2012-10-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Nu har det brunnit i skallen igen på Birro.

Jag minns när JW på konkurrenten fysiskt klappade mig på huvudet och sade:
- Det spelar ingen roll hur bra du kommer skriva om ditt Italien, någon riktig journalist blir du aldrig.
Och hon hade rätt. jag blir ingen riktig journalist. Men jag blev något annat. Och jag skriver av hennes sponsrade trosor vilket ögonblick som helst.

Bevare mig för dessa "självlärda"

vem i hela friden sponsrar jennifer wegerups trosor!?
det måste ju vara kommersiell harakiri:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...6b609/jeff.jpg
Citera
2012-10-13, 18:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
Det verkar som om Birro ser sig själv som en "kollega" till nobelpristagaren, och visar sig storsint genom att unna Tranströmer priset.

Själv uppfattar jag Birro som ett psykiskt sjukt barn som leker "författare", "debattör" mm
Bra formulerat, det är inte konstigare än så. BUP borde skicka honom på elektrochockterapi. Alternativt att han tar en riktigt lobotomerande praktfylla.

@Marcus: Du har lekt författare hela veckan, det är dags att du kopplar av med ett par järn nu, det har du ärligen förtjänat!

Jag tror han har börjat supa, live på Twitter:

Citat:
Marcus Birro‏@MarcusBirro
Få sluter upp. De förskräcks säkert men håller käften så länge det inte handlar om dem. Så man står ensam. Igen!

24mMarcus Birro‏@MarcusBirro

Jag kanske förtjänar komikers, b-kändisars och idioter Avsky och misslyckade människors ständiga avsky men den står mig upp i halsen.

27mMarcus Birro‏@MarcusBirro

Hoppas alla jävlar som jagar mig nerför dröm här incestuösta bybacken mår bra alv det ni götR. Vilka är ni? Vad har ni åstadkommit?

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag har ingen koll på sportjournalistik, men är det sant att det finns en människa inom detta skrå som skriver krönikor om Marcus Birro varannan vecka på DN, eller är det bara en önskedröm från Hans Kränkthets sida?
DN:s Johan Croneman brukar skriva om TV-program, däribland sportsändningarna. Han tycker inte att Birro är vidare bra där, det har han nämnt i förbigående vid ett par tillfällen.

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
vem i hela friden sponsrar jennifer wegerups trosor!?
det måste ju vara kommersiell harakiri:
Ingen. Birro har upptäckt metaforen (någon vuxen har berättat) och tror att den kan tjäna som ursäkt till att skriva vad strunt som helst.
Citera
2012-10-13, 18:55
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Bra formulerat, det är inte konstigare än så. BUP borde skicka honom på elektrochockterapi. Alternativt att han tar en riktigt lobotomerande praktfylla.

@Marcus: Du har lekt författare hela veckan, det är dags att du kopplar av med ett par järn nu, det har du ärligen förtjänat!

Jag tror han har börjat supa, live på Twitter:

Citat:
Marcus Birro‏@MarcusBirro
Få sluter upp. De förskräcks säkert men håller käften så länge det inte handlar om dem. Så man står ensam. Igen!

24mMarcus Birro‏@MarcusBirro

Jag kanske förtjänar komikers, b-kändisars och idioter Avsky och misslyckade människors ständiga avsky men den står mig upp i halsen.

27mMarcus Birro‏@MarcusBirro

Hoppas alla jävlar som jagar mig nerför dröm här incestuösta bybacken mår bra alv det ni götR. Vilka är ni? Vad har ni åstadkommit?

Det här låter ju allvarligt. Är det något speciellt som har hänt? Är det Ohly, Virtanen och några konkurrerande tidningars sportjournalister som är b-kändisar och idioter? Vilka är komikerna? Vad är det för incestuös bybacke han blir jagad nedför? Av vem?
Citera
2012-10-13, 18:58
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Det här låter ju allvarligt. Är det något speciellt som har hänt? Är det Ohly, Virtanen och några konkurrerande tidningars sportjournalister som är b-kändisar och idioter? Vilka är komikerna? Vad är det för incestuös bybacke han blir jagad nedför? Av vem?

En komiker han haft en lång beef med är ju Magnus Betnér iaf.

Mjoo, det här verkar ju drastiskt och ovanligt självömkande till och med för att komma från Birro. har han hittat till den här tråden månne? Och läst från början till slut? kan nog göra vem som helst suicidal...
Citera
2012-10-13, 19:19
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det är inget allvarligt - utöver det vanliga, utan en fas i det cykliska förloppet. Veckan som gick bjöd på anklagelsefasen, där han möttes av vissa invändningar. Nu är det raserifasen som levs ut.

I morgon ligger han i fosterställning och gråter. Gråten kommer bara att ta så pass långa pauser som krävs för att Marcus ska kunna twittra om den. Kanske twittrar han från kyrkan, om han nu orkar gå dit. Han brukar göra det när han gråter i kyrkan.

Det är ju viktiga saker och inget som världen kan tillåtas att missa.

Nåväl: stärkt av gråt och Gudsord börjar han om på ny kula nästa vecka.
Citera
2012-10-13, 21:18
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
Det verkar som om Birro ser sig själv som en "kollega" till nobelpristagaren, och visar sig storsint genom att unna Tranströmer priset.

Själv uppfattar jag Birro som ett psykiskt sjukt barn som leker "författare", "debattör" mm

Ja, notera även följande:
"Plötsligt skiftade media fokus och riktade allt sitt sökljus åt Tomas Tranströmer och eftersom han i hela mitt liv betytt så ofantligt mycket som privatperson och även senare, under livets utbildning till diktare, så var han den som stod längts fram i ledet av poeter (som dock var färre än de andra) vars dikter man förstod, blev berörd av som var så lätta att älska."

Birro skriver ju så förvirrade meningar att det kanske inte är uppenbart, men livets utbildning till diktare avser alltså just Marcus Birros utbildning.

Men hur kan Tranströmer ha betytt ofantligt mycket som privatperson i hela Birros liv? Är inte det att gå lite väl långt? Vad finns för hemska anekdoter om detta privatliv?
Citera
2012-10-13, 21:48
Bannlyst
Det verkar vara svårt för uber-narcissitiska och naiva stackars Birro att föreställa sig att allt hat han tvingas utstå beror på honom själv; hans arrogans, självöverskattning etc.

Men vad vet väl jag, kanske är han hatad främst för att han var med och vann "på spåret"...
Senast redigerad av BronzesnakeMcSlieg 2012-10-13 kl. 21:50.
Citera
2012-10-14, 00:09
Medlem
subutex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är inget allvarligt - utöver det vanliga, utan en fas i det cykliska förloppet. Veckan som gick bjöd på anklagelsefasen, där han möttes av vissa invändningar. Nu är det raserifasen som levs ut.

I morgon ligger han i fosterställning och gråter. Gråten kommer bara att ta så pass långa pauser som krävs för att Marcus ska kunna twittra om den. Kanske twittrar han från kyrkan, om han nu orkar gå dit. Han brukar göra det när han gråter i kyrkan.

Det är ju viktiga saker och inget som världen kan tillåtas att missa.

Nåväl: stärkt av gråt och Gudsord börjar han om på ny kula nästa vecka.

Men först "flyttar" han till Italien för gott (alltså ett par veckor) och ägnar sig åt att dricka "sublimt kolsyrat vatten" och att "gå vilse med flit"
Senast redigerad av subutex1 2012-10-14 kl. 00:11.
Citera
2012-10-14, 00:10
Medlem
I ursprungsartikeln:

Citat:
- Det spelar ingen roll hur bra du kommer skriva om ditt Italien, någon riktig journalist blir du aldrig.
Och hon hade rätt. jag blir ingen riktig journalist. Men jag blev något annat. Och jag skriver av hennes sponsrade trosor vilket ögonblick som helst.

Numera:

Citat:
Hon hade rätt. Jag blev aldrig journalist. Men jag lyckades rätt bra ändå.

Självcensur eller censur från Expressen?

Han verkar vara ur balans Birro:

Citat:
När jag kommer hem bråkar vi som vanligt och hon gråter och jag slår i dörrar och lyssnar på musik och givetvis är det mig det är fel på eftersom det är fult att slänga i dörrar och så har hon fått mig att känna dåligt samvete och det är kanske mitt fel, jag vet inte, i en relation kommer tillfällen då allting alltid känns som om det är mitt fel.

http://blogg.varldenidag.se/birros-blogg/fast/

Inläggen på twitter verkar inte helt sunda heller.

Birro borde ta sig ett järn och lugna ner sig, eller kanske är det det han har gjort
Citera
2012-10-18, 22:06
Medlem
Veckans betraktelser från This Is Not A Love Story.

http://www.penguinbay.net/

http://www.penguinbay.net/?paged=2

Var krönika för sig:

Imponerande produktivitet och underhållande som vanligt.
Citera
2012-10-20, 11:56
Medlem
takgolvets avatar
Denna marcus birro. Det är som om han ständigt kämpar mot andras åsikter och känslor. liksom, som om han är i en ständig debatt.

Har ni läst den krönikan han skrev för några veckor sen i "världen idag"?
Han hör ju fan röster:
Citat:
Jag hör ibland en röst, inte ofta, men ibland, som inte kommer ifrån mig själv, utan utifrån, från Gud och när jag ska förklara det för mig själv är det nästan så att jag själv tror att jag är knäpp.

http://blogg.varldenidag.se/birros-b...andag-med-gud/
Citera
2012-10-21, 17:15
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takgolvet
Denna marcus birro. Det är som om han ständigt kämpar mot andras åsikter och känslor. Liksom, som om han är i en ständig debatt.

Han har ju inte förstått att hela denna cykel av mobbningsföreteelser inte handlar om vad han gör, utan om vem folk tror att han är.

Han har misslyckats med följande centrala punkter:

• Klargöra för svenska folket att han inte har något med zigenarrasen eller zigenarfolket att göra !

• Klargöra för svenska folket att han inte är ortodox katolik av det gamla hatade slaget i Sverige !

• Klargöra för svenska folket att hans fixering vid Italien beror på att han har en far från Italien !

• Skjuta ifrån sig arbetarklassens avundsjuka jantelag, och träda in i den öfvre medelklassens kultiverade kretsar !

Borde vara en smal sak för en medvetnare Marcus Birro att frigöra sig från eländet. Han får sluta gnälla som ett litet barn, och ge tillbaka stryk med den starkes överlägsna rätt istället !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in