2015-01-18, 21:37
Bannlyst
Så jävla dum han är! Kunde man ju räkna ut med röven så som han beter sig.
Kan ju knappast vara en överraskning! Mannen är självdestruktiv som satan och vill tydligen bli någon slags martyr...

Men han tror väl att det ger honom någon slags poetcred skulle jag tippa på.
Senast redigerad av VitiumVirginis 2015-01-18 kl. 21:39.
Citera
2015-01-19, 01:13
Medlem
Nu när textbedrägerierna uppdagats och MB fått kicken från RoK så slår han fullständigt bakut på sin fb-sida. Det är hans bror, hans vänner och alla hatares fel att det går åt helvete för honom. Inget ansvar faller på MB själv, så klart.
Indirekt hot om att ta livet av sig(?):
Till bror, vänner och resten av alla jävlar som höll käft när ni kunde ha sagt något. Fuck you.
Vi ses aldrig mer.

En timme senare:
God natt. Genialt. Alla är skyldiga. Alla. Alla ni som applåderat hatet i smyg. Alla som ljugit för er själva eller varandra. Era falska jävlar. Jag behöver INGEN AV ER. Fuck you.
Den här är till er.

Följt av:
Ingren ringer. Ingen hör av sig. Lika bra.

https://www.facebook.com/marcus.birro?fref=ts
Citera
2015-01-19, 02:27
Medlem
Porsennas avatar
Marcus Birro är ingen jag följer men jag vet vem det är. Läste igenom de senaste trådarna och reagerade direkt när jag fick en förståelse om hur han bloggat på spelsajten rekatochklart. Hans inlägg tycks ha varit helt malplace och det var bra att sajten plockade bort honom så att han inte fick fortsätta att göra sig själv till åtlöje.

Det är klart och tydligt att han är alkad, hjärnan tycks vara inställd på ältande och det är då alltid alla andras fel hela tiden.

Träffat på åtskilliga sådana alkisar i och genom släkten, de ältar någonting som hände nyligen eller för länge sedan och det är alla andras fel och de tvekar inte att förstöra relationer, sammankomster och fester av alla möjliga banala anledningar. Sedan när man träffas efteråt vägrar de bearbeta sin skam och skuld från föregående tillfälle och så drar det hela igång igen och det är "alla andras fel".

Den enda som kan bryta ältandet är Marcus själv.
Citera
2015-01-19, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepmedieval
Nu när textbedrägerierna uppdagats och MB fått kicken från RoK så slår han fullständigt bakut på sin fb-sida. Det är hans bror, hans vänner och alla hatares fel att det går åt helvete för honom. Inget ansvar faller på MB själv, så klart.
Indirekt hot om att ta livet av sig(?):
Till bror, vänner och resten av alla jävlar som höll käft när ni kunde ha sagt något. Fuck you.
Vi ses aldrig mer.

En timme senare:
God natt. Genialt. Alla är skyldiga. Alla. Alla ni som applåderat hatet i smyg. Alla som ljugit för er själva eller varandra. Era falska jävlar. Jag behöver INGEN AV ER. Fuck you.
Den här är till er.

Följt av:

Okej, Marcus har haft det väl förspänt i några år. Sveriges media-ankdamm är inte speciellt stor och det gäller att smida när järnet är varmt. Man tackar ja till så mycket jobb man bara kan både för att synas, få in pengar, upprätthålla kontakter och göra folk glada. Är det inte för mycket är det en win-win situation för alla. Kan gott ha förståelse för hur ena halvan av Fredrik o Filip har panikångest etc etc.

Låt oss ta dem som exempel, har nån av F o F gått ut i media och beklagat sej när de fått kicken? För det har de... Nej, de insåg att de inte gjorde ett fullgott arbete och har distansen att säga "fan vad kass jag var ...och full" t ex. Nån gång har de väl klagat men i god ton. Är man kassare än Virtanen så får man gå helt enkelt. Ribban är inte ashög.

Och alltid detta hat. Sluta kopiera och särskriv människa! Lyssna på arbetsgivare då de säger: "skriv inget mer om gud nu", enligt Birro. För förmodligen har arbetsgivaren sagt: Du, Marcus, det där stämmer inte. Och det där stämmer inte. Du är krönikör sluta skriva om saker du inte kan nåt om eller faktakolla före, snälla. Folk tycker det är askul att läsa att du blivit religiös.. men va fan, Birro". I Marcus huvud blir detta: hat.

Precis som Ann hatade honom för att han stavat fel. Precis som när förläggaren vill ha in ett redigerat utkast då det första inte höll: de hatar honom. När de egentligen bara vill att han ska göra ett bättre arbete...och inte bryr sig mer än det. Inte avgudar honom, inte klappar på axeln. Utan ger honom chans, efter chans...

Men vänta ett år så har han skrivit en bok om Baileys, Gud och vägen tillbaka och ska ut i skolorna och föreläsa. Så får han vara med i Malou och prata om saken också.
Citera
2015-01-19, 08:30
Moderator
Oddballs avatar
Jag kan gott förstå honom, det är tungt och jävligt när världen bestämmer sig för att vända sig mot en och det som en gång i tiden var gamla vänner blir till nya fiender. Been there done that.

Däremot är ältandet och gnällandet inte särskilt vackert eller får folk att känna sympati för honom, han borde dra sig tillbaka ett tag, kraftsamla och slicka sina sår för att sen komma tillbaka igen med full kraft.
Citera
2015-01-19, 09:58
Medlem
Basil Fawltys avatar
Vi ses aldrig mer.

En timme senare:
Den här är till er.

Följt av:

https://www.facebook.com/marcus.birro?fref=ts[/quote]

Bortplockat från hans facebook idag.

Ganska uppenbart att han krökade till igår kväll och städade efter sig idag när han nyktrat till.
Senast redigerad av Basil Fawlty 2015-01-19 kl. 10:02.
Citera
2015-01-19, 12:44
Medlem
Ålens avatar
Okej, varning för långsökt hobbypsykologi nu, men har Birro en släng av borderline möjligen? Allt är svart eller vitt, alla är bra eller skit, och ständigt denna fight med resten av världen. Typiskt för en som har borderline. Sedan vet man ju inte hur äkta alla dessa känslor han spyr ut sig är heller. Birro är väl en form av varumärke också, det får man inte glömma.
Senast redigerad av Ålen 2015-01-19 kl. 12:47.
Citera
2015-01-19, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Okej, varning för långsökt hobbypsykologi nu, men har Birro en släng av borderline möjligen? Allt är svart eller vitt, alla är bra eller skit, och ständigt denna fight med resten av världen. Typiskt för en som har borderline. Sedan vet man ju inte hur äkta alla dessa känslor han spyr ut sig är heller. Birro är väl en form av varumärke också, det får man inte glömma.
Marcus är inte intelligent nog att bygga ett varumärke på det viset. Vi pratar om en man som på allvar tror han förekommit i nobelprisdiskussioner trots att han knappt kan stava sitt eget namn. Han hade en gång en svensklärarinna, vi kan kalla henne Ann, för det hette hon nämligen (om jag minns rätt). Hon berättade för honom att han inte kunde skriva. Och hon hade rätt.
Senast redigerad av VitiumVirginis 2015-01-19 kl. 13:33.
Citera
2015-01-19, 16:07
Medlem
Calogeros avatar
Nej, det här är inte kul att se.

Från att sitta och snacka italiensk fotboll i TV4, programledare i Kvällsöppet (åtminstone en tilltänkt sådan) och en huvudroll i Expressen till det här. Sällan har man väl skådat ett så kraftigt förfall?

Jag vet inte, det finns få människor som tycker så synd om sig själva som Marcus Birro, och det är givetvis inget smickrande drag. Men den här gången går det ju inte annat än att tycka synd om honom, trots att det till stor del är självförvållat.

Kom igen nu Marcus.
Citera
2015-01-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Vi ses aldrig mer.

En timme senare:
Den här är till er.

Följt av:

Nykter eller onykter. Det var bra att han tog bort det.

Ganska uppenbart att han krökade till igår kväll och städade efter sig idag när han nyktrat till.[/quote]
Citera
2015-01-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Okej, Marcus har haft det väl förspänt i några år.

Ja, det måste kännas tomt efter att "ha haft" krönika i Expressen, Club Calcio på TV, Kvällsöppet, varit med i Lets dance osv. Men jag hoppas faktiskt för Birros skull att han kommer upp ändå. Han kommer aldrig tillbaka till "toppen" men lite skrivuppdrag kanske han ka få om ett par år. Jag tror han drar en del klick och i slaskpressen är det vad som räknas hos krönikörerna.
Citera
2015-01-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Nykter eller onykter. Det var bra att han tog bort det.

Ganska uppenbart att han krökade till igår kväll och städade efter sig idag när han nyktrat till.

Blev lite fel. det fetade har jag skrivit...if anyone cares...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in