2012-02-18, 00:50
Medlem
Macciatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deylin
har fått svar nu från två universitet och fått conditional offer vilket är ju bra, men vill få svar från en annan universitet oxå för jag är lite osäker vilken jag ska välja som första val. Någon annan som har fått svar eller vänta på svar? Att bara sitta och vänta att få mejl om att ngt har hänt på UCAS track sidan är lidande haha! Ibland kollar jag min mejl kanske ett par ggr per timme... det gör mig galen haha

Vilka skolor om man får lov att fråga?
Citera
2012-02-18, 01:29
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avcdefgabcdefg
Ingen som kan tänkas svara på min fråga?

Kommer betyget synas på samma betygspapper som andra kurser, eller på ett annat papper? Om förstnämnda, ta med det. Om sistnämnda, gör som du vill. Det spelar absolut ingen roll, då din prestation i idrott är helt irrelevant för brittiska universitet. De vill dock inte att du "mörkar" några betyg om de kommer se det sen.
Citera
2012-02-18, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Kommer betyget synas på samma betygspapper som andra kurser, eller på ett annat papper? Om förstnämnda, ta med det. Om sistnämnda, gör som du vill. Det spelar absolut ingen roll, då din prestation i idrott är helt irrelevant för brittiska universitet. De vill dock inte att du "mörkar" några betyg om de kommer se det sen.

Det ingår i betygsdokumentet. Jag ska försöka övertala rektorn att ta bort det eftersom jag inte fått betyg i det än men är tveksam om det går. Det kanske inte har så stor betydelse ändå.
Citera
2012-02-18, 03:27
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avcdefgabcdefg
Det ingår i betygsdokumentet. Jag ska försöka övertala rektorn att ta bort det eftersom jag inte fått betyg i det än men är tveksam om det går. Det kanske inte har så stor betydelse ändå.

Det gör som sagt ingen skillnad, så låt det lika gärna vara kvar. Och ta med det i ansökan.
Citera
2012-02-18, 13:32
Medlem
deylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macciato
Vilka skolor om man får lov att fråga?

Strathclyde, Glasgow Caledonian, Abertay och West of scotland. Det jag vill plugga forensik, finns tyvärr inte på de bättre skolorna så att säga förutom strathclyde som jag har hittat så, nu väntar jag på svar från strahclyde
Citera
2012-02-18, 17:29
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
När skickar Strathclyde ut sina svar?
Citera
2012-02-22, 14:36
Medlem
Fick conditional från University of Glasgow och unsucessful från University of Edinburgh idag. Ska det vara så sjukt svårt att komma in på Edinburgh?
Med dessa två beslut, lär det bli svårt att komma in på University of St Andrews?
Citera
2012-02-22, 15:16
Medlem
No-Dices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny451
Fick conditional från University of Glasgow och unsucessful från University of Edinburgh idag. Ska det vara så sjukt svårt att komma in på Edinburgh?
Med dessa två beslut, lär det bli svårt att komma in på University of St Andrews?

Jag har själv sökt både Andrews och Edinburgh i år.

Som jag förstår det så är det svårare att få en plats vid Andrews än Edinburgh, då det förstnämnda är ansett vara mer prestigefyllt. (Detta beror ju givetvis även på vilka ämnen du sökt. Exempelvis tror jag det är svårare att komma in på Edinburgh Medicine and Veterinary än Andrews; medan det är otroligt mycket svårare att få en plats på IR vid Andrews gentemot Edinburgh.)

Men spelet är inte slut än! Andrews fokuserar mycket på ditt Personal Statement/Letterofrecommendation, så har du två solida sådana så har du fortfarande en stor chans att komma in
Citera
2012-02-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-Dice
Jag har själv sökt både Andrews och Edinburgh i år.

Som jag förstår det så är det svårare att få en plats vid Andrews än Edinburgh, då det förstnämnda är ansett vara mer prestigefyllt. (Detta beror ju givetvis även på vilka ämnen du sökt. Exempelvis tror jag det är svårare att komma in på Edinburgh Medicine and Veterinary än Andrews; medan det är otroligt mycket svårare att få en plats på IR vid Andrews gentemot Edinburgh.)

Men spelet är inte slut än! Andrews fokuserar mycket på ditt Personal Statement/Letterofrecommendation, så har du två solida sådana så har du fortfarande en stor chans att komma in

Aha, vilka program har du sökt? Då är det bara att hålla tummarna för oss båda
Citera
2012-02-22, 19:16
Medlem
No-Dices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny451
Aha, vilka program har du sökt? Då är det bara att hålla tummarna för oss båda

Den "vanliga" matematik-kursen vid Andrews och Applied Mathematics vid Edinburgh.
Tackar - jag skall hålla tummarna för dig också!
Måhända jag missade det, men vad var det du sökte?
Citera
2012-02-23, 20:36
Medlem
snilers avatar
Fått interview på imperial men jag kan tyvärr inte åka under den perioden. Blir det direkt rejection om man säger att man ej kan komma?
Citera
2012-02-23, 20:37
Medlem
No-Dices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Fått interview på imperial men jag kan tyvärr inte åka under den perioden. Blir det direkt rejection om man säger att man ej kan komma?

Om du bara tackar nej, så ja, då kommer det bli en direkt rejection.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in