2012-02-23, 20:38
Medlem
snilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-Dice
Om du bara tackar nej, så ja, då kommer det bli en direkt rejection.
Har du själv erfarenheter av detta eller hur kan du veta det? Med tanke på att det inte brukar intervjua personer utanför UK så låter det konstigt...
Citera
2012-02-23, 21:04
Medlem
No-Dices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Har du själv erfarenheter av detta eller hur kan du veta det? Med tanke på att det inte brukar intervjua personer utanför UK så låter det konstigt...

Tja, tror du mig inte så för du väl besöka thestudentroom.co.uk.
Såg en exakt likadan fråga där igår, där någon svarade precis vad jag svarade dig, tror till och meda tt det var från imperial.
Har personligen ingen erfarenhet.

EDIT: du kan ju alltid ringa och fråga.
EDIT 2: kanske du kan fråga dem om du kan ta intervjun över skype alt. telefon?
Senast redigerad av No-Dice 2012-02-23 kl. 21:07.
Citera
2012-02-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-Dice
Den "vanliga" matematik-kursen vid Andrews och Applied Mathematics vid Edinburgh.
Tackar - jag skall hålla tummarna för dig också!
Måhända jag missade det, men vad var det du sökte?

Sökte Economics & Managment vid Andrews och Business Studies på Edinburgh. Dock börjar jag bli tveksam om jag verkligen verkligen plugga i St Andrews. Liten håla jämfört med Glasgow. Vad har du hört om St Andrews uteliv och deras sociala esseblemang?
Citera
2012-02-23, 22:11
Medlem
No-Dices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny451
Sökte Economics & Managment vid Andrews och Business Studies på Edinburgh. Dock börjar jag bli tveksam om jag verkligen verkligen plugga i St Andrews. Liten håla jämfört med Glasgow. Vad har du hört om St Andrews uteliv och deras sociala esseblemang?

Hmm, som sagt så är det en mindre stad och det går ju tyvärr inte att komma ifrån. Således, som jag har förstått det, är det mindre av de icke-studie-aktiviteterna.
Dock är det ju verkligen inte så att de inte existerar - men värdesätter du det lika högt som goda studier är ju Edinburgh att rekommendera, givetvis
Citera
2012-02-23, 23:30
Medlem
Någon här som sökt till UCL, Warwick eller Cass och fått svar än?
Väntar väntar...
Citera
2012-02-24, 00:31
Medlem
Macciatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayit
Väntar väntar...

Vad har du sökt vid UCL?

Fick ett preliminärt svar från dem förra veckan då de skickade ut en del essäförfrågningar som jag skall ha skickat in innan den första mars. Jag söker själv Philosophy and Economics ( Warwick sökerjag också till genom deras PPE, men därifrån intet nytt)
Citera
2012-02-24, 00:33
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny451
Glasgow ar en tuff stad, det bor man ha i atanke innan man flyttar dit. Var i staden flera ganger under min undergrad och ja.. Det ar en stor stad men det ar langt ifran alla delar som du kan besoka sakert.
Citera
2012-02-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macciato
Vad har du sökt vid UCL?

Fick ett preliminärt svar från dem förra veckan då de skickade ut en del essäförfrågningar som jag skall ha skickat in innan den första mars. Jag söker själv Philosophy and Economics ( Warwick sökerjag också till genom deras PPE, men därifrån intet nytt)

Jag har sökt Economics vid UCL, Economics vid Warwick samt några olika vid Cass...

Vi får se vad som händer
Citera
2012-02-24, 19:25
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Glasgow ar en tuff stad, det bor man ha i atanke innan man flyttar dit. Var i staden flera ganger under min undergrad och ja.. Det ar en stor stad men det ar langt ifran alla delar som du kan besoka sakert.

tyckte stan var mest tråkig när jag var där
Citera
2012-02-25, 14:57
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayit
Väntar väntar...

Sökte postgrad (MSc) på Warwick för två veckor sen och har redan fått ett positivt svar. Kanske är antagningsenheterna för undergraduate långsammare?
Citera
2012-02-25, 17:26
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus
Sökte postgrad (MSc) på Warwick för två veckor sen och har redan fått ett positivt svar. Kanske är antagningsenheterna för undergraduate långsammare?

Antagningsprocesserna är helt olika och kan inte jämföras. Det är betydligt färre som söker postgraduate och betydligt större andel som blir antagna.
Citera
2012-02-25, 18:32
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caratacus

Får man fråga vilken master och hur dina meriter såg ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in