varnande och omtänksamma försäkringar på. Jag kunde ha dött"

http://bloggar.expressen.se/birro/2013/03/onsdag-i-rom/

Läkarna har försäkrat honom att det var så. Bara en sådan sak!

Undrar vad det kan ha varit? Är det de två glasen rött han drack i somras, hans portvinstå eller vad?

Orolig.
Citera
2013-03-14, 18:58
Medlem
langaocbs avatar
En gång i tiden tyckte jag att Marcus Birro var rätt skön. Jag höll inte med honom om allt han sa men stod oftast på hans sida när han var på teve och debatterade allt mellan himmel och jord.
Saker och ting ändrar sig och jag har insett vilken jävla idiot människan är. Nu undrar jag om det finns någon kvar som faktiskt gillar honom?
Har han blivit en sån person som bara får sina alster lästa av hatare?
Roade mig med att läsa dom första sidorna i den här tråden. Som vanligt i skvallerforumet är mycket av negativ karaktär men en och annan försvarade honom och sa att dom gillade honom.
Det var många sidor sedan någon sa något positivt i denna tråden. Alla har tröttnat nu va?

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Varför skulle vi i Sverigen bry oss om Påven, katolska kyrkan och Italien över huvud taget?

För att Birro bryr sig och hela universum cirkulerar runt honom. Pajar tåget Birro sitter på är det en direkt kränkning av honom som person. Är Birro singel råder det en galen tvåsamhetsfascism i Sverige. Skaffar Birro barn och fru råder det ett fullskaligt krig mot kärnfamiljen i Sverige, und so weiter.
Killen är en fullblodsnarcissist.
Citera
2013-03-14, 21:21
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
En gång i tiden tyckte jag att Marcus Birro var rätt skön. Jag höll inte med honom om allt han sa men stod oftast på hans sida när han var på teve och debatterade allt mellan himmel och jord.
Saker och ting ändrar sig och jag har insett vilken jävla idiot människan är. Nu undrar jag om det finns någon kvar som faktiskt gillar honom?
Har han blivit en sån person som bara får sina alster lästa av hatare?
Roade mig med att läsa dom första sidorna i den här tråden. Som vanligt i skvallerforumet är mycket av negativ karaktär men en och annan försvarade honom och sa att dom gillade honom.
Det var många sidor sedan någon sa något positivt i denna tråden. Alla har tröttnat nu va?

På Facebook har han fans i alla fall, runt 4000 eller så. Han brukar också få uppskattande kommentarer från snälla små tanter varje gång han gör något populistiskt utspel mot Försäkringskassan eller alkoholism eller något annat otäckt, om man ska tro vad kvällsblaskorna säger.
Och på Twitter retweetar han varenda positivt kvitter någon skriver om honom (när han skrivit något snällt om påven, till exempel), så där kan du ganska lätt se att det faktiskt finns folk som verkar gilla honom på riktigt. Man undrar ju hur man tänker om man på allvar lyssnar på livsråd eller argument i offentliga debatter från herr Birro, som ju ständigt ändrar sig.

På Facebook har han även stavat sin dotters namn fel. Hon heter Sevreriina enligt Birros presentation (som även nämner att han vunnit På Spåret, men Severiina överallt annars, enligt internet. Upptäckte det av en slump nyss när jag skulle kolla om han hade några fans
Citera
2013-03-14, 22:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
På Facebook har han fans i alla fall, runt 4000 eller så. Han brukar också få uppskattande kommentarer från snälla små tanter varje gång han gör något populistiskt utspel mot Försäkringskassan eller alkoholism eller något annat otäckt, om man ska tro vad kvällsblaskorna säger.

Misstänkte att fanbasen hade ändrats från Thåströmdiggande snubbar och snubbinor mellan 20-40 till kristna små snälla tanter.
Citera
2013-03-20, 23:57
Medlem
Har de varit elaka mot Birro igen?

"Den svenska humoreliten beter sig som packade drängar på en midsommarfest "

"Humorn i det här landet är fascismens fanbärare. Välbetalda mobbare och homosexuella sexister."

I dagens Expressen.http://www.expressen.se/kronikorer/m...midsommarfest/

Och från Världen idag. http://blogg.varldenidag.se/birros-b...ag-far-betala/

"Som att allt färre ville komma till Birros Bord. Som avskyn jag möter i namnkunniga mediala mobbares ständiga uppkastningar."

"Som den totala tystnaden från kollegor och andra. Ingen sluter upp."

"Men i de här stängda, ateistiska sammanhangen jag verkar i, är jag numera en halvgalen predikant som talar om Gud så fort jag får chansen, som ber till Jesus och berömmer Påven."

"Jag har inga vänner alls i kultursfären. Alla andra författare avskyr mig eller ser på mig som en bluff."

Och så avslutar han med några språkliga pärlor:

"Jag har inte valt det här kallet. Alltså följer jag det vart det än leder mig.
Jag är inte ensam. Jag fortsätter tala om det som mitt hjärta är fullt. Sverige ligger inte i Södermalm, det är faktiskt knappast tvärtom."

Ja nog fan är han en bluff alltid.
Citera
2013-03-21, 13:02
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren

"Humorn i det här landet är fascismens fanbärare. Välbetalda mobbare och homosexuella sexister."

"Som att allt färre ville komma till Birros Bord. Som avskyn jag möter i namnkunniga mediala mobbares ständiga uppkastningar."

"Men i de här stängda, ateistiska sammanhangen jag verkar i, är jag numera en halvgalen predikant som talar om Gud så fort jag får chansen, som ber till Jesus och berömmer Påven."

"Jag har inga vänner alls i kultursfären. Alla andra författare avskyr mig eller ser på mig som en bluff."

Jag är inte ensam. Jag fortsätter tala om det som mitt hjärta är fullt. Sverige ligger inte i Södermalm, det är faktiskt knappast tvärtom."

Det kan inte vara så att han faktiskt är genuin och menar det han säger?
Det finns en plats för sådana som Marcus Birro i samhället tycker jag!
Citera
2013-03-21, 23:47
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det kan inte vara så att han faktiskt är genuin och menar det han säger?
Det finns en plats för sådana som Marcus Birro i samhället tycker jag!

Jo, herr Birro är definitivt en genuint äkta pappskalle, och sådana behövs också. Livet blir trots allt lite roligare för varje fåne som sticker fram trynet och hävdar att de förtjänar berömmelse och ära. Birro tror ju själv att han är någon slags blandning av Jesus, Strindberg och Totti, fast han i själva verket är någon slags svensk 2000-tals-William McGonnagal
Citera
2013-03-22, 06:25
Medlem
Citat:

Jag tycker Birro skriver på en alldeles för dålig svenska för att kalla sig författare. Felstavningar är snarare regel än undantag i hans bloggar och krönikor. Felstavningarna är i och för sig inte det jag i första hand stör mig på i hans språk för de är ju oftast slarvfel. Men han kan väl för fan korrläsa innan hans alster går i tryck?

"Jag har inte valt det här kallet." skriver Birro. Enligt mig skriver man inte så. Ett kall är inget val. Därför behöver Birro inte förklara för läsaren att han inte valt kallet.

Ännu värre: "Jag fortsätter tala om det som mitt hjärta är fullt." Vad fan menar han med den meningen? Antingen ska det stå "Jag fortsätter tala om det som om mitt hjärta är fullt. Eller "Jag fortsätter tala om det som mitt hjärta är fullt utav eller av........" Eller "Jag fortsätter tala om det som OM mitt hjärta är fullt utav eller av........."

Vissa saker blir obegripliga därför att Birro inte behärskar språket tillräckligt bra.

Ja jag håller med om att även Birro har en plats bland oss. Men varför i hela friden får han den uppmärksamhet han har?

Beträffande uppmärksamheten så kanske det säger mer om de som ger Birro denna uppmärksamhet än det säger om honom? Muppar av alla de slag får ju mer och mer plats i den mediala ankdammen.

För övrigt hotar Birro med att flytta till Rom nästa år. Kan det innebära mindre medial uppmärksamhet i Sverige månne?
Citera
2013-03-22, 10:29
Bannlyst
Det är inte ofta jag "älskar att hata" men i Birros fall gör jag ett undantag, han ber verkligen om att bli hatad och förlöjligad.

Hela hans liv tycks vara en missriktad bön, hans "kall" är att vara totalt vilse inför öppen ridå, hade han inte varit så inbillsk och narcissistisk skulle jag tycka synd om honom, tyvärr förtjänar han inget medlidande, enbart förakt.

Men det mest tragiska är kanske att Expressen, TV4 och andra ger aset så mycket utrymme, kanske för att de är väl medvetna om att många läsare/tittare "älskar att hata" Birro, och ser honom därför som en lönsam affär?

När man läser den här tråden så blandas gapskratt med ilska, Birro är verkligen en tragikomisk skithög.

Jag hatar honom!
Citera
2013-03-22, 10:40
Bannlyst
Citat:

Birro är i sanning en stor författare, han får mig att skratta åtminstone...!

Det glädjer mitt svarta hjärta att allt färre vill komma till Birros bord, och att hans "kollegor" behandlar honom som luft; givetvis har mannen själv ingen susning om varför...
Citera
2013-03-22, 10:58
Medlem
UT64s avatar
Jag konstaterar igen att det faktiskt finns något äkta hos Birro. Beviset är
att han blir konstant utskälld, inte minst i denna tråd. Hade han verkligen varit
en nolla hade han inte ens haft någon egen tråd här. All ilska och alla
elakheter som riktas mot honom visar att det han säger berör massor av
människor. Visserligen berör det kanske på ett negativt sätt men i alla fall!
Citera
2013-03-22, 11:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag konstaterar igen att det faktiskt finns något äkta hos Birro. Beviset är
att han blir konstant utskälld, inte minst i denna tråd. Hade han verkligen varit
en nolla hade han inte ens haft någon egen tråd här. All ilska och alla
elakheter som riktas mot honom visar att det han säger berör massor av
människor. Visserligen berör det kanske på ett negativt sätt men i alla fall!

Birro är ledsen över att folk inte ser honom som en ordkonstnär och stor författare. Det beror på att han är kass på att skriva inte att han är hatad för sina åsikter.
Det hade varit en sak om han hade någon slags Ranelidsk stil och bara bubblat på om kärleken hit och dit. Nu kastar han skit på allt och alla men blir förvånad, nej kränkt om någon ger honom ett nålstick då och då. Han blir kränkt när han inte blir recenserad, han blir kränkt när någon skriver om
hans person i en recension om hans självbiografi när recensionen är negativ men bekräftad när någon gör detsamma i en (den enda?) positiva recensionen av samma bok.
Det finns ingen konsekvens, ingen riktning och ta mig fan inget äkta i något han skriver.
Jo förresten, det är konsekvent illa skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in