2012-01-12, 01:37
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicaprio
Är det någon vits med att söka två degrees på samma universitet? Vill läsa båda så kan tänka mig vilken som; International relations with economics och Economics with international relations. Ökar det eller minskar det mina chanser att komma in?

Två degrees som ligger under lika departments och dvs olika admissions officers är oberoende av varandra när det gäller chansen att komma in. Jag har starka skäl att misstänka i ditt fall att det är samma snubbe som sitter och läser din ansökan då det låter som om kursen ges av samma institution (detta kan du faktiskt kolla upp på deras hemsida vem admissions tutor är). Spelar juförsig ingen roll om du inte tänker fylla alla dina fem val på UCAS, men generellt kör folk modellen två svåra program som man helst vill gå, två program som man kan tänka sig att gå som man är rätt säker på att kunna komma in på samt ett sista med låga antagningskrav som man väljer om allt annat av någon anledning går galet som en försäkring.
Citera
2012-01-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
Två degrees som ligger under lika departments och dvs olika admissions officers är oberoende av varandra när det gäller chansen att komma in. Jag har starka skäl att misstänka i ditt fall att det är samma snubbe som sitter och läser din ansökan då det låter som om kursen ges av samma institution (detta kan du faktiskt kolla upp på deras hemsida vem admissions tutor är). Spelar juförsig ingen roll om du inte tänker fylla alla dina fem val på UCAS, men generellt kör folk modellen två svåra program som man helst vill gå, två program som man kan tänka sig att gå som man är rätt säker på att kunna komma in på samt ett sista med låga antagningskrav som man väljer om allt annat av någon anledning går galet som en försäkring.

Tror jag drar in båda två. Ska dock använda mina 5 val, men rimligen borde det ju öka mina chanser att komma in på universitet om jag söker två degrees. Har svårt att se att de skulle ge offer på den ena men inte den andra eftersom jag redan sökt en linje.

Det är en mycket bra metod, dock safear jag hellre med Lund än något halv risigt i England.

Vet du något om att lägga in employment på UCAS? Är det bra att dra in något gammalt sommarjobb eller ska man hålla sig till mer riktigt anställningar?
Citera
2012-01-13, 23:17
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicaprio
Tror jag drar in båda två. Ska dock använda mina 5 val, men rimligen borde det ju öka mina chanser att komma in på universitet om jag söker två degrees. Har svårt att se att de skulle ge offer på den ena men inte den andra eftersom jag redan sökt en linje.

Det är en mycket bra metod, dock safear jag hellre med Lund än något halv risigt i England.

Vet du något om att lägga in employment på UCAS? Är det bra att dra in något gammalt sommarjobb eller ska man hålla sig till mer riktigt anställningar?

spelar inte så stor roll såvida det inte gäller vissa specialutbildningar där folk brukar ha arbetslivserfarenet tex konst musik medicin juridik och ibland Ingenjörsvetenskap
Citera
2012-01-14, 06:57
Medlem
shmuels avatar
Hej!

Har sökt till University of Manchester bland annat. Skrev att jag hade MVG i tre ämnen som jag har VG i. Tänkte konkurrenshöja betygen på mitt gamla gymnasie, tror ni att de kommer att märka?
Citera
2012-01-14, 11:26
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shmuel
Hej!

Har sökt till University of Manchester bland annat. Skrev att jag hade MVG i tre ämnen som jag har VG i. Tänkte konkurrenshöja betygen på mitt gamla gymnasie, tror ni att de kommer att märka?

Ljög du på UCAS?
Citera
2012-01-14, 11:53
Medlem
shmuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
Ljög du på UCAS?
Ja. Frågan är om de får veta det? Jag tänker ju läsa upp till MVG
Citera
2012-01-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shmuel
Hej!

Om du får ett offer måste du skicka in kopior på dina betyg så det gäller att du höjt dina betyg innan dess.
Citera
2012-01-14, 17:09
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Min lärare har inte skickat in min referens till UCAS, och får inte tag på henne. Hon använder nog bara sin mail när hon är på jobbet, och hon kommer ju inte se UCAS e-mail där dom ber om referensen, förrän på måndag.

Är jag fucked?
Citera
2012-01-15, 02:08
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Min lärare har inte skickat in min referens till UCAS, och får inte tag på henne. Hon använder nog bara sin mail när hon är på jobbet, och hon kommer ju inte se UCAS e-mail där dom ber om referensen, förrän på måndag.

Är jag fucked?
Ja.
Citera
2012-01-15, 16:09
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Ja.

Kul att du tycker det är roligt.

Vad gör man i ett sånt här läge? Sen anmälan finns det på UCAS?
Citera
2012-01-15, 16:25
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Kul att du tycker det är roligt.

Vad gör man i ett sånt här läge? Sen anmälan finns det på UCAS?

Ring henne?
Citera
2012-01-15, 18:08
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Ring henne?

Gjort, men hon når bara sin mail i skolan som jag förstod det, heldumt.

Fan att dom har en söndag som sista ansökningsdag.
Och fan att jag inte gjorde klart allt tidigare.

Men men, man lär så länge man lever. skål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in