2008-08-19, 13:02
Medlem
PangeManges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Ni som varit på introt, vilka fejksmåttingar hade ni?

Hehe. Minnen. I år är det 20 år sedan jag själv började. Året efter var jag fejksmåtting för min "faddergrupp", fick hela gruppen att hata mig (men dem fick en jevla sammanhållning under veckan när dem grejjade för att undvika mig och diskutera mig), en tjej att ringa hem till mamma och gråta, hon bröt samman på lördagens förfest inför rebusjaktssittningen då jag avslöjade att jag inte var den där üüüüberdryga handelsparodin som alla nojjade över. Underhållande läsning om era funderingar, hoppas att ni får bra år!
Citera
2008-08-19, 16:36
Medlem
Lite offtopic sorry!

Men jag undrar om jag gör högskoleprovet och får 1.9(hoppas jag) och sedan söker in till HHS kollar dem då också mina gymnasie betyg om jag har läst Matte D och Moderna språk?. Jag hade för mig att man bara söker in genom högskoleprovet och de inte kollar på behörigheten från gymnasiebetygen?.
Citera
2008-08-19, 16:41
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akhan
Lite offtopic sorry!

Men jag undrar om jag gör högskoleprovet och får 1.9(hoppas jag) och sedan söker in till HHS kollar dem då också mina gymnasie betyg om jag har läst Matte D och Moderna språk?. Jag hade för mig att man bara söker in genom högskoleprovet och de inte kollar på behörigheten från gymnasiebetygen?.

Du ska fortfarande vara behörig. Hur fan hade det sett ut annars, tänkte du?
Citera
2008-08-19, 17:01
Medlem
Ne jag fick höra av en vän att hans kompis hade hoppat av skolan hade inge gymnasiebetyg och gjorde högskoleprovet sedan sökte han in i någon skola och kom in, kanske hans kompis ljög då.
Citera
2008-08-19, 17:22
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THUG2
Ni som varit på introt, vilka fejksmåttingar hade ni?

Vi hade prins abubu ibn abn hassan, på sin mors sida Sedan hade vi även en scout från djupa småländska skogarna

Sen hade vi en tredje som inte var småtting utan låtsades vara från McKinsey och gav oss ett intelligenstest som slutade med talföljder i stil med:
Citat:
14 74 83 32 204 __
Fyll i det sista talet du!

Vilka hade ni andra??

//G
Citera
2008-08-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
Är det ett exakt exempel?
Citera
2008-08-19, 20:29
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus!
Är det ett exakt exempel?

Nää, talen är bara slumpmässiga, precis som de i testet

//G
Citera
2008-08-19, 20:36
Medlem
Offtopic igen kändes onödigt att starta en ny tråd

Är det någon stor skillnad mellan Handelshögskolan i GBG ekonomprogrammet o sthlms uni, civilekonom. Jag är lite osäker vilket utav dem jag ska söka in till.
Citera
2008-08-19, 21:24
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akhan
Offtopic igen kändes onödigt att starta en ny tråd

Är det någon stor skillnad mellan Handelshögskolan i GBG ekonomprogrammet o sthlms uni, civilekonom. Jag är lite osäker vilket utav dem jag ska söka in till.

Det går bra för dig, du. Du kanske bör ta det i en tråd som inte bara handlar om HHS, och som alltså inte är fullständigt irrelevant för din frågeställning.

/trådväktarN
Citera
2008-08-20, 01:03
Medlem
sitting-bulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Haha, nä jag lyckades få min kommun att betala en distanskurs i Tyska, så jag skickar in mina "prov" när jag vill och erhåller betyg i slutet av maj. Babelfish all the way baby

Inte tenta alltså, komvux på distans.

Hade du betyg i tyska steg tre innan eller var det första gången du läste tyska?
Citera
2008-08-20, 17:51
Medlem
Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
Vi hade prins abubu ibn abn hassan, på sin mors sida Sedan hade vi även en scout från djupa småländska skogarna

Sen hade vi en tredje som inte var småtting utan låtsades vara från McKinsey och gav oss ett intelligenstest som slutade med talföljder i stil med:

Vilka hade ni andra??

//G

Fast riktigt så var det inte, minst hälften av talen gick att lösa.
Citera
2008-08-20, 18:20
Medlem
Frank Abagnales avatar
http://osynligahandels.blogspot.com

Happy Reading!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem