2011-12-15, 00:39
Medlem
Har gillat dig birro men efter onsdagens (14 dec 2011) kvällsöppet så hatar jag dig då menar jag riktig hat ... Vi kan ta det irl alla dagar i veckan om du vill herr biro
Citera
2011-12-15, 00:58
Medlem
Lermontovs avatar
Jag har inte läst tråden, men kan tänka mig att jag på ett ungefär vet hur den barkar sig. Det jag kan berätta om är min kväll med nämnda man för sex-sju år sedan. I samband med mitt jobb "umgicks" vi en kväll då han fortfarande "bara" var en kringflackande poet på olika turnéer. Då fick jag intrycket att han var en mycket trevlig och sympatisk människa. Han var absolut ingen idiot och gav ett ganska intelligent intryck. Självfallet aningen egocentrisk, men vilken poet/artist är inte det?

Jag varken följer eller läser hans krönikor och håller definitivt inte med om hans politiska åsikter. Kan dock ändå tycka lite synd om honom då jag efter mitt möte fick en mycket positiv bild av honom. Men jag kan väll ändå förstå att lite är hans eget fel. Häxjakten saknar dock proportion.
Senast redigerad av Lermontov 2011-12-15 kl. 01:01.
Citera
2011-12-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lermontov
Jag har inte läst tråden, men kan tänka mig att jag på ett ungefär vet hur den barkar sig. Det jag kan berätta om är min kväll med nämnda man för sex-sju år sedan. I samband med mitt jobb "umgicks" vi en kväll då han fortfarande "bara" var en kringflackande poet på olika turnéer. Då fick jag intrycket att han var en mycket trevlig och sympatisk människa. Han var absolut ingen idiot och gav ett ganska intelligent intryck. Självfallet aningen egocentrisk, men vilken poet/artist är inte det?

Jag varken följer eller läser hans krönikor och håller definitivt inte med om hans politiska åsikter. Kan dock ändå tycka lite synd om honom då jag efter mitt möte fick en mycket positiv bild av honom. Men jag kan väll ändå förstå att lite är hans eget fel. Häxjakten saknar dock proportion.

tyckt lika som du tills kvällsöppet på tv4a den 14 dec
Men nu hatar jag han
Citera
2011-12-15, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Har gillat dig birro men efter onsdagens (14 dec 2011) kvällsöppet så hatar jag dig då menar jag riktig hat ... Vi kan ta det irl alla dagar i veckan om du vill herr biro

Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
tyckt lika som du tills kvällsöppet på tv4a den 14 dec
Men nu hatar jag han
Berätta, vad sa aset som gjorde dig så upprörd?
Citera
2011-12-15, 02:32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lermontov

Håller med! Det här hatet som har utkristalliserat sig har helt gått över styr om om man ser till hur Birro beter sig. I störst allmänhet verkar han trevlig och sympatisk om än något egocentrerad vilket många personer verkar ha fäst sig och stört sig på något något enormt.
Citera
2011-12-15, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Håller med! Det här hatet som har utkristalliserat sig har helt gått över styr om om man ser till hur Birro beter sig. I störst allmänhet verkar han trevlig och sympatisk om än något egocentrerad vilket många personer verkar ha fäst sig och stört sig på något något enormt.
Det är likväl mot bakgrund av hur den gode Birro just beter sig och allmänt har sig
— som han i sanning "får" den retoriska och polemiska (text)kritik han över hövan förtjänar.
Citera
2011-12-17, 20:49
Medlem
Uncle Dukes avatar
”Jaha, du tror att du är förföljd av näthatare och har seriöst funderat på att bli kristdemokrat? Diagnos: Marcus Birro”

Ständigt smålustige skäggmannen Kalle Lind diskuterar i luffartidningen Faktum slutsatsernasom man kan dra om dagens samhällsklimat utifrån det faktum att narcissismen tas ut ur nästa upplagan av psykiaterhandboken DSM. Birro har inte så mycket att göra med det, men han nämns ju t o m i rubriken, så jag lägger in länken. http://www.faktum.nu/2011/10/diagnos-birro/
Jag läste herr Birros senaste krönika i Expressen, hur ett barns julafton blir förstörd om dess föräldrar så mycket som sippar på ett glas öl. Hur står det fatt med karln? Drar han dessa slutsatser från sina egna erfarenheter? Har han haft det så svårt, stackarn? Är han helt oförmögen att inse att andra kanske haft föräldrar som inte blev fulla och obehagliga på en nubbe och ett glas? Jag börjar nästan tro att han har en autismspektrumstörning. Fast han verkar ha spårat ur på sistone, så han kanske bara är inne i en deppig period där han inte kan tänka helt ordentligt.
Citera
2011-12-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
”Jaha, du tror att du är förföljd av näthatare och har seriöst funderat på att bli kristdemokrat? Diagnos: Marcus Birro”

Ständigt smålustige skäggmannen Kalle Lind diskuterar i luffartidningen Faktum slutsatsernasom man kan dra om dagens samhällsklimat utifrån det faktum att narcissismen tas ut ur nästa upplagan av psykiaterhandboken DSM. Birro har inte så mycket att göra med det, men han nämns ju t o m i rubriken, så jag lägger in länken. http://www.faktum.nu/2011/10/diagnos-birro/
Jag läste herr Birros senaste krönika i Expressen, hur ett barns julafton blir förstörd om dess föräldrar så mycket som sippar på ett glas öl. Hur står det fatt med karln? Drar han dessa slutsatser från sina egna erfarenheter? Har han haft det så svårt, stackarn? Är han helt oförmögen att inse att andra kanske haft föräldrar som inte blev fulla och obehagliga på en nubbe och ett glas? Jag börjar nästan tro att han har en autismspektrumstörning. Fast han verkar ha spårat ur på sistone, så han kanske bara är inne i en deppig period där han inte kan tänka helt ordentligt.
Likaledes smålustigt skriven är Kalle Linds lilla socialstrukturerade (han kan sånt!) bloggning, he he ... Att Lind benämner Birro i sitt lätta kåserande om DSM, psykiska avvikelser och psykiatrisk diagnostisering i och med samtiden – är just (samtids)signifikativt.

Själv ställer jag mig jävligt skeptisk till APA:s ideologi (i huvudsak i händerna på medicin, psykiatri, [kvasi]biologi och dylik pseudovetenskap, enligt mig) i och med den nya DSM-V-bibelmanualen och kategoriseringen däri medels diagnostiska kriterier för psykiatriska diagnoser av människans "patologiska" belägenhet etcetera. (Men det kan vi språka yttermera om på en annan tråd, en annan gång.)

Apropå det du retoriserar i texten vidare: Jag är till nära 100 % säker på att Marcus Birro inte faller inom/"tillhör" det man lite samlingsbegreppsligt benämner AST (autismspektrumstörning) — Birro har av allt att döma något annat och egentligen allvarligare. Vad han har i DSM-V-termer: vetefan .

Hans senaste krönika (som du vidrör) återkommer jag till ...
Citera
2011-12-18, 00:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning

Hans senaste krönika (som du vidrör) återkommer jag till ...
Det finns en tråd om skuldbeläggningen och föraktet i Birros krönikor, och där har bl a jag tagit upp saken. Temat för tråden är det märkliga fenomenet att Birro "alltid tar sig friheten att brista ut i det mest grova tirader fyllda av hat"

https://www.flashback.org/t1208092
Citera
2011-12-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det finns en tråd om skuldbeläggningen och föraktet i Birros krönikor, och där har bl a jag tagit upp saken. Temat för tråden är det märkliga fenomenet att Birro "alltid tar sig friheten att brista ut i det mest grova tirader fyllda av hat"

https://www.flashback.org/t1208092
Tack för tipset.
Hur har jag kunnat missa den Birrotråden?!
Ska man nu "skvallra" ordentligt sakutvecklat (om hans skrivande verksamhet etc.), synes det ju vara där man ska lägga ut texten. Återkommer där.
Citera
2011-12-22, 14:43
Medlem
Basil Fawltys avatar
Ny fantastisk Birrokrönika :

http://www.expressen.se/kronikorer/m...de-sonderfall.

Citat:
Kristdemokraterna har utplånat sig själva i sin iver att vara alla till lags. KD har gett upp det enda som givit dem existensberättigande. Solidarisk moral, etik och tydlighet i filosofiskt politiska frågor har helt utplånats från agendan.
Nu står jag en bit utanför och ser hur hela havet stormar. Det är en sorglig syn. Det enda som är mer sorgligt är den mediala hetsjakten på ett parti som inte utgör någon fara för någon längre.
Att ge sig på KD är just nu enbart vulgärt, billigt, den allra simplaste formen av värdelös drevjournalistik.

Är det inte just detta Birro själv ägnar sig i en och samma krönika, i ett par meningar som dessutom följer direkt på varandra?

Birro har pratat med en hemlös också om både gud och ekonomi varvid den hemlöse sa till Birro:

Citat:
Jag brukade se dig på tv, sade han, men förra helgen stängde de av strömmen för mig så nu läser jag dina böcker i skenet av ett stearinljus.

Fetmarkerat av författaren själv. Någon som tror på Birro?

Ett flertal av de hemlösa kunde dessutom enligt Birro Tranströmers dikt "Romanska bågar" utantill, vilket inte Reinfelt förmodas kunna. Han lyssnar ju mest på Magnus Uggla. (sic)
Sanningshalt i det?

Citat:
Karl Bertil (Jonsson) visar för oss att Sverige 2011 är ett land i totalt och skrämmande sönderfall.

Jasså, hur då undrar jag.
Citera
2011-12-22, 15:02
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Ny fantastisk Birrokrönika :

http://www.expressen.se/kronikorer/m...de-sonderfall.

Är det inte just detta Birro själv ägnar sig i en och samma krönika, i ett par meningar som dessutom följer direkt på varandra?

Birro har pratat med en hemlös också om både gud och ekonomi varvid den hemlöse sa till Birro:

Fetmarkerat av författaren själv. Någon som tror på Birro?

Ett flertal av de hemlösa kunde dessutom enligt Birro Tranströmers dikt "Romanska bågar" utantill, vilket inte Reinfelt förmodas kunna. Han lyssnar ju mest på Magnus Uggla. (sic)
Sanningshalt i det?

Jasså, hur då undrar jag.

Birro är ju en talanglös nolla. Just Romanska bågar är ju rätt kort så den går iofs att lära sig utantill. När det gäller Karl-Bertil J så visar den väl bara hur lätt det är att vara generös så länge det är med andras saker. Ge mig Birros prylar så ska jag också bli generös som fan med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in