2011-10-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Hur får man med predicted grades jag kan inte sätta de som pending eftersom det ej finns någon "drop-down list" om jag själv skriver i ett betyg så blir det error eftersom det är ett framtida datum med. Om jag lämnar det blankt som de säger att man skall göra om det ej finns någon drop-down list så dyker det inte upp något för min referens att fylla i. Verkar vara ganska kört nu tror min referens har skickat iväg referens och skitigt i betygen eftersom det inte fanns något att fylla i..... Lösning någon?

Hmm.. Jag fyllde bara inte in något i "Grade" det blir automatisk pending sade UCAS angående min application iallafall
Citera
2011-10-08, 18:10
Medlem
Suckpipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
vilka skolor?

European Business School London och London School of Economics and Finance.

Citat:
Ursprungligen postat av troll2
Stipendier.

Är det så lätt att täcka kostnaderna med stipendier? Jag har fått intrycket att det inte är särskilt många som har den möjligheten, men det är bara intuition.
Citera
2011-10-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckpipe
European Business School London och London School of Economics and Finance.

Jag hittar inte London School of Economics and Finance. Du menar inte London School of Economics and Political Science?

Jag skulle råda dig att vara lite försiktig med European Business School. Jag tror att det är en sån skola där namnet lurar en att tro att det är mycket flashigare än det är. Jag har tidigare fått intrycket att det mest är en skola vars mål mest är att ta hutlösa studieavgifter från rikemansungar som är för dumma för att komma in nån annanstans. Om det är det du vill ha så visst, men var lite försiktig som sagt.

Faktum är att jag skulle vara försiktig med samtliga privata universitet i UK som tar mer än £9000 per år i tuition fee. Rent allmänt så verkar deras raison d'être vara att håva in pengar från föräldrar till brats som inte kommer in på något bättre ställe. Det känns också som att denna affärsmodell inte lämnar mycket utrymme till att dela ut stipendier till höger och vänster, så ja, det blir ju då ett problem.
Citera
2011-10-08, 19:07
Medlem
snilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvanladre
Hmm.. Jag fyllde bara inte in något i "Grade" det blir automatisk pending sade UCAS angående min application iallafall

Fick din referens möjlighet att fylla i betyg? Fan min referens har redan skickat verkar som det inte kom fram några pending för han..... Är det kört nu eller?
Citera
2011-10-08, 20:40
Medlem
GordonBatemans avatar
Tjena, jag går sista året på gymnasiet och har tänkt att ta ett gap-year för att förbättra EC:s etcetc, men fick lite panik när en kompis sa att han ändå skulle söka in för nästa år (vi snackar unis i UK givetvis). Så jag funderar på att nu bara slänga iväg en ansökan och dra en chansning, men min fråga är om det skulle kunna skada mina chanser inför nästa års sökningar om jag inte kommer in? dvs, skulle dom typ kunna kolla tillbaka och se att dom rejectade mig året innan eller liknande? Om jag kommer in får jag självklart överväga allting, men det tar vi då
Citera
2011-10-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampanil
Jag hittar inte London School of Economics and Finance. Du menar inte London School of Economics and Political Science?

Jag skulle råda dig att vara lite försiktig med European Business School. Jag tror att det är en sån skola där namnet lurar en att tro att det är mycket flashigare än det är. Jag har tidigare fått intrycket att det mest är en skola vars mål mest är att ta hutlösa studieavgifter från rikemansungar som är för dumma för att komma in nån annanstans. Om det är det du vill ha så visst, men var lite försiktig som sagt.

Det ar inte LSE utan en privat skola, samre an EBS men av sama typ.
Mycket riktigt ett satt att lura dem med fa alternativ eller vett. Mest 3e varlden studenter enligt dem jag pratat med som undervisat extra dar (och skams om det sa de skriver det aldrig i CVn).
Bortkastade pengar i min mening, speciellt om man ar svensk.
Citera
2011-10-09, 02:01
Medlem
Här är en grym video för er som vill studera i England hösten 2012:
http://www.youtube.com/watch?v=WpgFYNcz54M

Citera
2011-10-09, 12:40
Medlem
Hur ser återbetalningen utav CSN om man exempelvis lånar pengar när man ska studera i Storbritannien?

Vilken inkomst efter graduation börjar man betala?

tack på förhand!

PS. Skriver här p.g.a. ingen i CSN tråden verkar kunna det..
Citera
2011-10-09, 15:35
Medlem
Suckpipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampanil

Faktum är att jag skulle vara försiktig med samtliga privata universitet i UK som tar mer än £9000 per år i tuition fee. Rent allmänt så verkar deras raison d'être vara att håva in pengar från föräldrar till brats som inte kommer in på något bättre ställe. Det känns också som att denna affärsmodell inte lämnar mycket utrymme till att dela ut stipendier till höger och vänster, så ja, det blir ju då ett problem.

Förlåt, menade så klart London School of BUSINESS & Finance... Börjar bli gammal och gaggig

Så sett, nu är det här knappast ett alternativ då avgiften är så skyhög, men är det som du säger så är det ju kanske ingen höjdare. Dock så verkar det som att det är en aning lättare att komma in på dessa skolor än vad det är att komma in på tex. LSE, King's eller Imperial? (Nu vet ju inte jag exakt hur svårt det är att komma in där, men har fått intrycket att det är svårare än tex. HHS)

Men om man nu tänker sig att man söker till ett statligt universitet, där avgiften ligger på £9000, är det då lättare att täcka mellanskillnaden med stipendier? Eller bör man ta ett studentlån från SLC?

Citat:
Ursprungligen postat av 219
Det ar inte LSE utan en privat skola, samre an EBS men av sama typ.
Mycket riktigt ett satt att lura dem med fa alternativ eller vett. Mest 3e varlden studenter enligt dem jag pratat med som undervisat extra dar (och skams om det sa de skriver det aldrig i CVn).
Bortkastade pengar i min mening, speciellt om man ar svensk.

LSBF (om det var den du refererade till) är kanske inte den absolut bästa skolan. Det som fångade mitt intresse (utöver den lägre avgiften ) var snarare att om man läser International Business så går man sista året på, och blir examinerad av, Grenoble Graduate School of Business i Frankrike.
Citera
2011-10-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckpipe
LSBF (om det var den du refererade till) är kanske inte den absolut bästa skolan. Det som fångade mitt intresse (utöver den lägre avgiften ) var snarare att om man läser International Business så går man sista året på, och blir examinerad av, Grenoble Graduate School of Business i Frankrike.

Och sedan?
Kom ihag att det handlar egentligen om vinstdrivande foretag som "lurar" studenter som inte har annat alternativ. Man kan ta en examen, men det ar egentligen allt.
Ibland ar det givetvis nodvandigt da annan mojlighet till studier inte finns (pa samma vis som CC funkar i USA for fattiga o.dyl.), men som svensk med tillgang till hogskoleprov och en massa mediokra skolor dar de flesta antas sa behover man ju inte sjunka sa lagt.

Om du maste till London och ar 20+, ta en titt pa Birkbeck College. Del av Univ London, mycket bra renome bland bade arbetsgivare och larare, serios utbildning samt studenter som arbetar eller arbetat sa de ar motiverade och erfarna. Betydligt battre an 2a eller 3e (eller 7e?) rangens UK skolor.
Och enklare att komma in an pa mer valkanda skolor.
Citera
2011-10-09, 16:27
Medlem
Suckpipe

Hur bra betyg och sådant har du? Inriktning? Snitt o relevanta ämnens betyg?
Citera
2011-10-09, 16:58
Medlem
Suckpipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvanladre
Suckpipe

Hur bra betyg och sådant har du? Inriktning? Snitt o relevanta ämnens betyg?

Går sista året på natur nu med 100p utökat. Var lite lat första året så har fyra VG:n (A kurserna i svenska, engelska, kemi och estetisk verksamhet, fråga mig inte varför bitte... ) som spökar, annars är resten MVG, och av kurserna som är kvar bör allt bli MVG (om inget oväntat inträffar). Så snittet kommer ligga på ca. 19.3 - 19.4.

Relevanta ämnen så är det ju MVG i matte A-E och i engelska B-C, inte helt säker på vad som ses som relevant utöver det dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in