Citat:
Ursprungligen postat av American_Psycho
Jag vill också få brev!!! Hur länge varar intro-tiden? 1-2 veckor? Är det någon nollning att tala om?
För att återknyta till betygsnacket innan så har jag en liten fråga bara. Någon skrev att det räckte med att snitta C för att fixa jobb på bankerna. Vad anses vara bäst, att snitta A eller att snitta C och typ varit engagerad i kåren?
Det här beror helt på. Rekryteraren vill ju anställa en person som han/hon tror kommer att fungera på banken.
Dvs A i allt kan ju ge intryck av en person som aldrig går ut på helgerna, sitter hemma och pluggar konstant, har massa sociala fobier för att han/hon aldrig träffar människor t.ex. Så ialla fall vad jag har hört blir vissa rekryterare lite skrämda av en person med alla A. Men naturligtvis om man är social och en toppenperson med alla A så är ju det en given kanditat till ett jobb.
Att snitta C kan ju dels bero på att personen i fråga inte är intelligent nog att skaffa A. Men som du kanske läst tidigare i forumet så går det trovärdiga rykten om att personer med E i de flesta ämnena tar jobben i London.
Om man kan motivera varför man har lite sämre betyg med att t.ex. vara med i Kåren visar ju på att man faktiskt inte får C för att man slappar utan för att man prioriterar annat som är lika viktigt som betyg dvs social kompetens och att kunna ta ansvar dvs arrangera projekt av olika slag. De flesta projekt som jättestora rekryteringsdagar med alla de tunga namnen i finansbranchen ordnas ju faktist enbart av studenter på Handels och det är en jättemerit att vara med på sånt även om betygen kommer att gå ner pga av ett sånt engagemang.
Så som slutsats skaffa A i allt är ju super om du kan behålla en social kompetens och ta ansvarsposter på skolan vilket jag själv tror är svårt.
Skaffa C + massa meriter som t.ex bra extrajobb och kårgrejer är bra om du vill visa att du vet hur man tar ansvar och visar att du kan umgås och fungera med andra människor.
Alla på Handels är ju väldigt smarta så man anställs otroligt ofta på inställning och personlighet.