Citat:
Ursprungligen postat av American_Psycho
Man kan läsa lärarledda mattekurser genom folkuniversitetet även fast man har t.ex. vg. Kursen är på 13 veckor och innehåller 2 prov. Alla fick fan mvg det var nästan oseriöst, men sen kostar det ju 4000 också...
Shit alltså det här är verkligen good news för mig. Om det du säger stämmer kommer jag ju med största sannolikhet läsa upp på folkuniversitetet. Något jag blir lite skrajsen för nu är att man måste ha sökt till något folkuniversitet för att få studera där. Vet du hur det är med det?
Beträffande det Orkarn sa så är även det intressant. Tror jag läste någonstans att tuition feen på London Business school låg på 150-200K/år vilket mina föräldrar aldrig lär betala, men 3000 pund för york är definitivt överkomligt. Jag kan väl säkert läsa det i någon av trådarna du (orkarn) länkade men om du orkar så är det mycket uppskattat om du kunde svara lite kort på dessa frågor:
1. Vad krävs för att komma in på York?
2. Är betygen eller CV:t viktigast? Om betygen spelar roll är det 20.0 som gäller där med?
Tack för svaren, har fått reda på mer av er jämfört med vad min studievägledare berättade för under 3 år. Cheers