2015-09-07, 12:50
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det kanske vore ett smart grepp av någon som han att skapa ett konto på Flashback under eget namn, och skriva sina krönikor här? Eller också inte. Ett nytt grepp vore det i alla fall, och det skulle garanterat väcka uppmärksamhet.

Är det inte förresten väldigt många som skriver krönikor numera? Förr var det bara Fantomen i Djungelgrottan. Alla andra skrev kåserier.
Citera
2015-09-07, 15:16
Medlem
enfindams avatar
Man kan tycka vad man vill om Birro men rädd är han ialla fall inte. Han står för sina åsikter och sticker ut hakan i debatten. Det skulle vara underhållande att höra honom debattera mer med sina meningsmotståndare i media.
Citera
2015-09-07, 16:07
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Man kan tycka vad man vill om Birro men rädd är han ialla fall inte. Han står för sina åsikter och sticker ut hakan i debatten. Det skulle vara underhållande att höra honom debattera mer med sina meningsmotståndare i media.
Psykologi är kul.
Han är inte bara rädd, utan livrädd. För att vara osynlig, obemärkt. Vi talar patologisk nivå.
På samma sätt som framgångsrika människor kan vara dödsförskräckta för att misslyckas.
Underskatta inte rädslan. Den är en enorm drivkraft. Och orsaken till de flesta neurotiska hyss.
Citera
2015-09-07, 16:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Psykologi är kul.
Han är inte bara rädd, utan livrädd. För att vara osynlig, obemärkt. Vi talar patologisk nivå.
På samma sätt som framgångsrika människor kan vara dödsförskräckta för att misslyckas.
Underskatta inte rädslan. Den är en enorm drivkraft. Och orsaken till de flesta neurotiska hyss.
Att han har ett bekräftelsebehov är väl helt klart men jag uppfattar honom ändå som en orädd person. Att, som för några år sedan, ställa sig och debattera med Sturmark efter att ha kritiserat Humanisterna så hårt är modigt, tycker jag.
Citera
2015-09-08, 09:36
Medlem
Birro säljer sig var som helst nu för tiden. Skriver krönikor för Folkbladet (S) och säljer gamla krönikor till högerextrema Nya Tider. Mannen som brukar predika för andra om vikten av att leva ett värdigt liv.
Citera
2015-09-08, 19:20
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Birro säljer sig var som helst nu för tiden. Skriver krönikor för Folkbladet (S) och säljer gamla krönikor till högerextrema Nya Tider. Mannen som brukar predika för andra om vikten av att leva ett värdigt liv.

Det är väl bra att kunna samarbeta med människor som har olika åsikter?
Citera
2015-09-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är väl bra att kunna samarbeta med människor som har olika åsikter?

Samarbeta? Ha ha ha, han lever sannerligen inte som han predikar. Det är som om en hura skulle predika att man skall endast idka könsumgänge inom äktenskapet.

Birro är en alkoholiserad hora som lider av hybris och självömkan. Patetiskt.
Citera
2015-09-08, 20:32
Medlem
keratarchess avatar
Så Birro skriver i Nya Tider nu? Snacka om att han tappat kontrollen, varför beblanda sig med nyfascistiskt och identitärt smuts?
Citera
2015-09-09, 00:07
Medlem
Basil Fawltys avatar
Nu är det mer synd än vanligt om Birro. http://marcusbirro.se/?p=973

Ingen måtta på eländet, men han erkänner ändå att han publicerats i Nya Tider; "Men så får media upp en vittring från en usel kommunistsida som skriver en fullständigt urusel, elak och lögnaktig text om en tidning som köpt en (och bara en enda) dessutom sedan tidigare publicerad text av mig, och så är drevet igång igen."

Tidningen är alltså Nya Tider. Man kan ju undra vad Birro tänker med när han säljer en krönika till den blaskan.

Kommunisttidningen är Aktuellt Fokus. http://aktuelltfokus.se/markus-birro...-tappade-allt/

Får dock hålla med Birro artikeln är uselt skriven, till och med sämre än vad Birro själv brukar prestera, kanske för att Birro just nu skriver bättre än någonsin, vilket han brukar uttrycka varje gång han publicerar något. Så även denna gång.
Citera
2015-09-09, 11:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Nu är det mer synd än vanligt om Birro. http://marcusbirro.se/?p=973

Ingen måtta på eländet, men han erkänner ändå att han publicerats i Nya Tider; "Men så får media upp en vittring från en usel kommunistsida som skriver en fullständigt urusel, elak och lögnaktig text om en tidning som köpt en (och bara en enda) dessutom sedan tidigare publicerad text av mig, och så är drevet igång igen."

Tidningen är alltså Nya Tider. Man kan ju undra vad Birro tänker med när han säljer en krönika till den blaskan.

Kommunisttidningen är Aktuellt Fokus. http://aktuelltfokus.se/markus-birro...-tappade-allt/

Får dock hålla med Birro artikeln är uselt skriven, till och med sämre än vad Birro själv brukar prestera, kanske för att Birro just nu skriver bättre än någonsin, vilket han brukar uttrycka varje gång han publicerar något. Så även denna gång.
Jag tycker inte att Birro ska stirra sig blind på att skriva krönikor. Jag hörde honom i radions "Karlavagnen" där han gjorde utmärkt ifrån sig. Likaså har han varit underhållande i TV. Det är märkligt att det inte ska finnas plats för honom i media Sverige.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-09 kl. 11:50.
Citera
2015-09-10, 05:21
Medlem
Kaendiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tycker inte att Birro ska stirra sig blind på att skriva krönikor. Jag hörde honom i radions "Karlavagnen" där han gjorde utmärkt ifrån sig. Likaså har han varit underhållande i TV. Det är märkligt att det inte ska finnas plats för honom i media Sverige.
Uppenbart att du tar Birro i försvar till varje pris. Fånigt, då han är en nolla rent kvalitativt. Eller ska Marcus få en plats i media-Sverige bara för att han är en sorts antiintellektuell clown? Nej, jag tycker inte att han ska kvoteras på det sättet.

Att han varit "underhållande" i tv (då han nu varit det) beror som jag ser det på en ironisk tvist i och med att hans själva beskaffenhet är så genomsyrat ansträngd, pajig och löjeväckande. Det är riktigt genant att höra Birros piruetter när han å ena sidan tycker synd om sig själv högljutt och å andra sidan (eller om det är samma) ger uttryck för en självförhärligande approach. I det blir man varse något bisarrt underhållande.

Det här landet behöver inte tråkkulturella och affärsparanoida figurer som Marcus Birro.
Citera
2015-09-10, 09:39
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaendis
Uppenbart att du tar Birro i försvar till varje pris. Fånigt, då han är en nolla rent kvalitativt. Eller ska Marcus få en plats i media-Sverige bara för att han är en sorts antiintellektuell clown? Nej, jag tycker inte att han ska kvoteras på det sättet.

Att han varit "underhållande" i tv (då han nu varit det) beror som jag ser det på en ironisk tvist i och med att hans själva beskaffenhet är så genomsyrat ansträngd, pajig och löjeväckande. Det är riktigt genant att höra Birros piruetter när han å ena sidan tycker synd om sig själv högljutt och å andra sidan (eller om det är samma) ger uttryck för en självförhärligande approach. I det blir man varse något bisarrt underhållande.

Det här landet behöver inte tråkkulturella och affärsparanoida figurer som Marcus Birro.
Nej, det gör jag verkligen inte. Jag förstår bara inte varför inte han kan hitta ett jobb när det finns så många mediokra figurer därute, både i radio och TV. Han är ialla fall ingen färglös person. Det kanske har sin förklaring, han kanske är besvärlig att arbeta med, vad vet jag?
Senast redigerad av enfindam 2015-09-10 kl. 09:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in