Citat:

Ursprungligen postat av Kampanil

Jag hittar inte London School of Economics and Finance. Du menar inte London School of Economics and Political Science?
Jag skulle råda dig att vara lite försiktig med European Business School. Jag tror att det är en sån skola där namnet lurar en att tro att det är mycket flashigare än det är. Jag har tidigare fått intrycket att det mest är en skola vars mål mest är att ta hutlösa studieavgifter från rikemansungar som är för dumma för att komma in nån annanstans. Om det är det du vill ha så visst, men var lite försiktig som sagt.
Faktum är att jag skulle vara försiktig med samtliga privata universitet i UK som tar mer än £9000 per år i tuition fee. Rent allmänt så verkar deras raison d'être vara att håva in pengar från föräldrar till brats som inte kommer in på något bättre ställe. Det känns också som att denna affärsmodell inte lämnar mycket utrymme till att dela ut stipendier till höger och vänster, så ja, det blir ju då ett problem.

Förlåt, menade så klart London School of BUSINESS & Finance... Börjar bli gammal och gaggig 

Så sett, nu är det här knappast ett alternativ då avgiften är så skyhög, men är det som du säger så är det ju kanske ingen höjdare. Dock så verkar det som att det är en aning lättare att komma in på dessa skolor än vad det är att komma in på tex. LSE, King's eller Imperial? (Nu vet ju inte jag exakt hur svårt det är att komma in där, men har fått intrycket att det är svårare än tex. HHS)
Men om man nu tänker sig att man söker till ett statligt universitet, där avgiften ligger på £9000, är det då lättare att täcka mellanskillnaden med stipendier? Eller bör man ta ett studentlån från SLC?
	Citat:

Ursprungligen postat av 219

Det ar inte LSE utan en privat skola, samre an EBS men av sama typ. 
Mycket riktigt ett satt att lura dem med fa alternativ eller vett. Mest 3e varlden studenter enligt dem jag pratat med som undervisat extra dar (och skams om det sa de skriver det aldrig i CVn). 
Bortkastade pengar i min mening, speciellt om man ar svensk.

LSBF (om det var den du refererade till) är kanske inte den absolut bästa skolan. Det som fångade mitt intresse (utöver den lägre avgiften 

)  var snarare att om man läser International Business så går man sista året på, och blir examinerad av, Grenoble Graduate School of Business i Frankrike.