2011-01-17, 15:28
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 219
Klarar du dig verkligen pa sa lite?

jag trodde runt 60k per år plus 40k i tuition är var rätt normalt? blir ju trots allt nästan 9k per månad totalt, mer än vad svenska studenter får total i CSN
Citera
2011-01-17, 16:16
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
jag trodde runt 60k per år plus 40k i tuition är var rätt normalt? blir ju trots allt nästan 9k per månad totalt, mer än vad svenska studenter får total i CSN

Jag bränner typ 11-12k i månaden i Uppsala, detta trots en hyra på typ 1500 kr
Citera
2011-01-17, 16:20
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Jag bränner typ 11-12k i månaden i Uppsala, detta trots en hyra på typ 1500 kr

LOL vad kan du bränna 10k varje månad på? Alkohol? Kläder?
Citera
2011-01-17, 16:30
Medlem
karamellas avatar
...
Citera
2011-01-17, 16:31
Medlem
karamellas avatar
Citat:
LOL vad kan du bränna 10k varje månad på? Alkohol? Kläder?

Jag har faktiskt ingen aning vad pengarna går till...
Citera
2011-01-17, 16:58
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Jag har faktiskt ingen aning vad pengarna går till...

Å andra sidan jobbar du så du räknas inte som vanlig student
Citera
2011-01-17, 19:40
Medlem
Mathematics1
Vad som krävs kan variera mellan olika universitet, så tänk på att kolla upp info och vad som krävs till det du vill söka till itid, så att du hinner ta rätt prov etc.

Kan säga att när jag sökt var det inte alla universitet som krävde speciella ämnes prov, högstadie betyg eller en engelska test( Bra betyg i EnC räkte för vissa, dock skrev jag CAE då vissa krävde dte elle rliknande). Vissa uni kräver 1 reference medans andra 2. Tänk på att vad de kräver inte alltid står med på UCAs utan kan vara bra att kolla upp det själv.

Processen är enklare än vad den först verkar. Tänk på att dte är lite som ett CV, ta med relevant info, relevant reference etc.

Dock läser jag ej läkare utan juridik.
Citera
2011-01-17, 19:47
Medlem
Ursäkta missade att du redan spec vart du ville söka.
Citera
2011-01-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaan02
Ah, blev det något annat uni i UK eller fick det bli hederliga Sverige istället? Du har en bra poäng där, och man kanske vill läsa 3 år istället för 4-5 år, men samtidigt är det en kostnadsfråga.. Samtidigt kanske man ska ta konsekvenserna när det kommer senare.. Hur gör ni andra? Merkostnadslån eller bara bra tillgångar?

Så då har man lagt till några val. Vet inte om jag bara skulle skitit i det, då jag ändå gjorde det nu såhär i efterhand. Hade inte möjlighet att göra det tidigare.. Jag antar att det blir dels svårare att komma in + att uni. tänker på att man gjort en senanmälan? Men det påverkar väl inte ens val negativt som man gjorde "i tid" (innan 15.e januari..?)
Citera
2011-01-18, 01:23
Medlem
Lite uppdaterad info for sokande:

Jag rodde (0630!) med intervjuare for Trinity och Corpus i respektive matte och historia. De sa att de haft lagre antal sokande an normalt, i motsats till forvantad rush innan de hojda avgifterna.

Varfor ar lite oklart, men de spekulerade i att avgifterna kanske inte gor sa stor skillnad for foraldrarna, och att manga ar oroliga for minskade chanser att komma in i ar och hoppas pa lagre antal sokande nasta ar istallet.

Lite oklart hur mycket man kan generalisera, men om det galler generellt sa borde det vara lika svart/enkelt som tidigare aven pa andra bra skolor och inte svarare.
Citera
2011-01-18, 01:51
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 219
Lite uppdaterad info for sokande:

Jag rodde (0630!) med intervjuare for Trinity och Corpus i respektive matte och historia. De sa att de haft lagre antal sokande an normalt, i motsats till forvantad rush innan de hojda avgifterna.

Varfor ar lite oklart, men de spekulerade i att avgifterna kanske inte gor sa stor skillnad for foraldrarna, och att manga ar oroliga for minskade chanser att komma in i ar och hoppas pa lagre antal sokande nasta ar istallet.

Lite oklart hur mycket man kan generalisera, men om det galler generellt sa borde det vara lika svart/enkelt som tidigare aven pa andra bra skolor och inte svarare.

varför poolade Trinity mig innan intervju då
Citera
2011-01-18, 02:09
Medlem
Citat:
varför poolade Trinity mig innan intervju då

Mork rodd, inte ljus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto