2011-10-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
De gillar verkligen inte upptentade amnen. Beror ju dock pa vilket universitet du soker till.

Ajdå.

Siktar högt - Cam, Warwick, Bristol. Några fler universitet som är bra för matte?
Citera
2011-10-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipchip
Ajdå.

Siktar högt - Cam, Warwick, Bristol. Några fler universitet som är bra för matte?

Imperial, UCL, Bath.
Citera
2011-10-04, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipchip
Ajdå.

Eftersom du maste gora STEP for Cam kan de nog ha overseende med nagra betyg. Skit i att tenta upp dem for det kommer inte hjalpa, satt istallet I pa STEP.

STEP kan du ocksa anvanda som ansokan till de andra kurserna.
Citera
2011-10-04, 20:25
Medlem
snilers avatar
Är det någon som vet om det finns en nya variant av http://www.skolverket.se/polopoly_fs...sv_en_200.pdf? 2003 känns ju lite gammalt, saknas en hel del kurser som t.ex. språk och breddningskurser. Skall man översätta själv då eller hur blir det?
Citera
2011-10-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Är det någon som vet om det finns en nya variant av http://www.skolverket.se/polopoly_fs...sv_en_200.pdf? 2003 känns ju lite gammalt, saknas en hel del kurser som t.ex. språk och breddningskurser. Skall man översätta själv då eller hur blir det?
Oversatt sjalv, funkade bra for mig.
Citera
2011-10-06, 12:42
Medlem
snilers avatar
Har problem med att fylla i predicted grades... Jag har fyllt i alla betyg och lämnat blankt på de ämnen jag ej fått betyg i. Fast min referens kan ej hitta någon ställe där han kan fylla i predicted grades utan han kan endast fylla i referensbrevet. Någon som vet vad problemet är?
Citera
2011-10-07, 00:51
Medlem
Suckpipes avatar
Har blivit lite smått förälskad i två skolor i London. Den ena, som jag helst vill gå på, har en årsavgift på 14,250 pund, och den andra ligger på 7250 pund/år. Den billiga(re) skolan går att finansiera med CSN-lån och jobb ett år innan, däremot är inte det ett alternativ på den dyraste skolan som jag helst vill gå på.

Min fundering är alltså, är det någon annan som har samma problem och hur tänker denne lösa detta finansieringsproblem?
Citera
2011-10-07, 14:00
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckpipe
Har blivit lite smått förälskad i två skolor i London. Den ena, som jag helst vill gå på, har en årsavgift på 14,250 pund, och den andra ligger på 7250 pund/år. Den billiga(re) skolan går att finansiera med CSN-lån och jobb ett år innan, däremot är inte det ett alternativ på den dyraste skolan som jag helst vill gå på.

Min fundering är alltså, är det någon annan som har samma problem och hur tänker denne lösa detta finansieringsproblem?
vilka skolor?
Citera
2011-10-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckpipe

Stipendier.
Citera
2011-10-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness
hallåhallååå Vart ska jag klistra in mitt referensbrev på ucas-sidan? ni vet nrä man loggat in och klcikar på references-rutan finns det bara kontaktuppgifter att fylla i, inte någonstans där själva referensbrevet ska in? Jag mejlar min referens nu och förklarar så gott jag kan... Är ju ingen brådska än men vill, med hänsyn till henne, vara ute i så god tid som möjligt.

oj tror jag hittade det nu. Jag fyller alltså i min referens namn och sen tar de kontakt med henne och ber om brevet osv?

Yes, skriv in det så tar UCAS kontakt med din referens. Kolla dock med din referens nu så hon förväntar ett mail av UCAS.
Citera
2011-10-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness
Kan man ha fler än en referens? Jag tänker söka in på något sports management-inriktat så min idrottslärare kanske skulle vara bra att ange också eller? Just nu har jag angivit min engelskalärare...

Man kan endast registrera 1 referens på UCAS. Vill du jätte jätte gärna ha fler får du ringa/kontakta universitetet/en du vill in på och fråga om det är lungt om du ger de det genom mail.

Men så stor skillnad gör det faktiskt inte, de flesta kör med 1, jag med

(E absolut inte stor skillnad, så blir ej stor skillnad ...)

PS. Ta gärna någon lärare eller arbetsgivare i ett relevant ämne som känner dig rätt bra. Föräldrar eller släkt och sådant självklart är ej tilltåtet att ha som referens.
Citera
2011-10-08, 16:37
Medlem
snilers avatar
Hur får man med predicted grades jag kan inte sätta de som pending eftersom det ej finns någon "drop-down list" om jag själv skriver i ett betyg så blir det error eftersom det är ett framtida datum med. Om jag lämnar det blankt som de säger att man skall göra om det ej finns någon drop-down list så dyker det inte upp något för min referens att fylla i. Verkar vara ganska kört nu tror min referens har skickat iväg referens och skitigt i betygen eftersom det inte fanns något att fylla i..... Lösning någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in