2013-03-22, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag konstaterar igen att det faktiskt finns något äkta hos Birro. Beviset är
att han blir konstant utskälld, inte minst i denna tråd. Hade han verkligen varit
en nolla hade han inte ens haft någon egen tråd här. All ilska och alla
elakheter som riktas mot honom visar att det han säger berör massor av
människor. Visserligen berör det kanske på ett negativt sätt men i alla fall!
Jag tycker också att det finns nåt äkta, men det är ganska litet och obetydligt i jämförelse med hans enorma klantighet, narcissism, inbilskhet, arrogans, naivitet mm.
Senast redigerad av FonnieSaltloek 2013-03-22 kl. 12:30.
Citera
2013-03-29, 22:36
Medlem
Nu sitter nog Birro klistrad vid TV:n. Det är direktsänd katolsk gudstjänst på SVT2, ledd av den nye påven. Birro har säkert bånge nu!

Vi ofrälse ska kanske titta på gudstjänsten så vi får lära oss något om den moderna, vidsynta, kvinnovänliga och homovänliga religionen katolicismen. Det är ju en riktigt bra religion enligt Birro. Det är bara vi idiotiska svenskar som inte fattar det stora med katoliker och påvar
Citera
2013-03-31, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FonnieSaltloek
Jag tycker också att det finns nåt äkta, men det är ganska litet och obetydligt i jämförelse med hans enorma klantighet, narcissism, inbilskhet, arrogans, naivitet mm.

Det är väl det du beskriver som är äkta
Citera
2013-04-02, 17:34
Medlem
Basil Fawltys avatar
Birro är upprörd. På P1:s "God morgon världen", som "raljerar" över honom.

Citat:
SR P1 ironiserade över undertecknad i helgen och det är ju som vanligt. God Morgon Världen gör gemensam sak med i stort sett alla som tror de är modiga. Att ge sig på undertecknad kan nog vara den enklaste vägen ut för alla som inte orkar anstränga sig.

Programmet handlade om kvällstidningarnas Web-TV. En liten snutt från Birros bord spelades upp.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=438 Ca 1.39 in i programmet.
Jag uppfattar inget raljerande överhuvudtaget.

Dock tar man fel på namn och säger att det är Peter Birro. Det är nog det som får Markus Birro att gå i taket.

Försäkerhets skull skriver om samma sak i http://blogg.varldenidag.se/birros-b...a-namnet-ratt/, men tar i så han spricker och drar in vänsterpartiet:

Citat:
SR P1 ironiserade över undertecknad i helgen och det är ju som vanligt. Inget nytt under någon sol där.

Finkulturens snobbism är möjligen lite löjlig och kanske också en icke-fråga för många men när man själv blir drabbad är det svårare att bara skaka den av sig.

Problemet med etablerade media och deras förakt för allt och alla som inte tycker som dem är att en svans fäster så fint.

I höstas kallade Lars Ohly mig för en ”otäck, liten människa” och det kanske man får ta. Samtidigt är inte Lars Ohly vem som helst i sandlådan Twitter. Han är en av Vänsterparitets främsta ledare, fram till för inte länge sedan partiledare.

Visste ni förresten att Birro, Markus, alltså höll på att dö inte mindre än tre gånger i vintras?

Citat:
...det är säkert en helt vanlig påsk i allas ögon men den är ett mirakel i min värld eftersom jag för tre månader sedan låg på golvet i ett rum på Grand Hotell och var faktiskt, det har jag förstått nu, nära att dö där och då.

Ändå slutade jag inte med det som hotade mitt liv utan det tog ytterligare två katastrofer innan jag kom till sans. Jag kunde ha dött och jag kunde ha gjort vid varje tillfälle.

http://bloggar.expressen.se/birro/20...-vara-hjartan/

Hur då, vad hände, undrar jag. Drack han två glas vin igen?
Senast redigerad av Basil Fawlty 2013-04-02 kl. 17:36.
Citera
2013-04-02, 22:45
Medlem
Men vad fan är det med karln? Han klagar på "etablerade media"? Han är ju för fan en del av media. Kan han inte se det och förstå det? Han får ju en massa tid i media. Han skriver i Expressen, han sitter i tv och får yttra sig. Vad fan är det med honom? Jävla gnällspik! Han skriver en massa och tycker en massa saker om allt och alla, men ingen får tycka något om honom. Jävla sopa du är Birro! Jag tycker jävligt illa om dig din jävla gnällspik! Jag hatar martyrer!

Du har ett val din jävla kärring! Dra dig tilbaka från offentligheten då så slipper du åsikter som är jobbiga din känsliga lilla skit!
Citera
2013-04-03, 02:46
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Nu sitter nog Birro klistrad vid TV:n. Det är direktsänd katolsk gudstjänst på SVT2, ledd av den nye påven. Birro har säkert bånge nu!

Vi ofrälse ska kanske titta på gudstjänsten så vi får lära oss något om den moderna, vidsynta, kvinnovänliga och homovänliga religionen katolicismen. Det är ju en riktigt bra religion enligt Birro. Det är bara vi idiotiska svenskar som inte fattar det stora med katoliker och påvar

Nja, inte bara vi idiotiska svenskar utan snarare idiotiska svennebananer som formar sin världsbild utifrån vad kulturmarxistisk MSM anser vara förutsättningen för att vara en tolerant, fördomsfri och progressiv människa; vi får helt enkelt acceptera att det finns människor som inte ser skönheten i homfili och barnslakt.

F.ö. är Birros flirt med katolicismen bara ett annat uttryck för den oäkta posör han är; han tycker det är en estetiskt tilltalande tro, ett ytligt ornament som gör honom fullkomlig som "italienare". Säger man "vi" när man talar om Gli azzurri måste ju såklart lägga till med korstecknet och några Ave Maria också, då jävlar är man äkta!

Så här lät det strax efter påvevalet:

Citat:
(...) Birro poängterar också vikten av att balansera mellan nutid och tradition.
Bibeln är fortfarande Guds ord och sanningen, vad än sekulariserade nutidsmänniskor spyr ur sig på Twitter. Jag hoppas påven vågar vara traditionell i den betydelsen, säger Marcus Birro

Nu är det så att få kyrkor bygger lika mycket på tradition som den katolska, den är nog snarare motsatsen till vad bibeln säger. Men så här lät det hos Birro 3 år tidigare:

Citat:
Det här är vägs ände för min tro inom den katolska kyrkan om inte kyrkan på allvar inser att Guden vi tror på faktiskt satt här hos oss på den här jorden 2010 och att vi måste se på vår omvärld och oss själva på ett helt grundläggande nytt sätt.

Några punkter som jag anser katolska kyrkan omedelbart måste göra till en del av sig själv:

1). Avskaffa det obligatoriska celibatet för prästerna. Det är direkt människovidrigt. Det är fientligt och kärlekslöst.

2). Kvinnor ska behandlas på samma sätt som män, alltså ges möjligheter att bli diakoner och präster.

3). Sluta förtrycka [sic!]de homosexuella.

4). Upphäv förbudet mot preventivmedel. Det är stenålder och människofientligt.

Men vafan tror människan på egentligen? Italienskhet? Birro deklarerar att han blir katolik:

Citat:
Det italienska har blivit allt viktigare för mig. Så också den katolska läran. (...) Jag kommer aldrig bli en vattenkammad Göran Skytte med svikna ideal och nyfrälsta verktyg till billig försäljning.

Vad är det överhuvudtaget med italienskättlingar och deras maniska, kokboksskrivande koketterande med det italienska?

Citat:
Jag reser till Rom och drabbas, helt oförberedd, av kraften i kyrkorna, konstverken, stillheten, heligheten. Jag drabbas av vanliga människornas knäfallande framför ett kors som får mitt hjärta att slå lugnare. (...) Elden brinner nu. Den katolska kyrkan riskerar att brinna ner. Ibland hoppas jag nästan på det.

Estetik utan metafysik.
Senast redigerad av makrillitomatsas 2013-04-03 kl. 02:48.
Citera
2013-04-03, 12:13
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Estetik utan metafysik.

Bra analys. Den kan nog även förklara hans fäbless för usel svartrock.
Citera
2013-04-03, 15:59
Medlem
gardasjon96s avatar
Jag tror att Marcus skulle bli besviken om denna anti-PK krönika från den 3/4 inte blir uppmärksammad av Flashback.

http://www.expressen.se/kronikorer/m...saga-till-dem/

"Om media medvetet tystar ner ett politiskt parti, eftersom detta parti går på tvärs med deras egna åsikter, kommer samma parti få tusentals fler röster i nästa val. Det är egentligen rätt enkel matematik.

Om det under decennier varit förbjudet att, också anständigt, diskutera effekterna av invandringen, kommer denna tystnad till slut att ta sig bisarra uttryck. Så fungerar människan. Det finns hundratusentals människor i det här landet som har uppfattningar om sex, aborter, om Gud, om dödshjälp, om liv, moral, om solidaritet, flyktingar, om ekonomi, om tiggare, om åldrandet, sjukvården, om feminismen, om valda delar av vänsterns förljugna tolerans, som aldrig någonsin skulle våga att lägga fram dessa åsikter på bordet i rädsla för att bli avskydda, förlöjligade, hånade, förföljda, hotade och idiotförklarade.

Jag önskar jag kunde säga till dem att deras rädsla för allt det där är överdriven. Tyvärr är den inte det."

Dödsknarkarnazisten Birro har talat?
Citera
2013-04-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardasjon96
Jag tror att Marcus skulle bli besviken om denna anti-PK krönika från den 3/4 inte blir uppmärksammad av Flashback.

"Om media medvetet tystar ner ett politiskt parti, eftersom detta parti går på tvärs med deras egna åsikter, kommer samma parti få tusentals fler röster i nästa val. Det är egentligen rätt enkel matematik.

Om det under decennier varit förbjudet att, också anständigt, diskutera effekterna av invandringen, kommer denna tystnad till slut att ta sig bisarra uttryck. Så fungerar människan. Det finns hundratusentals människor i det här landet som har uppfattningar om sex, aborter, om Gud, om dödshjälp, om liv, moral, om solidaritet, flyktingar, om ekonomi, om tiggare, om åldrandet, sjukvården, om feminismen, om valda delar av vänsterns förljugna tolerans, som aldrig någonsin skulle våga att lägga fram dessa åsikter på bordet i rädsla för att bli avskydda, förlöjligade, hånade, förföljda, hotade och idiotförklarade.

Jag önskar jag kunde säga till dem att deras rädsla för allt det där är överdriven. Tyvärr är den inte det."

Populistnarcissisten Birro är minst sagt politiskt öppen; stålvänster via KD till SD.
Citera
2013-04-03, 18:29
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Birro är upprörd. På P1:s "God morgon världen", som "raljerar" över honom.

Programmet handlade om kvällstidningarnas Web-TV. En liten snutt från Birros bord spelades upp.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=438 Ca 1.39 in i programmet.
Jag uppfattar inget raljerande överhuvudtaget.

Dock tar man fel på namn och säger att det är Peter Birro. Det är nog det som får Markus Birro att gå i taket.

Försäkerhets skull skriver om samma sak i http://blogg.varldenidag.se/birros-b...a-namnet-ratt/, men tar i så han spricker och drar in vänsterpartiet:

Han ska väl inte säga något? Barkus Miró kan ju inte ens stava sin dotters namn rätt, hur har han mage att kräva att andra ska ha koll på honom?
Om jag hade varit Barkus hade jag haft kluvna känslor inför att blandas ihop med Peter. Peter ser ju ut som ett hyfsat fräscht lik, alternativt en riktigt nedgången levande människa, men han har i alla fall talang och är bra på det han gör och kastar sig inte in i strålkastarljuset så fort han har chansen. Barkus ser bättre ut men är underlägsen på de flesta andra områden.

Citat:
Visste ni förresten att Birro, Markus, alltså höll på att dö inte mindre än tre gånger i vintras?

http://bloggar.expressen.se/birro/20...-vara-hjartan/

Hur då, vad hände, undrar jag. Drack han två glas vin igen?

Han hoppas väl att någon tidning ska läsa detta och kontakta honom för en djuplodande intervju om livets vedermödor. Synd att inte ens tidningen som publicerar honom verkar bry sig.

Citat:
Ursprungligen postat av gardasjon96

Att bli förlöjligad, hånad, avskydd och idiotförklarad får man nog stå ut med i offentliga debatter. Birro ser inte grandet i sitt eget öga, han själv brukar ju t ex håna, avsky eller idiotförklara de som inte är katoliker, mot abort eller för avdankade poeter med dubbla roller som debattprogramledare och partiledare. Jag håller dock med Birro om att man inte ska behöva bli hotad och förföljd, men det gör väl de alla sunda människor, oavsett politisk hemvist?
Dessutom gör fårskallen ett vanligt men stort tankefel av typen "men det får man ju inte säga i det här landet": om det han säger nu skulle vara så obekvämt, ja förbjudet rentav, skulle det väl inte publiceras i en av Sveriges största tidningar? Yttrandefrihet handlar om att man ska kunna säga det man tycker, inte att man ska kunna gå fri från kritik och hån.
Citera
2013-04-04, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Estetik utan metafysik.

Förstår verkligen inte vad du menar. Säger inte du har fel, jag kan bara inte koppla i mitt huvud vad du menar, och det stör mig.
Citera
2013-04-04, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paterjebus
Förstår verkligen inte vad du menar. Säger inte du har fel, jag kan bara inte koppla i mitt huvud vad du menar, och det stör mig.

Estetik utan metafysik= snygga men tomma ord menade postaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in