2013-09-24, 22:37
Medlem
Cherrykills avatar
Och superidiotiskt, han måste ju ha fattat att det skulle komma fram att han ljög.
Citera
2013-09-24, 23:36
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
För er som missade det, här är Birros standup i femmans "humor"-program:

Jag tycker han är bra, visar faktiskt självdistans och är kul (fast han kanske ska ta det lugn med föraktet mot "vanligt folk")! Han nämnde inte ens Baileys! Han kanske borde estradera lite mer och skriva lite mindre.

Han ger ju ett klart bättre intryck där, än vad som skrivits om honom i den här tråden iaf. Han borde nog videoblogga mer och visa vilken god talare han överraskningsvis är. Han talar lika ledigt och tydligt som Gustaf Fridolin och politik verkar han behärska.

Men så glömde jag det viktigaste argumentet, att hans pappa är ju sydeuropé. Då säger vi att Birro är värdelös, så att inte tråden tappar fart.
Citera
2013-09-25, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Wow, om det är sant så är det så jävla lågt.

Hans svar via mail: "Med kort varsel reser jag till Italien för att träffa pappas systrar, mina fastrar för att se om det finns möjlighet för dem för första gången på 40 år!" Pappan är dock inte med i Italien.

Han måste ju vara jävligt sjuk när idioten själv roar sig på uteserveringar och tittar på fotboll.
Citera
2013-09-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Och superidiotiskt, han måste ju ha fattat att det skulle komma fram att han ljög.

killen är inte den vassaste kniven lådan. med det folkförakt han uttrycker i sina krönikor så är det inte konstigt om han fått för sig att det skulle flyga under radarn. han bryr sig inte om en sketen kyrka på landsbygden.

som någon skrev tidigare i tråden är karln histrioniker.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrio...sst%C3%B6rning
Citera
2013-09-26, 11:45
Medlem
Basil Fawltys avatar
Artikel i Metro idag: "Birro skulle träffa sjuk far - var på fotboll i italien"

http://www.metro.se/nyheter/birro-sk...KIEecyYkNCuTc/

Bekräftar det Crimson Sky skriver och Birro trasslar in sig än mer i lögner:

"Enligt honom själv hade han erbjudit sig att komma dit på lördagskvällen för att under tre minuter läsa en text om William Petzäll med anledning av att evenemanget var en insamling för Brukarföreningen.

– Min pappa är sjuk och har i perioder varit på sjukhus. Med anledning av det, och med anledning av hög arbetsbelastning (två böcker ska vara färdigskrivna om två veckor) så beslutades det i samförstånd med arrangör Rolf Törnblom och Annika Petzäll att Annika skulle läsa min text. Så skedde också, säger Marcus Birro, till Resume.

Bilderna från Italien menar han kommer från Milano i söndags i samband med sitt arbete för TV4."

Säger Birro, som twittrade bilder från Milano redan på fredagen och idag gnäller han över att han behandlas illa i vanlig ordning:

"Branschtidningar är som svältande, skabbiga hyenor... De kastar sig över minsta lögn och förstorar upp den. Skamligt."

Han medger i alla fall att han ljuger, men varför blanda in hela släkten i sitt ljugande; sjuka pappa och alla fastrar i Italien. Litet mer värdighet kunde väl herr poeten kunna uppvisa?

Och om han nu har två böcker,som skall vara färdigskrivna om två veckor så kan han väl tacka nej både till Petzäll och flashjobbet i Milano?
Citera
2013-09-26, 11:59
Medlem
Basil Fawltys avatar
: http://www.resume.se/nyheter/media/2...ros-agerande-/

Han mejlade tydligen på fredagen till arrangören i Varberg : ”Min pappa har blivit sjuk och ligger på sjukhus men det känns som att jag sviker er.”

Då var ju Birro redan i Milano.

Citera
2013-09-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Überidioten förnekar sig inte! Enligt dagens Hallands Nyheter (går ej att länka, endast för pren.) har han ställt in ett välgörenhets evenemang i Varberg i lördags där han skulle tala om bla. William Petzäll och hans eget missbruk. Anledningen var att hans far är sjuk lät han meddela i ett mail. Alla Birro fans tycker jag ska ta och titta på hans twitter vad han gjorde i helgen.En hycklande jävla lallare är vad du är Marcus!!!

https://twitter.com/MarcusBirro

Likheterna med William Petzäll är ju uppenbara, det kommer nog sluta på samma sätt också, ju snabbare desto bättre
Citera
2013-09-26, 14:36
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Men så glömde jag det viktigaste argumentet, att hans pappa är ju sydeuropé. Då säger vi att Birro är värdelös, så att inte tråden tappar fart.

Varken sverigedemokraterna eller nazisterna här på flashback brukar bry sig om en halvitalienare. Någon enstaka nassemupp har väl varit inne i tråden och skrikit zigenare, undantaget detta så har hans utländskhet haft noll med kritiken mot honom här.
Du gör dig skyldig till en Birroism genom att förenkla varför folk stör sig på honom. När vi skrattar åt han värdelösa texter är det inte för att vi instinktivt vill ge oss på en gerillakrigare på de svagas sida, en gerillakrigare för det goda, en gerillakrigare för allt gott fint och puttinuttigt. Det är för att han de facto är usel på att skriva men tror sig vara brilljant.
Vidare är han motsägelsefull, en hycklare och en jävla pajas. När han får en pissig recension för sin självbiografi blir han vansinnig för att recensenten pratar om hans person, vilket kan vara svårt att undvika när man recenserar en bok som handlar om hans person. I sin indignation säger han upp sig och ljuger och påstår sig ha fått till större delen översvallande positiva recensioner (vid den tidpunkten hittade jag inte annat en sågningar och recensioner som var i bästa fall milt positiva).
Men sen blir han jätteglad när det till sist dyker upp en recension som är positiv. Att den recensionen också begår vad som tidigare var en dödssynd, nämligen att mest handla om hans person så gör det liksom inget.
Senast redigerad av langaocb 2013-09-26 kl. 14:38.
Citera
2013-09-26, 16:42
Medlem
Rimberts avatar
Värst vad många som stör sig på denne oefterhärmerlige pajas.
Narrar som Birro är bara en krydda i tillvaron och är på det sättet värda en viss respekt.
Han har valt sin nisch som missförstådd katolsk poet, låt honom hållas med det.
Jag har hejdlöst roligt åt honom.

Det finns väl ingen som tar honom på allvar, mer än han själv och tangentbordsmobben på olika forum.

http://blogg.fotbollskanalen.se/birr...n-transtromer/

"I natt drömde jag om Milano. Den staden kryper tätt inpå en, som en älskad kattunge. Jag längtar dit.
Men i dag ska jag till Kristinehamn. Det är inte Milano direkt. Men det är Värmland."
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-26 kl. 17:08.
Citera
2013-09-26, 18:50
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Värst vad många som stör sig på denne oefterhärmerlige pajas.
Narrar som Birro är bara en krydda i tillvaron och är på det sättet värda en viss respekt.
Han har valt sin nisch som missförstådd katolsk poet, låt honom hållas med det.
Jag har hejdlöst roligt åt honom.

Det finns väl ingen som tar honom på allvar, mer än han själv och tangentbordsmobben på olika forum.

http://blogg.fotbollskanalen.se/birr...n-transtromer/

"I natt drömde jag om Milano. Den staden kryper tätt inpå en, som en älskad kattunge. Jag längtar dit.
Men i dag ska jag till Kristinehamn. Det är inte Milano direkt. Men det är Värmland."

Jo, ungefär. Jag har svårt att bekymra mig över Birro. Han har lyckats ta plats i media och ibland tycker han till så jag kan nicka instämmande.

En oförarglig småfet italienare som för det mesta är rätt ointressant, men som ibland kan blixtra till
Citera
2013-10-18, 14:00
Medlem
ArturoBandinis avatar
Nu lipar Birro över att hans talangfulle storebror äntligen verkar ha förstått att kvalitet och Marcus inte går hand i hand.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17682556.ab
Citera
2013-10-18, 14:05
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17682556.ab

Jahepp, verkar som om Birros egna heliga brodersblod inte heller orkar med honom.

Lite motstridiga uppgifter i artikeln. Men verkar som Birro den äldre med ärligt uppsåt förklarat för sin lillebror varför han inte vill jobba med honom och det redan i våras.

Sedan kan man ju ana att Birro den yngre sedan 2011 inte dragit sitt strå till stacken då SVT fick ett i stort sett färdigt manus.

Verkar dessutom som han kanske tom fått betalt, men naturligtvis när Aftonhoran ringer så passar han på att känna sig heligt sviken av sitt blod, sin bror... som han förmodligen inte ens umgås med då hade han ju vetat allt detta.

Väntar ivrigt på krönikan där han kan tjäna några extra strålar på situationen, det räcker nog inte för Birro att bara svara på samtal och twittra om saken. Han kommer mjölka det till sista droppen...blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in